Anonym bruker Skrevet 19. september 2020 #1 Skrevet 19. september 2020 Gutten min spiller i skolekorpset. Han vil gjerne fortsette med det, men vi har havnet i en vanskelig økonomisk situasjon. Min mann har gjeldsordning. Så vi har det trangt økonomisk. Jeg prøvde å snakke med korpsleder om dette men jeg feiget ut. Så jeg sa bare at gutten kanskje hadde lyst å slutte. Men de vil gjerne ha han med. Men jeg klarte ikke å si sannheten om hvorfor jeg vil at han skal slutte. Bør jeg bare ta med sammen og snakke med de om det? Det er så flaut Anonymkode: adbe5...e6b
Anonym bruker Skrevet 19. september 2020 #2 Skrevet 19. september 2020 Du bør ja. Anonymkode: 42959...3ac
Anonym bruker Skrevet 19. september 2020 #3 Skrevet 19. september 2020 I tillegg til det, søk NAV for hjelp til fritidsaktivitet. https://www.ung.no/forbruker-økonomi-og-bolig/fattig/3916_Familier_med_dårlig_råd_kan_få_støtte_til_aktiviteter.html Anonymkode: fd077...f2c
Anonym bruker Skrevet 19. september 2020 #4 Skrevet 19. september 2020 Få han til å holde seg i korpset ! Viktig. Kvinne deg opp og forklar situasjonen og sjekk ut nav. Anonymkode: 434ad...d8d
Kira Skrevet 19. september 2020 #5 Skrevet 19. september 2020 Her må du tenke på ungen din fremfor egen stolthet. Han vil gjerne fortsette, og da bør du gjøre det du kan for å få det til. Snakk med lederen av korpset, og forklar situasjonen. Jeg forstår at det kan være flaut, men tipper du møter stor forståelse. Hvordan ville du selv reagert hvis du var leder og en fortvilet mor kom til deg? Du ville mest sannsynlig gjort hva du kunne for å hjelpe til. Pust dypt, ta motet til deg og snakk med vedkommende. Lykke til 😊
Anonym bruker Skrevet 19. september 2020 #6 Skrevet 19. september 2020 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: I tillegg til det, søk NAV for hjelp til fritidsaktivitet. https://www.ung.no/forbruker-økonomi-og-bolig/fattig/3916_Familier_med_dårlig_råd_kan_få_støtte_til_aktiviteter.html Anonymkode: fd077...f2c Nav ser vel bare på inntekt. Jeg har jo bra inntekt, men mye utgifter. Betaler mye på forbrukslån. Det tar de ikke hensyn til Anonymkode: adbe5...e6b
Anonym bruker Skrevet 19. september 2020 #7 Skrevet 19. september 2020 Selvsagt snakker du med korpsleder!! Jeg sitter i korpsstyre og vi har satt av penger til slike saker. Det ordner seg, jeg lover deg. korpset vil ikke miste musikanter pga økonomi! Anonymkode: 723dd...7e7
Havhesten2017 Skrevet 19. september 2020 #8 Skrevet 19. september 2020 Kjære deg, snakk med korpsleder! Har selv sittet i korpsstyre og i slike tilfeller tar man alltid hensyn. Si fra! Musikk er livsviktig!
soleia Skrevet 19. september 2020 #9 Skrevet 19. september 2020 Ta mot til deg! Skulekorpset vårt har og ordning for dette.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2020 #10 Skrevet 19. september 2020 Vel, nå er jo verden i en krise som faktisk fører til at veldig mange har en vanskelig økonomisk situasjon akkurat nå. Du trenger ikke forklare eller fortelle noe om hvorfor eller at mannen har gjeldsordning. Si at du trenger å snakke om noe vanskelig. Fortell at dere er i en vanskelig økonomisk situasjon akkurat nå og hør om det er noen mulighet for at barnet deres kan fortsette i korpset. Sannsynligvis har korpset en ordning for dette. Her er sønnen din viktigere enn stoltheten. Anonymkode: fce67...ae9
Anonym bruker Skrevet 19. september 2020 #11 Skrevet 19. september 2020 Jeg har sittetvi styret i 3 idrettsøag og korps. Alle hadde strukket seg langt for at han hadde kunnet fortsette. To av stedene hadde bi kunnet dekket "alt". Et sted var økonomien værre. Der er dey litt usokkert om vi kunne klart å sponse lengre turer, men ellers ville det ikke vært noe problem. Det vi kanskje hadde forventet, men ikke krevd, vaf at dere stilte litt ekstra opp på dugnader ol hvis det var mulig. Anonymkode: 186b0...29c
ostepop123 Skrevet 19. september 2020 #12 Skrevet 19. september 2020 Korpsstyremamma her også: dette er vi helt vant med å forholde oss til! Bare spør. I vårt korps er vi veldig diskrete, og dette endrer ingenting i deres oppfatning av deg. Det er bare fint at du tør spørre for å passe på at barnet ditt har en aktivitet som er både lærerik og sosial!
Anonym bruker Skrevet 19. september 2020 #13 Skrevet 19. september 2020 1 time siden, Havhesten2017 skrev: Kjære deg, snakk med korpsleder! Har selv sittet i korpsstyre og i slike tilfeller tar man alltid hensyn. Si fra! Musikk er livsviktig! Livsviktig er det selvsagt på ingen måte. Hvertfall ikke korpsmusikk... Anonymkode: 1b8bb...b5f
Anonym bruker Skrevet 19. september 2020 #14 Skrevet 19. september 2020 Takk for mange fine tilbakemeldinger 😉 Anonymkode: adbe5...e6b
Havhesten2017 Skrevet 20. september 2020 #15 Skrevet 20. september 2020 På 19.9.2020 den 13.36, Anonym bruker skrev: Livsviktig er det selvsagt på ingen måte. Hvertfall ikke korpsmusikk... Anonymkode: 1b8bb...b5f Kanskje ikke korpsmusikk per se, men for meg er faktisk musikk livsviktig! Kan ikke se for meg å leve uten
Anonym bruker Skrevet 20. september 2020 #16 Skrevet 20. september 2020 På 19.9.2020 den 13.36, Anonym bruker skrev: Livsviktig er det selvsagt på ingen måte. Hvertfall ikke korpsmusikk... Anonymkode: 1b8bb...b5f Tosk Anonymkode: a8e7f...b68
Anonym bruker Skrevet 20. september 2020 #17 Skrevet 20. september 2020 HI. Korpet, så vel som skytterlaget og fotballklubben har midler til sånne situasjoner. Si fra. Her må man skrive en kort søknad om støtte til medlemskontingenten og så får man det. Du er nok ikke alene med problemstillingen. Men kommunen, så vidt jeg vet, hjelper lag og organisasjoner med slikt. Så det går ikke ut over korpset eller andre barn, om du skulle tenke slik. Anonymkode: a8e7f...b68
Anonym bruker Skrevet 20. september 2020 #18 Skrevet 20. september 2020 På 19.9.2020 den 10.37, Anonym bruker skrev: Nav ser vel bare på inntekt. Jeg har jo bra inntekt, men mye utgifter. Betaler mye på forbrukslån. Det tar de ikke hensyn til Anonymkode: adbe5...e6b Det skal de da ikke heller, det er vel ingen grunn til at fellesskapet skal premiere din tidligere sløsing? Få refinansiert alle lånene dine og send ungen på korpsøvelse! Anonymkode: 70dc3...be2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå