Anonym bruker Skrevet 16. september 2020 #1 Skrevet 16. september 2020 Som er naturlig? Kjenner det ulmer sånn svie og merker når jeg trener. Tips tas imot med takk. Er ikke overvektig, spiser normal norsk mat, ikke mye fet mat, ikke brus og ikke sukker. Ikke svak lukkemuskel så merkelig hvorfor jeg har det. Men er det noe mat som gir deg det? Idag har jeg spist havregrøt med mandelmelk, kjøttdeig og spagetti, knekkebrød med ost, fiskekaker med poteter og gulerøtter, frokostblanding med yoghurt og frokostblanding med korn, samt en banan. Noe av det som kan gi meg sureoppstøtt? Anonymkode: e3689...0ca
Anonym bruker Skrevet 16. september 2020 #2 Skrevet 16. september 2020 Love hearts. Beste medisinen 💕 Anonymkode: d1435...194
Anonym bruker Skrevet 16. september 2020 #3 Skrevet 16. september 2020 Omeprazol son du får på resept fjerner det helt. Fantastisk!!! Anonymkode: 85de7...560
Anonym bruker Skrevet 16. september 2020 #4 Skrevet 16. september 2020 Det kan være veldig individuelt. Jeg oppdaget for noen år siden at jeg får sure oppstøt om jeg får i meg tomat/tomatprodukter. Og så får jeg det også av kornprodukter og melkeprodukter. Så ja, jeg hadde trolig fått det av det du har spist i dag Men nå har jeg også fått påvist melkeallergi, og reagerer også tydeligvis på kornprodukter da dette helt tydelig forverrer en hudsykdom jeg også har fått. Noen kan få samme symptomer på sure oppstøt om de har for lite magesyre, ikke for mye, som det tidligere er påstått å være synderen. Noen mener at for lite magesyre er større synder i så måte enn for mye. Jeg tror du bare må prøve deg frem. Anonymkode: a76c1...f58
Anonym bruker Skrevet 16. september 2020 #5 Skrevet 16. september 2020 Jeg fikk hjelp av kiropraktor for sure oppstøt. Årsaken satt i brystryggen. Anonymkode: ffebe...c18
Anonym bruker Skrevet 16. september 2020 #6 Skrevet 16. september 2020 40 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det kan være veldig individuelt. Jeg oppdaget for noen år siden at jeg får sure oppstøt om jeg får i meg tomat/tomatprodukter. Og så får jeg det også av kornprodukter og melkeprodukter. Så ja, jeg hadde trolig fått det av det du har spist i dag Men nå har jeg også fått påvist melkeallergi, og reagerer også tydeligvis på kornprodukter da dette helt tydelig forverrer en hudsykdom jeg også har fått. Noen kan få samme symptomer på sure oppstøt om de har for lite magesyre, ikke for mye, som det tidligere er påstått å være synderen. Noen mener at for lite magesyre er større synder i så måte enn for mye. Jeg tror du bare må prøve deg frem. Anonymkode: a76c1...f58 Mange ganger jeg har tenkt at jeg har for lite, tror faktisk ikke jeg har for mye. Men er det noe som naturlig kan regulere magesyre? Noe jeg kan ta for å øke av mat? Jeg kan til tider mangle natrium når jeg sjekker hos lege. Trener høy kondisjon og tror det kommer av det. Takk for all tips 😃 Anonymkode: e3689...0ca
Anonym bruker Skrevet 16. september 2020 #7 Skrevet 16. september 2020 33 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg fikk hjelp av kiropraktor for sure oppstøt. Årsaken satt i brystryggen. Anonymkode: ffebe...c18 Takk for tips. Kjenner mye låsninger der Anonymkode: e3689...0ca
Anonym bruker Skrevet 17. september 2020 #8 Skrevet 17. september 2020 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Mange ganger jeg har tenkt at jeg har for lite, tror faktisk ikke jeg har for mye. Men er det noe som naturlig kan regulere magesyre? Noe jeg kan ta for å øke av mat? Jeg kan til tider mangle natrium når jeg sjekker hos lege. Trener høy kondisjon og tror det kommer av det. Takk for all tips 😃 Anonymkode: e3689...0ca Det er mulig å kjøpe magesyretabletter på apoteket, men du bør vite hva du driver med hvis du skal ta dem, og bør også få dosering av en som kan noe om det og har erfaring med det. Finnes en del leger og terapeuter som har erfaring, men ofte ikke vanlige fastleger. Bor du på Østlandet er det flere i Oslo-regionen. Gurkemeie synes å ha en lignende effekt på meg, selv om den visstnok egentlig stimulerer mer galleproduksjon (som jeg ikke har problemer med). Men for meg er det enkleste å bare holde meg unna det som jeg tydeligvis reagerer på. Hvis du stadig mangler natrium er jo ikke det heldig, så der ville jeg sjekket det mer ut. Det sammen med sure oppstøt kan jo være tegn på mer mage-/tarmproblematikk som du må ta hensyn til på en eller annen måte. Ubalanse med natrium kan også føre til ubalanser med andre mineraler, som igjen kan gi problemer. Du må i det minste sørge for å få i deg nok natrium. Men ta det med legen din, for det kan være tegn på at det er noe mer med mage-/tarm. Støtter ellers forslaget om kiropraktor også, spesielt siden du sier du har kjent mye til brystryggen. Anonymkode: a76c1...f58
Anonym bruker Skrevet 17. september 2020 #9 Skrevet 17. september 2020 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Som er naturlig? Kjenner det ulmer sånn svie og merker når jeg trener. Tips tas imot med takk. Er ikke overvektig, spiser normal norsk mat, ikke mye fet mat, ikke brus og ikke sukker. Ikke svak lukkemuskel så merkelig hvorfor jeg har det. Men er det noe mat som gir deg det? Idag har jeg spist havregrøt med mandelmelk, kjøttdeig og spagetti, knekkebrød med ost, fiskekaker med poteter og gulerøtter, frokostblanding med yoghurt og frokostblanding med korn, samt en banan. Noe av det som kan gi meg sureoppstøtt? Anonymkode: e3689...0ca Du har spist masse mat som lager syre regner med det var tomatsaus på kjøttdeigen? yoghurt banan Jeg synes også du spiser mye, to middager? Anonymkode: 37e9c...a30
Anonym bruker Skrevet 17. september 2020 #10 Skrevet 17. september 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det er mulig å kjøpe magesyretabletter på apoteket, men du bør vite hva du driver med hvis du skal ta dem Ikke meg du svarer, men hva tenker du på da? Jeg bruker både gaviscon og somac, hva burde jeg vite? Anonymkode: 5514c...b09
Anonym bruker Skrevet 17. september 2020 #11 Skrevet 17. september 2020 47 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ikke meg du svarer, men hva tenker du på da? Jeg bruker både gaviscon og somac, hva burde jeg vite? Anonymkode: 5514c...b09 Jeg svarte ut fra det at en del kan ha sure oppstøt av for lite magesyre, selv om de fleste får høre at det er av for mye syre som er årsaken. For mye og for lite kan gi noe av samme symptomer. De du bruker er mot for mye magesyre. Jeg nevnte at det er mulig å kjøpe magesyretabletter på apoteket for de som har for lite magesyre, altså motsatt problem av hva du trolig har. Anonymkode: a76c1...f58
Anonym bruker Skrevet 17. september 2020 #12 Skrevet 17. september 2020 Du burde også unngå stekt mat flere ganger om dagen. Anonymkode: 37e9c...a30
Anonym bruker Skrevet 17. september 2020 #13 Skrevet 17. september 2020 Takk for mange gode tips. Har faktisk forsøkt å kutte ned på måltider da jeg trolig spiser alt for mye, magen får liksom ikke slappet av før det kommer noe mer. Andre legger på seg, jeg går fort ned i vekt så vil ikke se sykelig tynn ut. I tillegg leste jeg at man ikke skal drikke mens man spiser. Det funker supert. Også har jeg mye mindre måltider og heller ofte. I tillegg litt sunnere alternativer. Idag har vært en veldig fin dag 😃😀 Anonymkode: e3689...0ca
Anonym bruker Skrevet 17. september 2020 #14 Skrevet 17. september 2020 En halv teskje natron i vann hjelper veldig bra. Smaker ikke godt, men det er verdt det. Men selvfølgelig bedre å finne årsaken. For min del har te og tomat blitt en ting som ofte trigger halsbrann. Anonymkode: a521d...f48
Anonym bruker Skrevet 17. september 2020 #15 Skrevet 17. september 2020 Sureoppstøtt er ikke et ord Anonymkode: 463b4...a01
Anonym bruker Skrevet 18. september 2020 #16 Skrevet 18. september 2020 Dropp paprika ! Anonymkode: 82d93...9cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå