Gå til innhold

Mobberen er igang igjen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har hatt problem med en gutt i klassen tidligere. Har vært mye fysisk vold og krangling med foreldrene som trur sitt barn er uskyldig. Har vært rolig lenge no, men fant ut i kveld at denne gutten fortsatt er frekk mot min gutt. Ber han holde kjeft dersom han snakker i friminuttet f. Eks. Eg blir skikkelig irritert. Barnet mitt har det vondt inni seg. 

Hadde dere gjort noke med det? 

Anonymkode: 6b33c...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, har din sønn blitt mobbet av han tidligere? Hadde sendt Mail til rektor med kopi til avdelingsleder og lærer og henvist til paragraf 9a, den såkalte «mobbeparagrafen» Så lenge din sønn føler seg mobbet så kan du henvise til den paragrafen og da er skolen pliktig til å sette inn tiltak ingen ganske kort tid. 
 

Har selv brukt den paragrafen og ble innkalt til møte med rektor og avdelingsleder etter 5 dager og vi utarbeidet en tiltaksplan. Og den skal evalueres etter en tid også. Ikke gi deg❤️

Anonymkode: 6c518...6a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bare være "hard" tilbake. Send melding til lærer og eventuelt til rektor. Be dem ta tak i dette. Det går fort i disse dager! Ikke nøl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte Mail til både lærer og rektor, og sa at viss ikke det ble gjort noe med problemet, ville jeg gå videre med det. Dette pga både mitt barn og andre som ikke var trygge på skolen.

Fikk da en telefon fra rektor en 10 minutter etterpå , og de tok tak i det.

Kalla inn det andre barnet sine foreldre og ga dem krav de måtte følge. Ingen problem etterpå 

Anonymkode: 32584...ebd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.9.2020 den 22.51, Anonym bruker skrev:

Har hatt problem med en gutt i klassen tidligere. Har vært mye fysisk vold og krangling med foreldrene som trur sitt barn er uskyldig. Har vært rolig lenge no, men fant ut i kveld at denne gutten fortsatt er frekk mot min gutt. Ber han holde kjeft dersom han snakker i friminuttet f. Eks. Eg blir skikkelig irritert. Barnet mitt har det vondt inni seg. 

Hadde dere gjort noke med det? 

Anonymkode: 6b33c...daf

Mest sannsynlig så har ikke dette barnet godt med seg selv heller. Ingen barn er slemme eller vanskelige, men de kan ha det vondt og vanskelig og viser det blant annet ved å utagere eller ta det utover andre. Jeg tenker det er viktig at skolen tar tak og hvis ikke, meld bekymring til barnevernet. Her er det foreldre som svikter i å oppdra barna sine til å bli gode medmennesker og det er ofte de foreldrene som overser barnet sitt og behandler det dårlig. Alt starter en plass og med barn starter det som regel hjemmefra enten av å speile foreldrenes eller eldre søskens oppførsel. Barn blir ikke født som mobbere, de læres til å bli det. 
 

Se begge barna i situasjonen. 

Anonymkode: 238bb...781

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mest sannsynlig så har ikke dette barnet godt med seg selv heller. Ingen barn er slemme eller vanskelige, men de kan ha det vondt og vanskelig og viser det blant annet ved å utagere eller ta det utover andre. Jeg tenker det er viktig at skolen tar tak og hvis ikke, meld bekymring til barnevernet. Her er det foreldre som svikter i å oppdra barna sine til å bli gode medmennesker og det er ofte de foreldrene som overser barnet sitt og behandler det dårlig. Alt starter en plass og med barn starter det som regel hjemmefra enten av å speile foreldrenes eller eldre søskens oppførsel. Barn blir ikke født som mobbere, de læres til å bli det. 
 

Se begge barna i situasjonen. 

Anonymkode: 238bb...781

Det er en myte. Mobbere er ofte sosialt sterke, trygge barn med mange venner. 

Anonymkode: 35436...c80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bedt mitt barn ta igjen (verbalt). Er en gutt i klassen som erter han en del for ulike ting og lærer er ikke alltid tilstede og får tatt tak. Så nå får han lov å si "klapp igjen du a" og snu seg og gå. 

Får han kjeft for det, skal han si han har fått lov av meg og be skolen ringe meg. 

Ble selv mobbet i 3 lange år uten å ta til motmæle. Det skal ikke han oppleve. 

Anonymkode: d51e3...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mest sannsynlig så har ikke dette barnet godt med seg selv heller. Ingen barn er slemme eller vanskelige, men de kan ha det vondt og vanskelig og viser det blant annet ved å utagere eller ta det utover andre. Jeg tenker det er viktig at skolen tar tak og hvis ikke, meld bekymring til barnevernet. Her er det foreldre som svikter i å oppdra barna sine til å bli gode medmennesker og det er ofte de foreldrene som overser barnet sitt og behandler det dårlig. Alt starter en plass og med barn starter det som regel hjemmefra enten av å speile foreldrenes eller eldre søskens oppførsel. Barn blir ikke født som mobbere, de læres til å bli det. 
 

Se begge barna i situasjonen. 

Anonymkode: 238bb...781

Feil. Noen mennesker, også barn, har ræva personlighet. Jeg har kjent opptil flere. Og det har ikke vært foreldre som har feilet, da søsken har vært helt anderledes. Noen barn er faktisk ikke greie mot andre barn, akkurat slik voksne er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...