Gå til innhold

Laks? tilbehør

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha laks til middag imorgen,men usikker på tilbehør, noe forslag? lei poteter og pasta nå, har alltid mango salat, så lurer på er det noe annet som er godt til?

Anonymkode: 50682...9d2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ovnsbakt med kokos og chili, ris til :)

Anonymkode: 87171...3c7

Skrevet

Ovnsbakt søtpotet og grønnsaker
Couscous blandet med en blanding av litt stekt løk og søtpaprika

Anonymkode: 690ac...ffd

Skrevet

Wokgrønnsaker, teryiaki-saus og eggenudler og ristede sesamfrø,

eller

hjemmelaget potetmos, en stor grønn salat og sweet chilisaus

Anonymkode: 6e365...f1a

Skrevet

Vår favoritt er ovnsbakt laks eller ørret med ovnsbakte poteter og rotgrønnsaker til. Vi lager sa en blanding med staver/biter av kålrot, gulrot, løk, fersk rødbete nå som det er i salg, litt persillerot og poteter, ev annet man måtte ha lyst på. Blander det med nøytral olje (feks raps eller solsikke) og salt/pepper/urtekrydder, og baker i langpanne i ovnen. Server med rømmedressing/dip eller annen saus du måtte ønske (hollandaise er godt feks). 

Anonymkode: d4c17...441

Skrevet

Ovnsbakte rotgrønnsaker. Søtpotet og kålrot er veldig godt til laks. Ofte lager jeg risotto med asparges til også. 

Anonymkode: 1cb59...739

Skrevet

Min ene datter kan ikke spise laks uten mango som har marinert ser i sitron og chili en stund. 

Salat har jeg laget og merkelig nok spiste ungene veldig mye. Tok det jeg hadde av salat, agurk, paprika, sukkerter og blandet i en bolle. Kokte bittesmå poteter og delte de før jeg blandet de inn i salaten rett før vi skulle spise og slang over stekte lakseterninger. Hadde ikke minsta hvert hjemme hadde jeg blandet inn mango som hadde kost seg i sitron og chili en stund, men hun ene er ikke glad i chili så vi tok det ved siden av. 

Har laget poteter i hvit saus eller hva det heter også. Koker poteter i terninger, lager en tykk hvit saus med masse gressløk og blander inn potetene. Vi syns dette er en veldig god variasjon, hvertfall jeg som ikke er så veldig glad i poteter.kan sprite den opp med ulike ting som chili, hvitløk osv. 

Siden det nå er sesong for norsk blomkål prøv å stek blomkålblader. Fres litt hvitløk i smør i en panne før du vender innblomkålblader som er strimlet. La dette såvidt få steke litt, jeg liker det best når det fortsatt er litt motstand i de. Dette er overraskende veldig godt. Har gjort dette også ammen med andre grønnsker jeg har hatt, veldig grei måte å få brukt opp litt slappe grønnsaker på. Ene barnet lager slikt som snaks, hun tar helt av med hvitløk og chili (fått skikkelig dilla på hvitløk luktes det på kjøkkenet støtt og stadig nå) 

Anonymkode: 4295a...75c

Skrevet

Tusen takk :) det 3 ting som fristet veldig :) har lyst på både ovn bakte grønnsaker, Kokos og Chilli og Blomkål og brokolii grateng, da må jeg bare bestemme meg og handle i morgen :)

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ovnsbakt med kokos og chili, ris til :)

Anonymkode: 87171...3c7

Hvordan lager du det? Strør du det oppå fisken, eller noe annet?

Skrevet

Lagar laksepakke med cherrytomater, vårløk, paprika, litt kvitløk, sitronpepper og ein dæsj creme fraiche på toppen. Serverer med heimelaga potetstappe (evt med litt kvitløk der og dersom eg føler for det). Veldig godt!

Anonymkode: a3422...704

Skrevet

Lager ofte wraps med ovnsstekt laks og superdigg hjemmelaget guacamole.

Skrevet

Stek i terninger og ha i vraps med rømme, sennep, eple og salat. Enkelt og godt.

Anonymkode: 69951...737

Skrevet

Du har sikkert spist middag, men vår favoritt er med ris, mangosalsa og ponzu saus. 

Anonymkode: d051b...9d4

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du har sikkert spist middag, men vår favoritt er med ris, mangosalsa og ponzu saus. 

Kan man bruke frossen mango tror du?

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan man bruke frossen mango tror du?

Ja, absolutt! 

Skrevet

Du skal få den beste oppskriften av meg. 

Saus til fisk:

1 dl kremfløte

1 dl creme fraiche

1 fiskebuljong

smak til med salt, pepper og sitron. 

En pakke med med grønnkålblanding som du steker i smør mens fisk og poteter koker. 

Bon appétit

Skrevet

ble laks med kokos og chilli, det var helt fantastisk :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...