GĂ„ til innhold

Har man med barselgave i tillegg til gave fra babyshoweren?đŸ€”


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hilsen nybegynneren som skal pÄ barselbesÞk. Jeg ga gave i babyshoweren, kjÞper man enda en gave?

Anonymkode: c492c...7fe

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Fortsetter under...

Jeg pleier Ä gi gave til baby og blomster til mor. Er jeg invitert i shower sÄ tar jeg med gaven da, men ikke blomster. Da fÄr mor blomster pÄ barselbesÞk. 
Om det ikke er shower sÄ fÄr baby gave og mor blomster pÄ barselbesÞk. 

Anonymkode: d1c84...55b

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kjĂžpte en "skikkelig" gave til Babyshoweren og hadde med en liten bamse til barselbesĂžk

Anonymkode: 8f0b4...32f

De fÄ gangene jeg har vÊrt i babyshower har jeg gjort motsatt, tatt med en liten ting i babyshower (som bare jeg har vÊrt invitert i fra vÄr familie) og tatt med en stÞrre gave fra hele familien i barselbesÞk.

Anonymkode: e5632...752

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er vanlig Ä gi en gave pÄ babyshower,en barselgave og en gave i barnedÄpen.

Anonymkode: 33d1b...ab8

Det bekrefter jo det jeg alltid har trodd, at babyshower bare er et pÄskudd for Ä hanke inn mer gaver.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Jeg har aldri blitt invitert i babyshower, men hadde selvsagt stilt opp om det skjedde. Da hadde jeg har med en liten bamse e.l og gitt den ‘ordentlige’ gaven pĂ„ barselbesĂžket. 

Jeg ser ikke sÄ negativt pÄ babyshower jeg, de jeg vet om som har fÄtt det har hatt en hyggelig stund sammen med vennene sine. Og det fÄr man ikke for mye av. 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

1 time siden, Himmel og hav skrev:

Det bekrefter jo det jeg alltid har trodd, at babyshower bare er et pÄskudd for Ä hanke inn mer gaver.

Nettopp. For ellers kunne man jo bare invitere sine venninner uansett - uten gavepÄskudd.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

1 time siden, *Miss Marple* skrev:

Jeg har aldri blitt invitert i babyshower, men hadde selvsagt stilt opp om det skjedde. Da hadde jeg har med en liten bamse e.l og gitt den ‘ordentlige’ gaven pĂ„ barselbesĂžket. 

Jeg ser ikke sÄ negativt pÄ babyshower jeg, de jeg vet om som har fÄtt det har hatt en hyggelig stund sammen med vennene sine. Og det fÄr man ikke for mye av. 

Enig i at hyggelige stunder med venner er koselig altsÄ, men pÄ et generelt grunnlag syns jeg babyshower er en uting fordi at barnet ikke er fÞdt og ting fortsatt kan gÄ galt. Svangerskap og fÞdsel er jo tross alt risikosport.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Og folk her inne gnÄler om ungdom og gavegriskhet i forbindelse med konfirmasjon. Det er jo smÄtteri sammenlignet med gavetÞyset som omgir babyshower og sutrete kvinnfolk i 20-Ära.

Anonymkode: 04706...606

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Deler pÄ en mÄte barselgaven i 2, noe gis pÄ babyshoweren og resten pÄ barselbesÞk. Eller sÄ fÄr de babygaven i babyshoweren ogsÄ ordner jeg gave til mor til barsebesÞket. Noe jeg vet mor blir glad for. Sjokolade, hÄndkrem ol. 

Anonymkode: 14f22...6f6

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Annonse

4 timer siden, *Miss Marple* skrev:

Jeg har aldri blitt invitert i babyshower, men hadde selvsagt stilt opp om det skjedde. Da hadde jeg har med en liten bamse e.l og gitt den ‘ordentlige’ gaven pĂ„ barselbesĂžket. 

Jeg ser ikke sÄ negativt pÄ babyshower jeg, de jeg vet om som har fÄtt det har hatt en hyggelig stund sammen med vennene sine. Og det fÄr man ikke for mye av. 

Men problemet er at de gangene jeg har vĂŠrt invitert, MÅ vi betale inn til en felles dyr gave som den som steller istand bestemmer. Det gidder jeg ikke, sĂ„ sa at jeg heller kom etter at barnet var komt ...

Sikkert dĂ„rlig gjort, men viss en ikke kan gi det en vil, fĂ„r det vĂŠre đŸ€Ș

Anonymkode: c4811...842

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Det med babyshower forstÄr jeg meg ikke helt pÄ. Om. Om noe gÄr galt den siste tiden eller under fÞdsel sÄ sitter foreldrene igjen der med mange ting og knuste hjerter. Bedre Ä gi barselsgave etter at man vet at ting har gÄtt bra, 

Til HI sitt spÞrsmÄl sÄ er det ikke naturlig Ä gi noen stor gave pÄ barselsbesÞket nÄr du allerede har gitt det. Et hjemmelaget par med ullsokker eller noen andre smÄting burde holde i massevis. 

Anonymkode: 1302c...dc2

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
×
×
  • Opprett ny...