Anonym bruker Skrevet 17. september 2020 #1 Skrevet 17. september 2020 Ble syk på søndag med vond hals og lett forkjølelse. Våkner mandag med feber og er veldig tett. Ringer da sjefen og han hører at jeg er pottetett og syk , men sier «du er nok bare forkjølet, jeg satser på du er tilbake i morgen». Var fortsatt syk tirsdag og tok coronatest. Her i området er det sprengt kapasitet, så svarer mitt er ikke kommet enda og jeg er fortsatt syk med hoste, vond hals og ekstremt slapp. Har forsøkt å kontakte sjefen min hver dag pr tlf men han svarer ikke. Har også sendt SMS der jeg holder han oppdatert men ingen svar. Sendte mld i dag om at jeg fortsatt ikke har fått svar på testen men at jeg håper jeg får svar i morgen og at jeg håper jeg snart blir frisk siden jeg gleder meg til å komme tilbake. Svaret jeg fikk da var «du har nok ikke corona, men synes dette var en veldig langvarig forkjølelse . Du kan vel ikke komme i morgen heller da går jeg ut i fra. Snakkes « . Synes det er litt ekkelt hele greia. Normalt sett hadde jeg nok tatt noen Paracet og prøvd å gått på jobb, men har fått streng beskjed om å holde meg hjemme. Anonymkode: 3f7ca...660
Anonym bruker Skrevet 17. september 2020 #2 Skrevet 17. september 2020 Snakk med legen og få sukemelding hvis legen ser det nødvendig, så slipper du og oppdatere. Ikke vær hårsår på sjefen sine kommentarer, prøv og ignorer det og hold deg nøktern. Er leder selv, og ville ikke svart slik selv om det er frustrerende i disse dager hvor folk kan holde seg hjemme ved minste forkjølelse. Anonymkode: 40f98...c85
Anonym bruker Skrevet 17. september 2020 #3 Skrevet 17. september 2020 Har denne sjefen en over seg? Eller har dere bedriftshelsetjeneste eller HMS-ansvarlig eller tillitsvalgt? I så fall ville jeg tatt dette opp med noen av disse. Korona er noe vi må slite med minst i høst og vinter. Ingen liker det som skjer og det kan helt klart skape problemer for mange arbeidsplasser. Men man må uansett følge de nasjonale og ev. lokale retningslinjene, og da skal man ikke møtes med den holdningen du nå blir møtt med. Viktig at dette tas tak i slik at andre slipper å møte samme holdninger senere - for både andre og kanskje også du, Hi, vil få fravær pga. mistenkt covid-19 det neste halvåret. Anonymkode: 34d63...75c
Anonym bruker Skrevet 17. september 2020 #4 Skrevet 17. september 2020 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Snakk med legen og få sukemelding hvis legen ser det nødvendig, så slipper du og oppdatere. Ikke vær hårsår på sjefen sine kommentarer, prøv og ignorer det og hold deg nøktern. Er leder selv, og ville ikke svart slik selv om det er frustrerende i disse dager hvor folk kan holde seg hjemme ved minste forkjølelse. Anonymkode: 40f98...c85 Folk skal holde seg hjemme. Og bli testet. Anonymkode: 34d63...75c
Anonym bruker Skrevet 18. september 2020 #5 Skrevet 18. september 2020 HI her. Ja jeg har jobbet i dette firmaet i mange år. Har omtrent ikke fravær, kun etter en operasjon i ett kne for noen år siden og omgangssyken i fjor. Så jeg synes det er ubehagelig at han er så knapp. Og jeg har vært skikkelig syk også. Er bedre i dag, men fortatt veldig tett og tung i brystet. Håper jeg får svar på testen i dag slik at jeg kan komme meg på jobb på mandag. Anonymkode: 3f7ca...660
Anonym bruker Skrevet 18. september 2020 #6 Skrevet 18. september 2020 Dårlig av sjefen! Jeg hostet bittelitt når jeg kom på jobb i dag, ingen andre symptomer. Ble sendt rett hjem, fikk ikke lov å være der selv om jeg "vet" det bare er en liten forkjølelse. Stor forskjell på ledere. Anonymkode: 488c7...ef7
Anonym bruker Skrevet 18. september 2020 #7 Skrevet 18. september 2020 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Ble syk på søndag med vond hals og lett forkjølelse. Våkner mandag med feber og er veldig tett. Ringer da sjefen og han hører at jeg er pottetett og syk , men sier «du er nok bare forkjølet, jeg satser på du er tilbake i morgen». Var fortsatt syk tirsdag og tok coronatest. Her i området er det sprengt kapasitet, så svarer mitt er ikke kommet enda og jeg er fortsatt syk med hoste, vond hals og ekstremt slapp. Har forsøkt å kontakte sjefen min hver dag pr tlf men han svarer ikke. Har også sendt SMS der jeg holder han oppdatert men ingen svar. Sendte mld i dag om at jeg fortsatt ikke har fått svar på testen men at jeg håper jeg får svar i morgen og at jeg håper jeg snart blir frisk siden jeg gleder meg til å komme tilbake. Svaret jeg fikk da var «du har nok ikke corona, men synes dette var en veldig langvarig forkjølelse . Du kan vel ikke komme i morgen heller da går jeg ut i fra. Snakkes « . Synes det er litt ekkelt hele greia. Normalt sett hadde jeg nok tatt noen Paracet og prøvd å gått på jobb, men har fått streng beskjed om å holde meg hjemme. Anonymkode: 3f7ca...660 Det der er ikke en sur melding. Det er en sjef som begynner å bli bekymret for at det kan være korona likevell. Merkelig at det tar så lang tid å få svar hos dere. Her går det på ca 30 timer. Sikker på at du sjekker på riktig sted? Anonymkode: b880e...03d
Blop Skrevet 18. september 2020 #8 Skrevet 18. september 2020 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det der er ikke en sur melding. Det er en sjef som begynner å bli bekymret for at det kan være korona likevell. Merkelig at det tar så lang tid å få svar hos dere. Her går det på ca 30 timer. Sikker på at du sjekker på riktig sted? Anonymkode: b880e...03d Det er det vel! Det er store forskjeller fra sted til sted.
Mostly Harmless Skrevet 18. september 2020 #9 Skrevet 18. september 2020 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det der er ikke en sur melding. Det er en sjef som begynner å bli bekymret for at det kan være korona likevell. Tja, når man unnlater å svare på flere dager, og så sender en slik melding som det der, fremstår man noe snurt. Et lite "god bedring" hadde gjort seg.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2020 #10 Skrevet 18. september 2020 1 minutt siden, Mostly Harmless skrev: Tja, når man unnlater å svare på flere dager, og så sender en slik melding som det der, fremstår man noe snurt. Et lite "god bedring" hadde gjort seg. Kunne skrevet god bedring ol, men det er da ingen grunn til å forsøke å tolke slikt negativt. Det er ingen grunn til å tolke en slik melding negativt. Dere må slutte å mistro intensjonen til folk. Meldinger virker ofte kalde og avvisende. Sån er det bare. I tillegg kan det godt hende sjefen er både irritert og oppgitt, men da på hele dituasjonen som skaper vanskligheter, ikke på hi. Husk atvsjefen er først og fremst sjef, ikke de ansattes mamma eller venninne. Anonymkode: b880e...03d
Anonym bruker Skrevet 18. september 2020 #11 Skrevet 18. september 2020 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det der er ikke en sur melding. Det er en sjef som begynner å bli bekymret for at det kan være korona likevell. Merkelig at det tar så lang tid å få svar hos dere. Her går det på ca 30 timer. Sikker på at du sjekker på riktig sted? Anonymkode: b880e...03d Ja helt sikker. Testkapasiteten er sprengt her jeg bor, en av stedene i Norge med mest smitte. Han er ikke redd jeg har corona når han skriver det han skriver. Jeg oppfatter det som surt ja. Er jo ikke en særlig gøy situasjon å være i som arbeidstaker heller. Vil heller være på jobb enn å sitte hjemme. Anonymkode: 3f7ca...660
Mostly Harmless Skrevet 18. september 2020 #12 Skrevet 18. september 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kunne skrevet god bedring ol, men det er da ingen grunn til å forsøke å tolke slikt negativt. Det er ingen grunn til å tolke en slik melding negativt. Dere må slutte å mistro intensjonen til folk. Meldinger virker ofte kalde og avvisende. Sån er det bare. I tillegg kan det godt hende sjefen er både irritert og oppgitt, men da på hele dituasjonen som skaper vanskligheter, ikke på hi. Husk atvsjefen er først og fremst sjef, ikke de ansattes mamma eller venninne. Anonymkode: b880e...03d Hvis man skal være sjef, og ikke vil svare på telefon, bør man øve seg i å skrive nøytralt formulerte meldinger. God kommunikasjon er en viktig rolle for en sjef, og til nå har HI mottatt meldinger som fremtår mistenkeliggjørende. Sjefen trenger bare gjøre små grep i formuleringene sine, så fremstår han forståelsesfull i stedet for stressa og sur for noe HI ikke råder over.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2020 #13 Skrevet 18. september 2020 11 minutter siden, Mostly Harmless skrev: Hvis man skal være sjef, og ikke vil svare på telefon, bør man øve seg i å skrive nøytralt formulerte meldinger. God kommunikasjon er en viktig rolle for en sjef, og til nå har HI mottatt meldinger som fremtår mistenkeliggjørende. Sjefen trenger bare gjøre små grep i formuleringene sine, så fremstår han forståelsesfull i stedet for stressa og sur for noe HI ikke råder over. Jeg leser ikke meldingen som mistenkliggjøring, men mer som "Huff, det var leit det skulle ta så lang tid. Vi må jo fortsatt tro det ikke er alvorlig, men det virker litt skummelt. Jeg håper det beste. Gleder meg til du er tilbake." Grunnen til at jeg nevnte at hi kanskje ikke hadde sjekketfor svar påriktig sted er fordi jeg kjenner 3 personer som holdt seg i karantene flerecdager lengre enn nødvendig fordi de ikke lette på riktigcsted eller gikk å ventet på at noen aktivtcskulle kontakte dem. Sånt er dumt. Anonymkode: b880e...03d
Anonym bruker Skrevet 18. september 2020 #14 Skrevet 18. september 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg leser ikke meldingen som mistenkliggjøring, men mer som "Huff, det var leit det skulle ta så lang tid. Vi må jo fortsatt tro det ikke er alvorlig, men det virker litt skummelt. Jeg håper det beste. Gleder meg til du er tilbake." Grunnen til at jeg nevnte at hi kanskje ikke hadde sjekketfor svar påriktig sted er fordi jeg kjenner 3 personer som holdt seg i karantene flerecdager lengre enn nødvendig fordi de ikke lette på riktigcsted eller gikk å ventet på at noen aktivtcskulle kontakte dem. Sånt er dumt. Anonymkode: b880e...03d Karantene gjelder uansett om du får negativ test, du skal være i karantene til du er symptomfri. Dette for å unngå å smitte mange andre med vanlig forkjølelse, og dermed oppta testkapasiteten unødig Anonymkode: 100d5...769
Anonym bruker Skrevet 18. september 2020 #15 Skrevet 18. september 2020 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Karantene gjelder uansett om du får negativ test, du skal være i karantene til du er symptomfri. Dette for å unngå å smitte mange andre med vanlig forkjølelse, og dermed oppta testkapasiteten unødig Anonymkode: 100d5...769 De var symptomfrie. Anonymkode: b880e...03d
Anonym bruker Skrevet 18. september 2020 #16 Skrevet 18. september 2020 54 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kunne skrevet god bedring ol, men det er da ingen grunn til å forsøke å tolke slikt negativt. Det er ingen grunn til å tolke en slik melding negativt. Dere må slutte å mistro intensjonen til folk. Meldinger virker ofte kalde og avvisende. Sån er det bare. I tillegg kan det godt hende sjefen er både irritert og oppgitt, men da på hele dituasjonen som skaper vanskligheter, ikke på hi. Husk atvsjefen er først og fremst sjef, ikke de ansattes mamma eller venninne. Anonymkode: b880e...03d Takk, jeg er så enig ☝️ Kan være at sjefen er ganske opptatt i disse tider, og det er det. Hvorfor alltid tillegge følelser man ikke vet noe om. Anonymkode: 40f98...c85
Anonym bruker Skrevet 18. september 2020 #17 Skrevet 18. september 2020 Wow, det var en sur melding å få! Jeg tenker at om du hadde vært syk, men i god almenntilstand hadde det vært en ting. Men når du er slapp med feber skal du vel ikke på jobb uansett Corona eller ei?? Anonymkode: 9ef70...8f8
Anonym bruker Skrevet 18. september 2020 #18 Skrevet 18. september 2020 Når du tar koronatest, så blir du vel også automatisk satt i karantene frem til prøvesvar? Det var i hvert fall informasjonen her i kommunen, i verste fall risikerer man bøter ved å bryte den, så du har rett og slett ikke lov til å møte opp på jobb før det foreligger en negativ test. Kan jo være greit å informere sjefen om hvis det skulle bli et tema om du bør møte opp. Anonymkode: 4bad8...c7d
Anonym bruker Skrevet 18. september 2020 #19 Skrevet 18. september 2020 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Når du tar koronatest, så blir du vel også automatisk satt i karantene frem til prøvesvar? Det var i hvert fall informasjonen her i kommunen, i verste fall risikerer man bøter ved å bryte den, så du har rett og slett ikke lov til å møte opp på jobb før det foreligger en negativ test. Kan jo være greit å informere sjefen om hvis det skulle bli et tema om du bør møte opp. Anonymkode: 4bad8...c7d Sjefen haf jo ikke bedt henne møtecopp heller. Anonymkode: b880e...03d
Anonym bruker Skrevet 18. september 2020 #20 Skrevet 18. september 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sjefen haf jo ikke bedt henne møtecopp heller. Anonymkode: b880e...03d Nei, skrev hvis det ble et tema. Aner ikke hva som ligger bak meldingen til sjefen her, umulig å si når man ikke kjenner til noen av de. Ville ikke sagt noe før det eventuelt ble tatt opp. Anonymkode: 4bad8...c7d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå