Gå til innhold

Bankkort til 15 åring, begge foreldrene må underskrive og far vil ikke bli kunde.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dette er Nordea hvor jeg er kunde og min datter på 15 vil ha bankkort. Da må visst begge foreldre underskrive og være kunde i Nordea. Faren vil helst ikke opprette kundeforhold der. Finnes det andre banker hvor man ikke må være kunde?

Anonymkode: ec883...f2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette er Nordea hvor jeg er kunde og min datter på 15 vil ha bankkort. Da må visst begge foreldre underskrive og være kunde i Nordea. Faren vil helst ikke opprette kundeforhold der. Finnes det andre banker hvor man ikke må være kunde?

Anonymkode: ec883...f2a

 Begge foreldrene må være kunde i samme bank og skrive under begge to. Vi har dnb, samme greia. Hvis det kun er det at han ikke vil ha nordea så vil det letteste være at du oppretter en konto i hans bank 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han trenger ikke bli aktiv kunde i den forstand, men han blir kunde slik at han ligger i banksystemet. Han trenger ingen egne kontoer osv.. Eller muligens 1 konto, men koster jo ingenting. Gjøres enkelt med bank ID og alle avtaler til barnet signeres med bank ID. Barn under 15 kan opprette egen konto selv ja. Men skal de ha bankkort og andre tjenester må foreldre signere. 

Anonymkode: 1b416...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min bank holder det at far logger seg på via en link fra kundeservice og signerer og legitimerer seg, via bankID antar jeg. Han blir på en måte kunde uten konto og kort. Landkreditt.

Om Nordea har det samme skjønner jeg ikke problemet, men om han må være reell kunde skjønner jeg det. Man vil jo gjerne velge bank selv, særlig om man ikke er sammen og derfor ikke har felles lån etc.

Hva om barnet vil ha en tredje bank? Den andre datteren min har DNB (hun ville ha kort med bilde), jeg har ikke. Jeg legitimerte meg og signerte, men er ikke kunde selv. Jeg har foreldreansvar alene så det holdt. Hun var da 13 (trodde det ble enklere ved 15 år?).

 

 

 

 

 

Anonymkode: e86dc...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en stridig bank da. Min sønn fikk visakort i sommer da han fylte 13 år i en annen bank og hverken jeg eller faren signerte. Gutten viste frem passet sitt og signerte selv og mer trengtes ikke. Ville tatt en prat med banken og servert de at dette kan umulig være lovlig 🤔

Anonymkode: 2f574...a67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

For en stridig bank da. Min sønn fikk visakort i sommer da han fylte 13 år i en annen bank og hverken jeg eller faren signerte. Gutten viste frem passet sitt og signerte selv og mer trengtes ikke. Ville tatt en prat med banken og servert de at dette kan umulig være lovlig 🤔

Anonymkode: 2f574...a67

Hvorfor skulle det ikke være lovlig?

Anonymkode: 85c06...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Sparebank1, og bestilte bankort til min 13 åring for noen måneder siden, bare gikk inn på mine sider, opprettet konto til sønnen min og bestilte bankort. Far måtte ikke skrive under på noe. 

Anonymkode: a9c7b...b9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor skulle det ikke være lovlig?

Anonymkode: 85c06...45b

Fordi det er å presse noen til å bli kunde vel. Far skal da ikke være nødt til å bli kunde i denne banken bare fordi at datteren er det. Hårreisende! 

Anonymkode: 2f574...a67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss: Min mann og jeg er kunder i sparebanken. Min bonusdatter og hennes mor er kunder i DnB. Moren gikk inn og søkte om bankkort, min mann fikk en sms med link om hvor han skulle signere. Det tok ca 5 min. Da var kort på tur, vipps i orden og mobil id i boks. 

Anonymkode: 7a20a...ed4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har det noe å si, hun vil ha Nordea. 

Anonymkode: ec883...f2a

Du spurte jo om forslag til andre banker...

Anonymkode: a3e43...363

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har det noe å si, hun vil ha Nordea. 

Anonymkode: ec883...f2a

Du spør jo om andre banker? I all verden?

Anonymkode: 5987c...fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...