Gå til innhold

Har du noengang drukket deg full alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei venninne som gjør dette i helgene hun har ungefri. Er det vanlig å drikke seg full helt mutters alene?

Anonymkode: 4d9df...ccb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, absolutt ikke!

Anonymkode: dc001...739

Skrevet

Jeg mener det ikke er vanlig, og også at det er et faresignal om et alkoholproblem.

Anonymkode: 17e22...8ac

Skrevet

Det er et typisk faresignal om et problem 

Anonymkode: 94a8d...0a3

Skrevet

Nei, det har jeg aldri gjort. Kan fint ta en øl eller et glass vin, men aldri mer.

Anonymkode: 8d914...515

Skrevet

Mange ganger. Dvs, jeg sitter jo å skravler med folk, på messenger eller tlf. 

Anonymkode: 990fe...d8e

Skrevet

Mange ganger! Det var varselet. Startet med at jeg fortsatte å drikke når jeg kom hjem fra fest, var på fest og de andre la seg mens jeg satt oppe og drakk opp alt som ikke ble drukket opp. 
Så gikk det over til feriene. Så fort jeg hadde ferie tenkte jeg at jeg kunne drikke vekk kjedsomheten og hadde tross alt fri så. Våknet fyllesyk dagen derpå, og tenkte at jeg skal ikke gjøre dette igjen. Men kvelden kom og formen bra.. på’n igjen.

Når jeg var hjemme hos familien i juleferier og slik så fortsatte jeg også å snike i skapene etter de andre hadde lagt seg. fyllte på vann på spritflaskene også for at de ikke skulle se at det hadde minket. La meg sånn 6-7 på morgenen og da de andre stod opp hadde jeg liksom nettopp lagt meg. Stupte ut av senga når jeg stod opp 12 på dagen. 

Så kom det dit at jeg fant ut at jeg har ikke noe spesielt jeg skal gjøre «i morgen» så jeg drikker litt. 
Eller, «jeg starter sent i morgen». Kom bakfull på jobb flere ganger. Holdt pusten hele tiden jeg var nær noen. Fikk aldri høre noe. Kjørte ikke bil heller altså. 

Jeg tenkte bare at dette må stoppe. Jeg så kroppen forfalle, følte meg seig i kroppen rett og slett. Formen ble dårligere. All trening føltes bortkastet. Lei av å våkne dårlig hver morgen. Lei av å være nedstemt hele uken. 

Nå har jeg ikke rørt alkohol siden nyttår. Før der hadde jeg ikke rørt siden 6 mnd tidligere. Den nyttårsaften var tilfeldig. Ble invitert på fest med en god venn. Hadde det bare gøy. Våknet kanskje litt redusert dagen etterpå, men tenkte at jeg var på min første fest på et par år. Disse vennene mine holder jo på hver helg. Men jeg kom ikke hjem før 8 om morgenen da. 
Har altså vært edru siden. Lever et bedre liv slik sett. Føler at alt jeg gjør er «ekte». Da jeg føler at alt jeg gjør i alkoholpåvirket tilstand er «falsk». Når jeg har vært full så har jeg faktisk klart å huske ting jeg helt har glemt i edru tilstand, kan være barndomsminner (gode og vonde) , kan plutselig komme på en melodi fra mange år tilbake, får masse ideer jeg tror er veldig smarte, tror jeg er i kjempe god form og kan plutselig finne ut jeg skal trene eller tror at kroppen min bare blir i bedre og bedre form mens jeg drikker, får høy selvtillit... 

så våkner man dagen etter med hjertebank og føler seg dolket i ryggen fordi alt bare forsvant med søvnen og du våkner til en grå verden, uten snev av kreativitet og motivasjon. Nei, holder meg edru :) 

Anonymkode: 1037a...134

Skrevet

Nei, det er et faresignal. 
Stopp før det er for sent. Alkoholisme er en snikende og progressiv sykdom. 

Anonymkode: 7a601...d33

Skrevet

Ja, flere ganger. Begynte å ta piller samtidig, og innså da at det var et problem. Nå er det mange år siden sist, og jeg ser ikke lenger noen vits i å drikker seg full alene. Er såvidt jeg drikker med folk. 

Anonymkode: 45e24...103

Skrevet

Nei, jeg er helt klart «a social drinker», klarer ikke å se noe poeng i å sitte alene og drikke meg full. Jeg drikker for å takle sosiale situasjoner bedre, er ganske introvert av natur, rusen alene gir meg lite. Før jeg fikk familie hendte det jeg vorset alene om jeg kom sent fra jobb, og ble litt småfull, men da skulle jeg alltid videre på fest. 

Det betyr ikke at man ikke har et problem, jeg drikker f.eks. gjerne for mye når jeg først er i gang i festlig lag. Kan fint ta én øl etter jobb f.eks., men etter et punkt har jeg ikke vett til å stoppe; den klassiske «en, to, mange». Det er helt idiotisk, jeg vet jo at 4-5 enheter holder, selv på fest. Jeg kan fint gå uker uten å drikke, og det er heldigvis ikke mange ganger per år det sklir ut, men det kjennes unødvendig. Trøster meg med at jeg ikke blir dust i fylla (dvs. krangler ikke, griner ikke), bare glad.

Anonymkode: 7add1...186

Skrevet

Jeg har gjort det, men ikke noe jeg gjør til vanlig nei. Og tror egentlig det bare har skjedd en gang 🤔 Men kan fint ta meg et par glass vin alene.

Anonymkode: 67eed...64d

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mange ganger! Det var varselet. Startet med at jeg fortsatte å drikke når jeg kom hjem fra fest, var på fest og de andre la seg mens jeg satt oppe og drakk opp alt som ikke ble drukket opp. 
Så gikk det over til feriene. Så fort jeg hadde ferie tenkte jeg at jeg kunne drikke vekk kjedsomheten og hadde tross alt fri så. Våknet fyllesyk dagen derpå, og tenkte at jeg skal ikke gjøre dette igjen. Men kvelden kom og formen bra.. på’n igjen.

Når jeg var hjemme hos familien i juleferier og slik så fortsatte jeg også å snike i skapene etter de andre hadde lagt seg. fyllte på vann på spritflaskene også for at de ikke skulle se at det hadde minket. La meg sånn 6-7 på morgenen og da de andre stod opp hadde jeg liksom nettopp lagt meg. Stupte ut av senga når jeg stod opp 12 på dagen. 

Så kom det dit at jeg fant ut at jeg har ikke noe spesielt jeg skal gjøre «i morgen» så jeg drikker litt. 
Eller, «jeg starter sent i morgen». Kom bakfull på jobb flere ganger. Holdt pusten hele tiden jeg var nær noen. Fikk aldri høre noe. Kjørte ikke bil heller altså. 

Jeg tenkte bare at dette må stoppe. Jeg så kroppen forfalle, følte meg seig i kroppen rett og slett. Formen ble dårligere. All trening føltes bortkastet. Lei av å våkne dårlig hver morgen. Lei av å være nedstemt hele uken. 

Nå har jeg ikke rørt alkohol siden nyttår. Før der hadde jeg ikke rørt siden 6 mnd tidligere. Den nyttårsaften var tilfeldig. Ble invitert på fest med en god venn. Hadde det bare gøy. Våknet kanskje litt redusert dagen etterpå, men tenkte at jeg var på min første fest på et par år. Disse vennene mine holder jo på hver helg. Men jeg kom ikke hjem før 8 om morgenen da. 
Har altså vært edru siden. Lever et bedre liv slik sett. Føler at alt jeg gjør er «ekte». Da jeg føler at alt jeg gjør i alkoholpåvirket tilstand er «falsk». Når jeg har vært full så har jeg faktisk klart å huske ting jeg helt har glemt i edru tilstand, kan være barndomsminner (gode og vonde) , kan plutselig komme på en melodi fra mange år tilbake, får masse ideer jeg tror er veldig smarte, tror jeg er i kjempe god form og kan plutselig finne ut jeg skal trene eller tror at kroppen min bare blir i bedre og bedre form mens jeg drikker, får høy selvtillit... 

så våkner man dagen etter med hjertebank og føler seg dolket i ryggen fordi alt bare forsvant med søvnen og du våkner til en grå verden, uten snev av kreativitet og motivasjon. Nei, holder meg edru :) 

Anonymkode: 1037a...134

Så flott at du har klart å ta tak i det og holder deg unna alkohol, det er utrolig godt gjort! Respekt herfra. 

Anonymkode: 17e81...4ca

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg er helt klart «a social drinker», klarer ikke å se noe poeng i å sitte alene og drikke meg full. Jeg drikker for å takle sosiale situasjoner bedre, er ganske introvert av natur, rusen alene gir meg lite. Før jeg fikk familie hendte det jeg vorset alene om jeg kom sent fra jobb, og ble litt småfull, men da skulle jeg alltid videre på fest. 

Det betyr ikke at man ikke har et problem, jeg drikker f.eks. gjerne for mye når jeg først er i gang i festlig lag. Kan fint ta én øl etter jobb f.eks., men etter et punkt har jeg ikke vett til å stoppe; den klassiske «en, to, mange». Det er helt idiotisk, jeg vet jo at 4-5 enheter holder, selv på fest. Jeg kan fint gå uker uten å drikke, og det er heldigvis ikke mange ganger per år det sklir ut, men det kjennes unødvendig. Trøster meg med at jeg ikke blir dust i fylla (dvs. krangler ikke, griner ikke), bare glad.

Jeg er som deg, det er veldig godt beskrevet - kan godt ta én øl og så stoppe, men hvis det blir to eller tre, sååå... To, tre, mange. Det skal jeg prøve å ha i bakhodet neste gang det er lønningspils med jobben (hvis verden noensinne blir normal igjen). 

Jeg hadde aldri åpnet en øl eller annet alkoholholdig alene før jeg ble skilt, tanken hadde aldri falt meg inn. Men etter skilsmissen har jeg "lært meg" å kunne ta en øl mens jeg lager mat, for eksempel, eller et glass vin i hagen etter at ungene har lagt seg. Har en veldig liten omgangskrets her jeg bor og savnet å kose meg med et glass vin. Men bortsett fra en enkelt gang, da jeg faktisk drakk meg rimelig påseilet alene hjemme på kjøkkenet (og hørte åttitallspunk veldig høyt og koste meg helt utrolig), har jeg alltid stoppet etter én eller to enheter. 

Anonymkode: 17e81...4ca

Skrevet

Ja en gang når jeg var 25. Aborterte, slo opp me typen og var utro..fikk nokk en lørdagskveld og drakk meg full. Spydde som en gris og la meg🤣 jessda.. har ikke gjort det siden. 

Anonymkode: a9204...1f2

Skrevet

Nei, aldri! Jeg kan godt ta meg 1-2 glass vin eller noe selv om jeg er alene, men det er jo for smaken og kosen sin del, ikke for å bli beruset. 

Anonymkode: 0321b...b87

Skrevet

Ikke full, som i dritings. Men drikker gjerne 2-3 øl eller et par glass vin i mitt eget selskap. 

Anonymkode: bf52e...1ce

Skrevet

Jeg hadde et svakt øyeblikk her på onsdag fordi livet mitt virkelig raste sammen. Jeg åpna ei flaske vin, tok to glass mens jeg snakka med ei venninne. Gikk til mamma (nabo) og fikk selskap til resten. Drakk hele flaska alene, rett og slett fordi jeg hadde en så enorm uro i kroppen at det ikke var gjennomførbart og sove, så jeg drakk vekk problemene. Jeg kommer ikke til å gjøre det igjen!

Anonymkode: c4dd4...ca7

Skrevet

Ser at å drikke seg full ikke er vanlig, men gjerne 2-3 glass. Hm, jeg føler meg full etter 2-3 glass 🤔 skal innrømme det er digg etter en stressende uke å sitte med et vinglass og shoppe litt på nett (sjelden jeg ender opp med å kjøpe noe, men et par glass vin gjør det mer sannsynlig 😅). 

Anonymkode: 92da6...a29

Skrevet
18 hours ago, Anonym bruker said:

Har ei venninne som gjør dette i helgene hun har ungefri. Er det vanlig å drikke seg full helt mutters alene?

Anonymkode: 4d9df...ccb

det kan skje,men sjelden

Anonymkode: bc2a9...cca

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ser at å drikke seg full ikke er vanlig, men gjerne 2-3 glass. Hm, jeg føler meg full etter 2-3 glass 🤔 skal innrømme det er digg etter en stressende uke å sitte med et vinglass og shoppe litt på nett (sjelden jeg ender opp med å kjøpe noe, men et par glass vin gjør det mer sannsynlig 😅). 

Anonymkode: 92da6...a29

Jeg kjenner det også godt etter 3 glass. De få gangene jeg drikker alene hjemme er det ett glass vin mens jeg prater med mamma eller en venninne på telefonen. Kan ta noen glass med kjæresten, men er datteren min hjemme blir det ikke mer enn to. Jeg og faren hennes drakk oss småtøysete på en flaske rødvin sist han var på besøk, det var visst flaut (forhåpentlig veies det opp av at foreldrene hennes er bestevenner selv om vi ikke er sammen) 😄 

Skrevet

Geez, her er alt farlig.

mannen min drikker til vanlig rundt en flaske øl i måneden, men om han en sjelden gang er alene hjemme kan han finne på å ta seg litt whisky og bli litt beruset (skjer sånn 1-2 ganger i året). Han er introvert og koser seg masse når han er alene. 

Så å ville drikke alene behøver ikke være farlig

Anonymkode: 3ae77...ccf

Skrevet

Har skjedd et par ganger at jeg har blitt litt susete  alene etter noen få glass vin om jeg har sitti alene med litt rødvin. Men aldri drikki meg dritings. Kan godt ta et par glass i eget selskap, men det er sjeldent nå. 

Anonymkode: 63e42...8bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...