Gå til innhold

Dyrt med barnefordelings sak.

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har ikke fri rettshjelp i min sak. Og problemet er at dommeren Vil at advokatene skal være tette på oss som betyr masse vis med meldinger og møter mellom oss og advokaten min vil ha times vis av møter har allerede 9000 kr i faktura og advokaten mener at dette møte i denne uken vil ta 3 møter og 7000 kr mer med dette møter som jeg og barnefar kan klare fint og snakke om selv som bare er om rutinen. Hva kan jeg gjøre med dette?

Anonymkode: c96c3...7c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klarer du og barnefar å snakke sammen på en god måte, da? Når det har gått så langt at dere har behov for advokat tenker jeg at dere kanskje er tjent med å ha en nøytral tredjepart til stede...

Skrevet

Dette problemet har du skapt helt selv, og nå må du ta følgene av det.

Anonymkode: 77bc5...f7f

Skrevet

Det er du som bestemmer i hvilken grad du vil benytte advokat. Du kan be advokaten (ironisk nok) formidle til retten at dette ikke er noe du ser behov for, og at det er urimelig kostnadskrevende.

Du risikerer at motparten utnytter det, ved f.eks å poengtere at motparten har bedre økonomisk forsørgerevne eller ved å initiere absurd mye kontakt i et forsøk på å trøtne deg ut av prosessen. 

Anonymkode: 9ff75...cf1

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er du som bestemmer i hvilken grad du vil benytte advokat. Du kan be advokaten (ironisk nok) formidle til retten at dette ikke er noe du ser behov for, og at det er urimelig kostnadskrevende.

Du risikerer at motparten utnytter det, ved f.eks å poengtere at motparten har bedre økonomisk forsørgerevne eller ved å initiere absurd mye kontakt i et forsøk på å trøtne deg ut av prosessen. 

Dette er jeg redd for siden han har fri rettshjelp så han kan bare krenke meg så mye han vil uten og måtte betale. 

og dette krenker veldig mye økonomien min. Når jeg har barn. Jeg kan ikke sitte i møte med advokat 2 ganger i måneden pluss Mangen meldinger fram og tilbake. Koster stor del, Og vil ikke sitte med en haug med fakturaer, spesielt da det er bare snakk om rutine

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette er jeg redd for siden han har fri rettshjelp så han kan bare krenke meg så mye han vil uten og måtte betale. 

og dette krenker veldig mye økonomien min. Når jeg har barn. Jeg kan ikke sitte i møte med advokat 2 ganger i måneden pluss Mangen meldinger fram og tilbake. Koster stor del, Og vil ikke sitte med en haug med fakturaer, spesielt da det er bare snakk om rutine

Her var det mye krenking.. Det er jo bare piss at dere kan snakke fint sammen når det er både advokater og dommer involvert. Dette har dere valgt selv, når dere ikke kan oppføre dere som to voksne med felles ansvar for et barn. 

Skulle tenkt på økonomien litt før.. 

Anonymkode: ebe56...8a9

Skrevet

Det høres ikke egentlig ut som noe dere i mellom er noe dere bare kan snakke om. Det du kan vurdere er jo om det er ting du bare kan la gå, selv om du er uenig, i stedet for å bruke en formue på detaljer og prinsipprytteri. Min erfaring er at når man er kommet så langt som til rettsprosessen er selv de mest oppegående foreldre så inne i kampmodus at de bruker masse tid på å kjekle om visvas, så du har sannsynligvis noe å gå på der også. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...