Gå til innhold

Over grensen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninne av meg har en kjæreste som jeg beklageligvis syns er utrolig dum. Han mangler det meste av sosiale antenner, han er stor i kjeften, utrolig selvgod og rett og slett for mye av alt. 

Men han er snill. Han behandler henne fint, stiller opp for barna hennes og hjelper til der det trengs. Han er selv barnløs og uføretrygdet pga ‘nerver’. Så jeg holder meningen min for meg selv og er høflig og hyggelig med han. 

Men så glapp det litt i dag, da. Tirsdag er en travel dag med 1,5 t fra arbeidsslutt og til tre barn skal være klar på idrettsbanen. Så da suste jeg innom nærbutikken på vei hjem og kjøpte med med to ferdig pizzabunner og litt stæsj, for en rask middag. Så møter jeg disse to i døren på vei ut. Jeg i farten og de med all verdens tid. Så kikker han i posen min og sier med kjempehøy og hånlig stemme : ‘næ, se! Hun kjøper ferdig pizzabunn! Baker du ikke den selv, engang’. Så i stede for å le det bort og komme med en ‘morsom’ kommentar så sier jeg (ikke høyt, bare sånn at de to hørte det, men ganske kvasst) ‘nei, du vet at når man er i jobb så er det ikke alltid man har tid til å sulle rundt på kjøkkenet hver dag’. 

Venninnen ble rød i kinna og han såg ut som han hadde fått en ørefik. 

Så smilte jeg pent, sa at nå må jeg løpe og hadetbra. 

Hvor ubehøvlet var jeg?

Jeg er enda irritert på han og føler egentlig det var greit å si fra etter uendelig mange slike stikk om at andre ikke når opp til hans standard når det gjelder matlaging eller vask av bil osv. 

Anonymkode: d1110...d66

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du var ikke frekkere enn ham. Det må være greit. 

Anonymkode: c6203...09b

Skrevet

Ikke det du spør om, men er du så sikker på at han er så snill med henne som du sier? En mann som stadig kommer med slike stikk til andre gjør det nesten garantert i større grad hjemme...

Hadde han sagt det han sa i en humoristisk tone som ikke levnet noen tvil om at han sa det kun med humor og ikke noe mer, da hadde nok kommentaren din vær stygg. Men når han sa det han sa i en hånlig tone, da tenker jeg at han trengte å få en slik tilbakemelding for å bli litt oppmerksom på at det faktisk ikke er ok å bevisst forsøke å latterliggjøre og tråkke på andre.

Når han hele tiden stadig kommer med stikk til andre så bunner jo det i dårlig selvbilde hos ham selv. Mulig man ikke bør snakke slik du gjorde mot en som er psykisk syk, men hans sykdom gir ham uansett ikke noe frikort til å snakke stygt til andre.

Jeg ville forsøkt å finne ut om denne venninnen din egentlig har det så bra med ham som hun har sagt, for jeg tviler.

Anonymkode: 5ab84...0e1

Skrevet

Han gikk over grensen og fikk passet sitt fortjent påskrevet

Anonymkode: 0ac96...ec2

Skrevet

Helt i orden. Jeg hadde sagt mer🤣

Anonymkode: 6bbbf...8f9

Skrevet

Sikkert helt på tide at han ble satt på plass.

Anonymkode: 588de...816

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...