Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 18. september 2020 #1 Skrevet 18. september 2020 Slik jeg forstår det så er mengden d-vitamin for liten for morsmelkernærte barn, og altfor stor for de som får morsmelkerstatning. https://www.helsedirektoratet.no/nyheter/nye-rad-om-d-vitamintilskudd-og-tran-til-spedbarn
Anonym bruker Skrevet 18. september 2020 #2 Skrevet 18. september 2020 Er ikke aktuelt for meg nå, men jeg ville gitt tran fortsatt, ev. supplert med litt mer D-vit.dråper for å få nok D-vit. Skal et barn som ammes få nok omega3 så er man helt avhengig av at mor har et optimalt kosthold og får i seg nok omega3 og helst omega3 i balanse med de andre fettsyrene i hennes kropp. Det er ikke mange som får det i dag, da de fleste får i seg for mye av andre fettsyrer og for lite omega3. Jeg stusser også på måten de legger det frem, med hovedfokus på at morsmelkerstatning inneholder nok. De fleste ammer... Anonymkode: dff4e...857
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 18. september 2020 Forfatter #3 Skrevet 18. september 2020 Ja, jeg stussa også over overskriftene i media som er ganske misvisende. Vi slutter heller ikke foreløpig ihvertfall.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2020 #4 Skrevet 18. september 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Er ikke aktuelt for meg nå, men jeg ville gitt tran fortsatt, ev. supplert med litt mer D-vit.dråper for å få nok D-vit. Skal et barn som ammes få nok omega3 så er man helt avhengig av at mor har et optimalt kosthold og får i seg nok omega3 og helst omega3 i balanse med de andre fettsyrene i hennes kropp. Det er ikke mange som får det i dag, da de fleste får i seg for mye av andre fettsyrer og for lite omega3. Jeg stusser også på måten de legger det frem, med hovedfokus på at morsmelkerstatning inneholder nok. De fleste ammer... Anonymkode: dff4e...857 Enig med deg! De fleste får for mye omega 6 i forhold til omega 3. skal godt gjøres å få for mye omega 3 Anonymkode: 694c4...184
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå