Gå til innhold

2 år og blunker.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jenta mi på 2 år har de siste dagene blunket litt overdrevet, spesielt når hun ser på barnetv. Noen med erfaringer?

Anonymkode: 799d3...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Kan det være øyekatarr? 

Anonymkode: cf63d...fff

Ser ikke sånn ut, øynene ser helt vanlige ut..

Anonymkode: 799d3...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørre øyne, slitne øyne. Kan utløses av mye skjerm. Dårlig syn. Barne-tics. Sikkert ikke noe farlig, men verdt å følge med på 🙂

Anonymkode: f899b...1ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for respons. Hun ser ikke mye på skjerm, men etter bhg når jeg lager middag. Det er stort sett kun da hun blunker.

Anonymkode: 799d3...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket synet? Min blunket sikkert i 9mnd før det avtok. Virket som om det ble en dårlig vane etterhvert. Så avtok det å nå er det helt borte. Varte fra 2 1/2år til 3 1/2år ca. Mest uttalt da hun så på TV men kunne ha det litt ellers også, spesielt når hun løy😅. Vi sjekket også synet. Hun hadde -0,50 å testet ut briller en periode. Ikke bare pga blunking men at hun løp på ting og snublet i egne bein. Mitt råd er: sjekk synet. Er det tørre øyne får du beskjed om det, ser barnet dårlig er det greit å vite tidlig. Det er helt gratis med synstest hos barn. Dette gjøres hos øyelege. Du får henvisning via lege. Min besto synstesten hos helsesøster på 4års kontrollen men må som sagt ha oppfølging via øyelege, spesielt med tanke på skolestart og lesing. Der kan -0,50 utgjøre en forskjell.

 

lykke til.

Anonymkode: 2ecc7...b0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Drikk mye vann. 😊 min er grådig tørst når han kommer hjem fra bhg. Kan hende din trenger drikke. 

Anonymkode: 2c0e6...972

Hva har det med blunking å gjøre? 

Anonymkode: 684c8...ad0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjekk synet! To av ungene her blunket mye og måtte ha briller. Mange unger går med dårlig syn pga de klarer ikke forklare at de ser dårlig.

Anonymkode: cb701...903

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...