Anonym bruker Skrevet 14. september 2020 #1 Skrevet 14. september 2020 Min trives ikke i hele tatt og er en kamp og få det dit,men går bra når jeg har gått, det får jeg alltid beskjed om. Hvordan skal jeg få barnet til og trives eller går ikke det nå? barnet går i 2 klasse, synes barnet er litt for liten til og være alene ennå i noen timer på ettermiddagen, men kan evt slutte på morgen sfo, hvis det hjelper, da er det kun en halv time,men blir 3 timer på ettermiddagen som jeg synes blir for mye. Noen tips hva jeg kan gjøre for barnet kan trives mer? Anonymkode: caa11...aca
Anonym bruker Skrevet 14. september 2020 #2 Skrevet 14. september 2020 Det har gått veldig opp og ned. En stund likte han seg godt,men så sluttet mange av de han likte å leke med å da ble det en kamp om å få han til å være der. Så fant han nye venner der å fikk jeg kjeft fordi jeg hentet for tidlig. Mens i år er det mye sinne for at må være på SFO. Han liker ikke at de må være ute i flere timer i styrtregn pga corona. Her har vi inngått ett kompromiss om at han skal gå hjem fra SFO 15.30 hver dag. Da har de ikke vært så lenge ute å da er han ikke hjemme alene mer enn en time. Har du snakket med SFO å tatt opp problemet med de? SFO har jo også alt å vinne på at barnet ditt trives. Kanskje de kan hjelpe barnet ditt i gang i lek? Eller kanskje de kan finne på litt gøye oppgaver de kan gjøre på. Her lager de forskjellige småting som ikke krever så mye å som barna syns er gøy. De ansatte er også flink til å spille brettspill med barna. Anonymkode: 9ac4e...793
Anonym bruker Skrevet 14. september 2020 #3 Skrevet 14. september 2020 Jeg sluttet med sfo på ettermiddagen halvveis i 2. klasse. Hadde bare på morgenen etter det. Begge mistrivdes, men var greit klar over at de måtte en periode ril de var klar til å klare seg hjemme alene. De var raske med å bli selvstendige da Anonymkode: e0008...cc7
Anonym bruker Skrevet 14. september 2020 #4 Skrevet 14. september 2020 2.klassingen syns det er greit, men han trives med å gå hjem. Han går hjem kl 15, så sånn sett betaler jeg skjorta for at han skal være der halvannen time om dagen, men så lenge han syns det er greit får han bare være der... Anonymkode: cc1e7...9e5
Anonym bruker Skrevet 14. september 2020 #5 Skrevet 14. september 2020 Mine har ikke taklet å bli levert på SFO men det har vært helt OK å gå dit etter skolen. Jeg søkte om 90% stilling og jobbet da redusert i de årene jeg måtte bruke det. Vet ikke men kombinasjon tidlig morgen og lite struktur (SFO var litt fri flyt) så ble mine litt usikre på morgenen. Mye lettere å komme direkte på skole på morgenen. Anonymkode: e7197...478
Anonym bruker Skrevet 14. september 2020 #6 Skrevet 14. september 2020 Eldste barn trivdes greit, men sluttet etter 2. klasse fordi han heller ville gå hjem selv med nabogutten. Yngste barn mistrives intenst. Han har spesielle behov og AKS klarer ikke følge opp i det hele tatt, noe som gjør at han er mye engstelig, til dels utagerende og blir utrolig sliten av å være der. Anonymkode: 11ea9...24e
Anonym bruker Skrevet 14. september 2020 #7 Skrevet 14. september 2020 Tusen takk for alle svar Han har gode venner der ,men liker seg ikke på selve sfo tror jeg, har prøvd og snakke med han, men han sier bare jeg vet ikke hver gang, ingen mobber, han liker de voksne og har venner, så tror egentlig bare han mistrives, er veldig hjemmekjær, tør ikke og la han være hjemme alene ennå, da har jeg ikke et hus når jeg kommer hjem 😅 Anonymkode: caa11...aca
Anonym bruker Skrevet 14. september 2020 #8 Skrevet 14. september 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Tusen takk for alle svar Han har gode venner der ,men liker seg ikke på selve sfo tror jeg, har prøvd og snakke med han, men han sier bare jeg vet ikke hver gang, ingen mobber, han liker de voksne og har venner, så tror egentlig bare han mistrives, er veldig hjemmekjær, tør ikke og la han være hjemme alene ennå, da har jeg ikke et hus når jeg kommer hjem 😅 Anonymkode: caa11...aca Mistrives han, eller er det bare mer interessant å gå hjem og se tv/spille? Mye mulig han kjeder seg litt på Sfo (aks som vi har), men ingen har dødd av å kjede seg enda. Min syns det er dårlig gjort at han må være der på f.eks skolens planleggingsdag, men jeg jobber jo. Mitt svar blir som regel: "Jaja, vi har jo ikke noe valg. Du får velge om det blir gøy eller kjedelig hele dagen da". Anonymkode: dbb5d...82b
Anonym bruker Skrevet 15. september 2020 #9 Skrevet 15. september 2020 23 hours ago, Anonym bruker said: Mistrives han, eller er det bare mer interessant å gå hjem og se tv/spille? Mye mulig han kjeder seg litt på Sfo (aks som vi har), men ingen har dødd av å kjede seg enda. Min syns det er dårlig gjort at han må være der på f.eks skolens planleggingsdag, men jeg jobber jo. Mitt svar blir som regel: "Jaja, vi har jo ikke noe valg. Du får velge om det blir gøy eller kjedelig hele dagen da". Anonymkode: dbb5d...82b Han spiller ikke, vil nok ut og leke tror jeg flere av vennene hans er hjemme Anonymkode: caa11...aca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå