Gå til innhold

Beste måten/utstyret til vask av gulv?


Lola_

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er så tiltak å vaske gulvene... så det blir gjort altfor sjeldent. Har til nå brukt gammeldags utstyr som er vaskebøtte og langkost med klut.. er ute etter en bedre måte. Men hva er aller best for en enklest og raskest vask (men som blir bra)? Dampvasker? Kan man bruke det på parkett? Moppesystem (synes det virker lite miljøvennlig med engangs-kluter men...) Hvilket er best, i så fall?

Andre tips? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

https://lillekamille.no/renhold/norgesmoppen/mopp-sett-pedal-60cm?dpid=206&gclid=Cj0KCQjwqfz6BRD8ARIsAIXQCf1jNQZ3yVMNLP6C6nS8oYuE2mpR-Ulv-FoqGz7lSDDpl0iikve-sBoaAlr8EALw_wcB
 

Sånne bruker jeg. Synes de er mye bedre enn sånne borrelåssystemer. Bruker det antallet mopper som jeg har rom jeg skal vaske. Legger de i vasken i vann med bittelitt zalo eller allrent, tapper så ut vannet når mopper er gjennomvåte. Tar opp en og en ren mopp, vrir den og vasker over gulvet, og hiver den rett i maskinen. 
Driver ikke og skyller og vrir opp samme mopp flere ganger. 

Anonymkode: b6e45...738

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker min dampvasker :D Den kan brukes overalt å tar vekk vanskelige flekker. Har selv parkett å det går helt fint å bruke den,men er kjapp med å tørke med ett håndkle etterpå så det ikke blir for vått på golvet.

Anonymkode: 586d8...c80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn bruker vi: https://shopno.norwex.no/nb_NO/customer/shop/product-detail/1091825?categoryName=Rengjøring Vasker med bare vann og mikrofiber. tar en runde med tørrmopp først, så vrir  jeg opp moppen under krana, fester den og mopper i vel. Dusjer litt ekstra vann på flekken om det er noe som er gjenstridig og ellers mopper vi bare over. Mye mindre slitsomt å moppe med 8-tallsteknikk enn å skrubbe med langkost. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Jif moppesystem. Bruker ikke engangs, jeg har mikrofibermopper som jeg fukter og vasker med. Kan sprute på litt vann eller til og med litt såpe om det er en vanskelig flekk, men stort sett alt går av med bare vann og mikrofiber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...