Gå til innhold

Plutselig går alt for fort!


leahr

Anbefalte innlegg

Me har frå før eit barn på 1 år som er til ved hjelp av ivf. Eit sårt etterlengta barn❤ Me er 32 og 33 år gamle. Far har supersæd, eg har lite egg.

I dag fekk eg ein telefon frå fertilitetssenteret om at dersom me ville ha fleire barn så må me sette i gang prosessen nå. Legen meinte me ville slite ordentlig dersom me ventar lenger enn 5-6mnd...

Me er ikkje klare! Me har enda ikkje bestemt oss for om me vil ha fleire ein gong. Men me tenker at det er bedre å få barn når ein ikkje er klar, enn å vente for lenge og angre... Eg er så lei meg for at me ikkje har sjans til å ta ein slik beslutning sjølv😣

Er det nokon som har vore i ein liknande situasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du sier det selv, dumt å angre. 
hva har du kommet fram til? 

Anonymkode: 43f39...8e0

Blir ivf-behandling i desember dersom alt går som det skal🤞 Tanken har fått modnet seg litt og nå ser eg på det som kjem med spenning og eg gler meg litt. Eg trur og håpar at denne gangen vil behandlinga slite mindre på følelsene mine enn sist. Me er ikkje desperate etter å lykkas denne gangen og det trur eg blir fint å kjenne på. 

Håpar sjølvsagt me lykkas altså, men dersom det ikkje går, så er me så heldige at me allerede har verdens finaste unge frå før🥰 

Håpar det er forståelig på eit vis

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt under to år mellom alle mine, de er nå 6 mnd, 2 år og 4 år. Personlig syntes jeg litt under 2 års mellomrom er helt supert. Når de bikker to år trenger de ikke konstant oppsyn lenger, de putter ikke alt i munnen og roter seg ikke borti alt mulig. Livet begynner å bli litt enklere, men de er ikke gamle nok til at de blir veldig sjalu på nytt søsken. Litt sjalusi kan det nok bli, men ikke like mye som hvis de var f eks 3 eller 4 år gamle. En toåring er også midt i beste hjelpealder. De skal herme etter og hjelpe til med alt, så det er supert å involvere dem i bleiebytter osv. 

Vet det fremdeles virker veldig kjapt når første nettopp har fylt ett år, men det kan ta flere forsøk før dere blir gravide, og så er du gravid i 9 mnd. Og da er første plutselig ikke så liten lenger :)

Dette går bra. Som du sier, bedre å slå til enn å angre senere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
leahr skrev (På 26.10.2020 den 22.31):

Blir ivf-behandling i desember dersom alt går som det skal🤞 Tanken har fått modnet seg litt og nå ser eg på det som kjem med spenning og eg gler meg litt. Eg trur og håpar at denne gangen vil behandlinga slite mindre på følelsene mine enn sist. Me er ikkje desperate etter å lykkas denne gangen og det trur eg blir fint å kjenne på. 

Håpar sjølvsagt me lykkas altså, men dersom det ikkje går, så er me så heldige at me allerede har verdens finaste unge frå før🥰 

Håpar det er forståelig på eit vis

 

Hvordan har det gått med deg? Ble det ivf-behandling  i desember? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
J'espere skrev (På 23.2.2021 den 16.02):

Hvordan har det gått med deg? Ble det ivf-behandling  i desember? :)

Ja, det blei det, men det gjekk desverre ikkje. I gang med forsøk nr.2 nå🤞🤞 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...