Anonym bruker Skrevet 15. september 2020 #1 Skrevet 15. september 2020 Ser på tv-programmet om Marianne-saken nå, og det er så grusomt. Jeg blir veldig berørt av det og sitter nesten bare å griner (har selv ei jente på 6 år som kan minne litt om Marianne slik vi ser henne på bildene), og blir så kvalm at jeg nesten kaster opp. Stakkars foreldre! Noe av det som er skremmende er alle som i ettertid mener de har sett noe, men ikke varslet fra den gangen. Det samme så vi jo i Lørenskog-saken hvor det nå har dukket opp to stykker som har sett en dame i en bil, som så ut som hun trengte hjelp. Jeg tror vi har litt å gå på/lære mtp det å varsle - vi er for redde for å bry noen tror jeg, eller å ta feil. Man føler seg jo dum hvis man lager oppstyr om noe som ikke var en sak. Jeg har selv latt være å varsle om noe, og angrer på det den dag i dag. Jeg kunne virkelig ønske foreldrene kunne fått et svar på hva som skjedde med Marianne, at de finner henne en gang. Det samme gjelder selvsagt i Therese-saken og andre lignende saker. Anonymkode: 38a3b...aea
Anonym bruker Skrevet 15. september 2020 #2 Skrevet 15. september 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ser på tv-programmet om Marianne-saken nå, og det er så grusomt. Jeg blir veldig berørt av det og sitter nesten bare å griner (har selv ei jente på 6 år som kan minne litt om Marianne slik vi ser henne på bildene), og blir så kvalm at jeg nesten kaster opp. Stakkars foreldre! Noe av det som er skremmende er alle som i ettertid mener de har sett noe, men ikke varslet fra den gangen. Det samme så vi jo i Lørenskog-saken hvor det nå har dukket opp to stykker som har sett en dame i en bil, som så ut som hun trengte hjelp. Jeg tror vi har litt å gå på/lære mtp det å varsle - vi er for redde for å bry noen tror jeg, eller å ta feil. Man føler seg jo dum hvis man lager oppstyr om noe som ikke var en sak. Jeg har selv latt være å varsle om noe, og angrer på det den dag i dag. Jeg kunne virkelig ønske foreldrene kunne fått et svar på hva som skjedde med Marianne, at de finner henne en gang. Det samme gjelder selvsagt i Therese-saken og andre lignende saker. Anonymkode: 38a3b...aea Kjenner litt på det samme at jeg angrer veldig på at jeg ikke varslet om noe alvorlig. Her var det ikke forsvinningssak men ett barn vi var helt sikker på at ble mishandlet hjemme. Å min feige sjef varslet aldri barnevernet. Jeg var ung å synes det var vanskelig å gå mot sjefen som ikke ville varsle så jeg gjorde ingenting. Ikke kollegaene mine som visste det samme heller. Har angret i mange år på at jeg ikke varslet barnevernet når vi var så sikker på at barnet ble mishandlet. I sånne alvorlige saker er det bedre å varsle bv en gang for mye enn en gang for lite.. Anonymkode: 50c04...ebc
Anonym bruker Skrevet 15. september 2020 #3 Skrevet 15. september 2020 Det samme skjedde når Bjørnar forsvant i 91, en mann så en gutt i en bil som gråt fortvilet samme dag som Bjørnar forsvant, men meldt ikke fra før mange år senere. Anonymkode: 40455...2a6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå