Gå til innhold

Pengegave til konfirmant


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvordan gjør dere det mtp pengegaver til konfirmantene? Det blir jo mindre og mindre kontanter i samfunnet, her vi bor så nekter faktisk den eneste banken som er her å ta mot kontanter! De åpner for å ta mot kontanter i forb med konfirmasjonene da, men uansett er vel det noe man bør unngå nå i disse koronatider?

Hvis man sender via Vipps, hvordan gjør man det da med kort? Gir man et kort og skriver at vi har vippset xxx kr, hilsen onkel og tante? Eller skriver man bare en hilse på selve overføringen?

Anonymkode: 14df4...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har bare gitt kontanter vi. Det finnes jo innskuddsautomater, regner med de som håndterer disse har gode rutiner, i alle fall nå for tiden.

Men om du skal vippse så ville jeg nok gitt et kort i tillegg ja. Hadde syntes det holdt med en hilsen i vipps selv, men ville vært på den sikre siden i tilfelle mottaker tenker annerledes.

Anonymkode: 3e309...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har bare gitt kontanter vi. Det finnes jo innskuddsautomater, regner med de som håndterer disse har gode rutiner, i alle fall nå for tiden.

Men om du skal vippse så ville jeg nok gitt et kort i tillegg ja. Hadde syntes det holdt med en hilsen i vipps selv, men ville vært på den sikre siden i tilfelle mottaker tenker annerledes.

Anonymkode: 3e309...0cd

Her gjelder kun innskuddsautomaten for én bank, og er man kunde i en annen så får man ikke satt inn penger. Har vært flere problemer knyttet til akkurat dette, så mye kontanter i 2020 er er helv***.

Anonymkode: ef169...031

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde konfirmant for noen år siden og vil oppfordre alle til å gi et kort. Min konfirmant har et lite skrin med kort, kopi av taler ol fra konfirmasjonen. Selv om det er stas med pengene har srinet med hilsner vært viktigere. Spessielt når hun har hatt det vanskelig har hun sett på det og husket hvor mange som er glade i henne. Det betyr mye. Pengene blir brukt, men hilsnene varmer lenge.

Anonymkode: 431a4...f11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her gjelder kun innskuddsautomaten for én bank, og er man kunde i en annen så får man ikke satt inn penger. Har vært flere problemer knyttet til akkurat dette, så mye kontanter i 2020 er er helv***.

Anonymkode: ef169...031

Du kan sette inn penger på Kiwi

Anonymkode: 51494...3a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du kan sette inn penger på Kiwi

Anonymkode: 51494...3a8

Spar og Meny kan og det

Anonymkode: 51494...3a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Spar og Meny kan og det

Anonymkode: 51494...3a8

Har vært på både Kiwi, Spar og Meny - ingen av stedene tok i mot penger til min bank.

Anonymkode: ef169...031

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banken her tar imot penger, de har en sånn telleautomat som tar imot både mynter og sedler, men de anbefaler at gaver til f.eks konfirmasjon og bursdag settes direkte inn på kontoen til jubilanten. På nettsiden deres anbefaler de å gi et kort og enten vipse eller sette inn via nettbanken/mobilbanken rett før eller rett etter selskapet om summen skal være en overraskelse.

Anonymkode: 775f8...8cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Banken her tar imot penger, de har en sånn telleautomat som tar imot både mynter og sedler, men de anbefaler at gaver til f.eks konfirmasjon og bursdag settes direkte inn på kontoen til jubilanten. På nettsiden deres anbefaler de å gi et kort og enten vipse eller sette inn via nettbanken/mobilbanken rett før eller rett etter selskapet om summen skal være en overraskelse.

Anonymkode: 775f8...8cf

Det er jo ikke noe problem å gi et kort og si til konfirmanten at du setter inn penger når du kommer hjem, enten via vips eller overfører til kontoen om du får kontonummeret.

Som mamma til en konfirmant går det an å si til gjestene på forhånd at om de ønsker å gi pengegaver har konfirmanten vips eller gi kontonummeret.

Anonymkode: 775f8...8cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har vært på både Kiwi, Spar og Meny - ingen av stedene tok i mot penger til min bank.

Anonymkode: ef169...031

Bytt  bank.

Anonymkode: 431a4...f11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...