Gå til innhold

Gebyr vaksinasjon


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hei.

lurer på om noen vet hva legekontor tar som gebyr? Om det blir billigere å sette på Apotek.....

Anonymkode: 9e277...81e

Er nok forskjell fra legekontor til legekontor. Hos oss betaler de i risikogruppen 300,-. De som har kjøpt vaksinen selv betaler 225,-. Aner ikke hva det koster på apoteket. Legekontorene kan velge priser selv.

Anonymkode: 3df0d...2e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er nok forskjell fra legekontor til legekontor. Hos oss betaler de i risikogruppen 300,-. De som har kjøpt vaksinen selv betaler 225,-. Aner ikke hva det koster på apoteket. Legekontorene kan velge priser selv.

Anonymkode: 3df0d...2e8

Apoteket tar 125kr for influensa og 165kr for det andre vaksiner ,blir billigere der da

Anonymkode: 9e277...81e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Apoteket tar 125kr for influensa og 165kr for det andre vaksiner ,blir billigere der da

Anonymkode: 9e277...81e

Det gjør det så absolutt. De setter vel ikke andre vaksiner så vidt jeg vet? 

Anonymkode: 3df0d...2e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Apoteket tar 125kr for influensa og 165kr for det andre vaksiner ,blir billigere der da

Anonymkode: 9e277...81e

De har vel ikke fått godkjent å sette vaksine uten resept fra lege, så da må du jo plusse på det legen tar i gebyr for å sende resept. 

Her tar de 200 for å sette influensavaksine hos legen, da har de vaksinene på kontoret.

Anonymkode: 17da2...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det gjør det så absolutt. De setter vel ikke andre vaksiner så vidt jeg vet? 

Anonymkode: 3df0d...2e8

Jo, alt utenom « levende» vaksine, kan settes på Apotek , så setter reisevaksiner, flått osv. Og så kan du nå bare gå innom å få « resept « av farmasøyt å så sette den.

Tror jeg ringer legekontor imorgen her og spør om pris, så ser jeg hva jeg gjør! 

Anonymkode: 9e277...81e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, alt utenom « levende» vaksine, kan settes på Apotek , så setter reisevaksiner, flått osv. Og så kan du nå bare gå innom å få « resept « av farmasøyt å så sette den.

Tror jeg ringer legekontor imorgen her og spør om pris, så ser jeg hva jeg gjør! 

Anonymkode: 9e277...81e

Finnes det flåttvaksine, det ante jeg ikke.

Anonymkode: c4c74...589

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De har vel ikke fått godkjent å sette vaksine uten resept fra lege, så da må du jo plusse på det legen tar i gebyr for å sende resept. 

Her tar de 200 for å sette influensavaksine hos legen, da har de vaksinene på kontoret.

Anonymkode: 17da2...6c4

Har de ikke det på influensa vaksinen fra og med i år

Anonymkode: a4997...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Finnes det flåttvaksine, det ante jeg ikke.

Anonymkode: c4c74...589

Finnes ikke vaksine mot alle flåttbårende sykdommer, men det finnes mot noen. 

Anonymkode: 17da2...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da spurte jeg på apoteket i dag, og de var ihvertfall ikke billigst på influensavaksine.

En ting er hva vaksinen koster, men de plusset på et gebyr for å rekvirere den, et gebyr for å sette den og et gebyr fordi de må bruke maske osv når de setter den, så totalprisen ble nesten 400 kr. De anbefalte å gå til det kommunale vaksinasjonskontoret, for det var billigst, virket ikke som de var så interessert i å sette den heller.....

Anonymkode: 17da2...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt nå i år er at det koster 50,- i egenandel hos fastlegen, har du frikort betaler du ingenting. Det nye er og at frem til 1.desember så er det kun de i risikogruppene som får, og helsepersonell. De som ikke er det må vente. Dette er nytt fra FHI.

Anonymkode: 3df0d...2e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...