Anonym bruker Skrevet 17. september 2020 #1 Skrevet 17. september 2020 Har de siste månedene hatt smerter i leggene. Jeg går hele dagen på jobb. Kjenner ikke mye da. Men når jeg kommer hjem å setter meg ned så kommer det en stikkende smerte i leggene. Hva kan det være? Anonymkode: 0faa1...8ce
Anonym bruker Skrevet 17. september 2020 #2 Skrevet 17. september 2020 Hvis du ikke tøyer daglig så begynn med det. Muskulaturen blir veldig stram av å stå og gå hele dagene. Kan være du også kan trenge bedre sko eller såler som støtter foten din. Men begynn å tøye leggene godt daglig. Blir det ikke bedre tar du det til legen eller til en manuellterapeut eller kiropraktor. Anonymkode: 89bf1...2f8
Anonym bruker Skrevet 17. september 2020 #3 Skrevet 17. september 2020 Dette kan være mye, men er veldig vanlig i yrker der en går mye. Noen tips: - Bytt sko ofte. Jeg har to par jeg bytter på annenhver dag. Noen jeg jobber med bytter flere ganger på jobb. - Gelesåler i skoa kan være noe. Noen på jobb hos meg har det og er veldig fornøyd med dette, jeg klarer ikke å gå med det. - Hvordan sko du bruker har veldig mye å si. Om de er dyre, billige, merkesko osv har lite å si for det er hvordan føttene dine har det og hvordan musklene i beina dine brukes som har noe å si. Det ene paret jeg har nå omdagen er håndballsko kjøpt for 99kr. Jeg skulle egentlig ha de til noe annet, men de er veldig gode på jobb så de ble jobb sko. Den nye typen joggeko som er veldig lette er det bare å skygge unna har vi på jobb lært oss. De er gode i en veldig kort tid, så begynner vi å kjenne det i legger og rygg. Vi går veldig mye, men vi løfter også mye så det er vel en kombinasjon av dette tenker jeg. Hjelper ikke at skoa skal ha gode dempere og andre fancy ting de skryter av, de er ikke gode å bruke på jobb i lengden. - Bli bevist og flink til å bøy og tøy beina hver dag på jobb. Små, korte avbrekk flere ganger hver dag. Jeg har gjort det til en vane å gjøre det hver gang jeg er på ett bestemt sted på jobb. Dette går fint selv om jeg har kunder jeg hjelper. Nå i corona tiden har jeg hatt dager og uker der jeg har hatt andre arbeidsoppgaver eller andre steder jeg har jobbet, og det har jeg faktisk merket i beina at den vanen jeg har når jeg er innom det ene stedet ikke da har vært der. Det har vært på samme arbeidssted, jeg bruker kroppen på akkurat samme måte, men det å bøye og tøye har blitt glemt når jeg ikke har vært der jeg pleier å gjøre det. Så jeg har merket på kroppen hvor viktig denne lille tingen er. Til å begynne med var det egentlig bare at jeg var rastløs at jeg gjorde dette og tenkte ikke over det, men da jeg fikk råd fra legen om slike øvelser når jeg ble gravid for andre gang forsto jeg mere. Jeg var sykemeldt halve førset svangerskap, av den grunn at jeg ikke lyttet til kroppen min itide og dermed tok bekkenet kvelden. Så når legen sa jeg måtte være flink til å lytte til kroppen, ta små pauser, bøye og tøye mye siden jeg hadde en slik jobb som jeg hadde har dette blitt noe jeg har blitt bevist på. - Hva du har på deg hjemme, underlag osv kan også ha noe å si. Jeg har harde gulv hjemme og jeg merker beina mine er slitene etter en dag på jobb, så jeg går i tovede tøffler hjemme. Det er akkurat passe mykt for beina, vamlige sokker blit litt for tynne. Jeg liker ikke tøffler, sandaler eller slike ting og har en mor som lager en haug med tøffler til meg. Min datter har ledd av meg i alle år siden jeg går i tøffler hele året,sommer som vinter. Hun forsto hvorfor jeg gjorde det i sommer. Da jobbet hun på min arbeidsplass nesten fulltid og etter noen dager så stjal hun mine tøffler. Som hun sa, beina blir slitene og føles helt flate etter å ha gått så mye på ett hardt underlag hele dagen. Anonymkode: f68d8...336
Anonym bruker Skrevet 18. september 2020 #4 Skrevet 18. september 2020 På boots apotek har de gode støttestrømper til 400 spenn. Kjempedeilig å ha på når du kommer hjem. Eller legg deg på gulvet med beina opp etter veggen i 5 min. Himmelsk ! Anonymkode: a40b3...8ea
RBSs Skrevet 2. oktober 2020 #5 Skrevet 2. oktober 2020 Jeg har hatt lignende problemer. Jeg sitter hele dagen på jobben, noe som gjør at muskulaturen blir anspent. Jeg har begynt å bruke CBD-produkter som får musklene til å slappe av. Det er mer informasjon om det her på norsk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå