Gå til innhold

vanskelig og legge fortiden


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min 2 klassing  ELSKER og drøye fortiden, han tøyser og tuller, må på do hele tiden og skal ha drikke enda han ikke gjør noe på do eller drikker noe særlig. Han skal legge seg 20 hvis han ikke leser og 1915 hvis han leser, han trenger søvn, for nå sliter jeg veldig og få han opp, han sovner kanskje rundt 21-2130 hver dag pga alt tullingen.

Noen som har noen gode tips til meg?

Anonymkode: c0c73...84b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønte etterhvert at du mente for tiden og ikke fortiden 😂 

Barna har en periode der de går igjennom dette. De er urolig i kroppen og mye å tenke på. Forsikr deg om at det ikke har skjedd noe som forårsaker dette.

Er det ingen ting så er det bare å være konsekvent. Se til at barnet har fått litt mat (kan ikke bruke unnskyldningen sulten), gått på do (kan ikke bruke unnskyldningen tissetrengt), gå runden og gi alle nattaklem (også hunden så er ingen glemt), ta med en vannflaske på rommet (i tilfelle unnskyldningen tørst kommer opp). Kjør fast rutine på klokke uansett. Ikke la barnet bestemme denne ift lese eller ikke. Og ikke mas på barnet om at det må sove. Så lenge han er i sengen så er det godt nok, ikke belønn det med oppmerksomhet gjennom hele kvelden. 

Anonymkode: 6b820...40c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutes ago, Anonym bruker said:

Jeg skjønte etterhvert at du mente for tiden og ikke fortiden 😂 

Barna har en periode der de går igjennom dette. De er urolig i kroppen og mye å tenke på. Forsikr deg om at det ikke har skjedd noe som forårsaker dette.

Er det ingen ting så er det bare å være konsekvent. Se til at barnet har fått litt mat (kan ikke bruke unnskyldningen sulten), gått på do (kan ikke bruke unnskyldningen tissetrengt), gå runden og gi alle nattaklem (også hunden så er ingen glemt), ta med en vannflaske på rommet (i tilfelle unnskyldningen tørst kommer opp). Kjør fast rutine på klokke uansett. Ikke la barnet bestemme denne ift lese eller ikke. Og ikke mas på barnet om at det må sove. Så lenge han er i sengen så er det godt nok, ikke belønn det med oppmerksomhet gjennom hele kvelden. 

Anonymkode: 6b820...40c

takk for gode tips :) ja kan nok hende det er mye uro i kroppen, nei har ikke skjedd noe, han er veldig ærlig hvis det skjer ting :) hadde en periode når han var 3-4 år og

Anonymkode: c0c73...84b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Still klokken en halvtime mer enn den egentlig er,det gjør jeg for da er han i seng til rett til. Sønnen min  bruker veeeeldig lang tid på alt.

Anonymkode: d83b9...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når mine bare tuller og haler ut leggetiden fordi det er kjedeligere å legge seg enn å la være, får de beskjed om at hvis de må starte leggingen tidligere i morgen hvis de viser at de trenger lengre tid før de faller til ro.
 

Søvnen trenger de, og vil de bruke ekstra tid på å gå ut og inn av soverommet, må den tiden gå av våkentiden og ikke av sovetiden. Når det kommer til stykket, har de mest lyst på reell leketid, og da har de droppet tullingen.

De står fortsatt opp om det er noe, men stopper sånn fnise, opp og igjen med døra og holde hverandre våken-tulling, som sikkert er skrekkelig moro for dem, men mammaen får fnatt av, haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...