Gå til innhold

Dere som sykler til jobb i regnvær.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva har du på deg av klær? Er du våt når du kommer frem? Hvordan er garderoben på jobb og muligheten for å tørke klær?

Jeg har begynt å sykle til jobb, men jeg er usikker på hva jeg skal legge opp til på regnværsdagene fremover. Bor i Bergen og har en times sykkeltur til jobb. (Jeg kan ta buss, og da er reisetiden akkurat den samme). Jeg har dusj på jobb, men bare en liten garderobe. Dessuten må jeg gå gjennom hele gangen på jobb før jeg kommer til garderoben og får lagt fra meg de våte klærene.

Jeg vurderer å kjøpe et ekstra sett med lett regntøy slik at jeg kan ta på meg tørre klær når jeg skal hjem igjen. Alternativet er ett sett med oljeregntøy (slik barna har i barnehagen), men det er jo stor sjanse for at det er vått også. 

Så, du som sykler en del, hvilke erfaringer har du? 

Anonymkode: 0a20f...41f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan legge til at jeg sykler med el-sykkel.

HI

Skrevet

Jeg sykler, og selv om det neppe er så langt eller så vått som deg ☺️, så tar jeg sjangsen på å svare. Jeg har bare ett sett vanlig regntøy, det tørker nok i løpet av dagen. Du trenger kanskje to, siden du nok blir våtere enn meg. Jeg ville ikke kjøpt oljeregntøy, det er stivt og tyngre å sykle i.

Jeg tar bare av regntøyet på kontoret  slik som annet yttertøy. Jeg skifter ikke noe mer, jeg sykler ikke så fortvat jeg blir svett.

Håper det var til hjelp!

Anonymkode: e3276...dbc

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sykler, og selv om det neppe er så langt eller så vått som deg ☺️, så tar jeg sjangsen på å svare. Jeg har bare ett sett vanlig regntøy, det tørker nok i løpet av dagen. Du trenger kanskje to, siden du nok blir våtere enn meg. Jeg ville ikke kjøpt oljeregntøy, det er stivt og tyngre å sykle i.

Jeg tar bare av regntøyet på kontoret  slik som annet yttertøy. Jeg skifter ikke noe mer, jeg sykler ikke så fortvat jeg blir svett.

Håper det var til hjelp!

Anonymkode: e3276...dbc

Takk for svar! Kjekt å høre hva andre gjør. Tenker litt det samme om oljeregntøy. Det virker tungt og ubehagelig å sykle med. 

Skrevet

Jeg tar på meg regntøy om det er ustabilt vær, gummistøvler og slt. Er tørr når jeg kommer frem til jobb. I perioder sykler jeg med regnkåpe  til jobb, da tåler jeg litt regn, men kan bli litt våt vis himmelen åpner alle sluser. Den dekker nedenfor knærne når jeg sykler. Ungene har også anskaffet seg regnkåper, for det holder på skoleveien sier de. 

Vi har garderobe på jobb, men jeg bruker den ekstremt sjeldent. Som oftes har jeg bare regnkåpa og den rister jeg ute og tar med meg inn på jobb siden jeg ofte er ute småturer. Gidder ikke gå i garderoben for å hente den ørten ganger. Sykler jeg i regntøy så drar jeg det av meg utenfor inngangsdøra, rister det og bærer det inn i garderoben. Det blir så glatt pågulvet om jeg skal drøppe hele veien inn. 

Vi er flere som sykler til jobb. Noen har sykkeltøy som tåler endel regn, men de har regntøy i sekken sin. De bor langt unna, så de har alltid en sekk med regntøy, lue, hansker osv om vært skulle endre seg veldig. 

Anonymkode: 98a8c...ba8

Skrevet

Jeg sykler ikke til jobb lenger, men gjorde det alltid før. Brukte pustende lett regntøy, hadde aldri orket å sykle i oljeregntøy, det tror jeg blir tungt og klamt. Kan ikke huske at jeg ble noe særlig våt gjennom regntøyet, ble heller ikke klam og svett for jeg hadde et veldig godt regntøy. Så tok bare av meg regntøyet og var klar for jobb. Jeg hadde og cherroxlignende støvler for skikkelig sure dager.

Anonymkode: 7bb33...e68

Skrevet

Tynt, lett regntøy og dusjhette til å tre over hjelmen. Jeg har sykkelveske, så det ligger alltid i sekken. Skulle det virkelig bøtte ned, så har jeg to bæreposer til å tre over skoene også. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...