Gå til innhold

Noen her som har blitt gravid med spiral?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har hormonspiral. Hatt den inne i 3 år. Siste mens var veldig rar. Litt forsinket, og når den først kom var den ekstremt knapp med en liten blødning her og en liten blødning der. Akkurat som ved mitt siste svangerskap. Er en uke siden første blødning og jeg har vært kvalm i 3 uker. Murrer mye mer enn jeg er vant til også. Mer trøtt enn vanlig. Men det skal vel være ganske umulig å bli gravid med spiral?

Anonymkode: ff9af...300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du spør på denne måten, vil det alltid være noen som kjenner tanten til naboen til kusinen til sin mors venninne som ble gravid med hormonspiral, men sannsynligheten for at du er blitt gravid er akkurat like liten som den var da du satte den inn; mikroskopisk. Hormonspiral regnes vel som like sikkert som sterilisering. 

Anonymkode: 7b7d4...aa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellige nettsteder oppgir forskjellig sikkerhet på spiralen, fra 98 til 99,8 % sikker, men uansett er sjansen for svangerskap liten.

Det er jo bare å ta en test om du ønsker det da, for å være sikker mener jeg.

Anonymkode: 2326c...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har lurt på det av og til, og då har eg tatt ein test som alltid har vore negativ. Men det er jo selvfølgelig nokon få som blir gravide med spiral, viss spiralen er 99.9% sikker vil det jo bety at 1 av 1000 blir gravide på spiral. Viss 100 000 bruker spiral vil det jo vere 100 som blir gravide, så det er jo ikkje umulig. Viss du verkeleg ikkje skal ha fleire born tek du ein test. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal være ganske umulig, og sannsynligheten er heller liten, men det har skjedd med meg. Jeg har blitt gravid på samtlige hormonprevensjonspreparater jeg har forsøkt (det sluttet jeg med etter andre uplanlagte graviditet). Ved siden av det har jeg blitt gravid på kobberspiral TO ganger. Det er virkelig ikke mange som meg der ute, sannsynligheten for å vinne i lotto er langt større enn at tilsvarende rammer flere ganger, men uhell skjer jo med noen av oss ... Det skader jo ikke å ta en test bare for å sjekke. 

Anonymkode: dbcef...3d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme her! Testa positivt i dag. Satt inn hormonspiral for ca 1 år siden og tanken var jo ikke flere barn 😅

 

Streken er tydelig rosa, men svak. Tok en tidlig på morran. Med god velvilje så en strek. Men kunne likegodt sagt negativ. Senere på dagen var den tydelig rosa og ikke vanskelig å se. 

 

. Dette blir vårt 4.barn om alt er ok inni der. Håper på rask ultralyd med tanke på baby og spiral.

(våre 3 er 1 1/5, 3og 5 år. Dette blir tett gitt 😳😅 mannen har reisejobb, så blir nok å gjøre. 

Etter tidligere erfaring er jeg ikke i tvil om jeg er gravid, med alle symptomer og festeblødning forrige uke. 

 

IMG_20200917_223612.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Utålmidig.no skrev:

Samme her! Testa positivt i dag. Satt inn hormonspiral for ca 1 år siden og tanken var jo ikke flere barn 😅

 

Streken er tydelig rosa, men svak. Tok en tidlig på morran. Med god velvilje så en strek. Men kunne likegodt sagt negativ. Senere på dagen var den tydelig rosa og ikke vanskelig å se. 

 

. Dette blir vårt 4.barn om alt er ok inni der. Håper på rask ultralyd med tanke på baby og spiral.

(våre 3 er 1 1/5, 3og 5 år. Dette blir tett gitt 😳😅 mannen har reisejobb, så blir nok å gjøre. 

Etter tidligere erfaring er jeg ikke i tvil om jeg er gravid, med alle symptomer og festeblødning forrige uke. 

 

IMG_20200917_223612.jpg

Venter spent på videre oppfølging. Slik det ser ut nå har det kun rukket å feste seg lenge nok til å gi meg en haug av symptomer og svak positiv test. Ultralyd i dag fant de ikke noe inni eller utenfor livmoren. Ny blodprøve mandag for å se hva status blir da 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men har opplevd mange ganger å få symptomer på graviditet mens jeg har spiral. Opplever stadig vekk at mensen hopper over en måned, men tester alltid negativt.

Anonymkode: 323e1...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.9.2020 den 18.59, Utålmidig.no skrev:

Venter spent på videre oppfølging. Slik det ser ut nå har det kun rukket å feste seg lenge nok til å gi meg en haug av symptomer og svak positiv test. Ultralyd i dag fant de ikke noe inni eller utenfor livmoren. Ny blodprøve mandag for å se hva status blir da 😅

Bekreftet med blodprøve at svangerskapet ble avsluttet helt selv. Krabaten rakk akkurat å være lenge nok for å gi utslag på test som ble raskt negativ dager senere 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble gravid med kobberspiral. Jeg tok  kirurgisk abort og fikk satt inn p-stav i samme slengen. Ble gravid etter et år. Han er nå snart 3 år 😊 

Anonymkode: 8b285...6ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...