Anonym bruker Skrevet 13. september 2020 #1 Skrevet 13. september 2020 Dere som er lærere her, hadde dere blitt bekymret om ett barn kom på skolen i en jakke som var teip på flere steder for å tette igjen hullene? Skal kjøpe ny jakke men har ikke penger til det før på fredag ettersom jeg står uten jobb å er alene med barnet.Ellers må jeg sende han på skolen i en for tynn jakke å ser jo ikke helt bra ut heller.Har ikke varme klær til å ha under akkurat nå heller,det har han vokst ut av. Kan dette være nok til at de melder bekymring videre? Anonymkode: 360a4...9f3
TøffiTrynet☠ Skrevet 13. september 2020 #3 Skrevet 13. september 2020 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dere som er lærere her, hadde dere blitt bekymret om ett barn kom på skolen i en jakke som var teip på flere steder for å tette igjen hullene? Skal kjøpe ny jakke men har ikke penger til det før på fredag ettersom jeg står uten jobb å er alene med barnet.Ellers må jeg sende han på skolen i en for tynn jakke å ser jo ikke helt bra ut heller.Har ikke varme klær til å ha under akkurat nå heller,det har han vokst ut av. Kan dette være nok til at de melder bekymring videre? Anonymkode: 360a4...9f3 Finnes det ingen du kan arve/låne av så lenge? Finnes folk som praktisk talt gir bort klær på sånne kjøp/salg sider. Eller så vet jeg at mine foreldre gjerne vil hjelpe med tøy til sine barnebarn. Har du ingen du kan spørre? Ungen må jo ha skikkelige klær? Som er varme og passer? Og ikke har tape på...
Anonym bruker Skrevet 13. september 2020 #4 Skrevet 13. september 2020 8 minutter siden, TøffiTrynet☠ skrev: Finnes det ingen du kan arve/låne av så lenge? Finnes folk som praktisk talt gir bort klær på sånne kjøp/salg sider. Eller så vet jeg at mine foreldre gjerne vil hjelpe med tøy til sine barnebarn. Har du ingen du kan spørre? Ungen må jo ha skikkelige klær? Som er varme og passer? Og ikke har tape på... Nei har ikke stort nettverk. Skal kjøpe varm nok jakke på fredag men før så har ikke noen å låne av. Men har en foret regnjakke som han kanskje er litt varmere,men ser jo rart ut om det ikke regner. Anonymkode: 360a4...9f3
Anonym bruker Skrevet 13. september 2020 #5 Skrevet 13. september 2020 Hei! Jeg teipet en utedress med hull lenge. Grå gaffateip over en flenge på ene siden av glidelåsen. Syntes det så helt ok ut. Og jeg er lærer. 😊 Men støtter dette med å se etter klær som gies bort. Anonymkode: 2dd4b...f65
Anonym bruker Skrevet 13. september 2020 #6 Skrevet 13. september 2020 Altså, dersom lærere henger seg opp i midlertidig reparerte klær burde de kanskje funnet seg en jobb i kassa på Biltema. Anonymkode: e7f7e...e9d
Valkyriemamma Skrevet 13. september 2020 #7 Skrevet 13. september 2020 Eg hadde ikkje reagert. Har sett ein del kreative løysinger dei åra eg har jobba. Skal ein melde bekymring, må det vera fleire punkter som bekymrer, eller noko akutt. Ei MacGyver-fiksa jakke er ikkje grunn nok å melde ifrå vidare. Men er du bekymra, send han i den fora regnjakka. Trenger ikkje å regne for å gå med regnjakke.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2020 #8 Skrevet 13. september 2020 Å ha dårlig råd er ikke noe jeg ville tenkt på som grunn til bekymringsmelding. Bekymring føler jeg når unger viser adferdsvansker, frykt, aggresjon osv som tyder på at de sliter emosjonelt. Anonymkode: 71fd5...221
Anonym bruker Skrevet 13. september 2020 #9 Skrevet 13. september 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hei! Jeg teipet en utedress med hull lenge. Grå gaffateip over en flenge på ene siden av glidelåsen. Syntes det så helt ok ut. Og jeg er lærer. 😊 Men støtter dette med å se etter klær som gies bort. Anonymkode: 2dd4b...f65 Har svart på flere annonser der klær gies bort men er alltid som er før ute enn meg dessverre. Anonymkode: 360a4...9f3
Leverpostei Skrevet 13. september 2020 #10 Skrevet 13. september 2020 Det der skal du overhode ikke tenke på! Bekymring knyttet til klær og utstyr oppstår når barnet er mangelfullt kledd over tid, slik at en blir bekymret for omsorgsevnen i hjemmet. Og hvis en har en slik bekymring tar en det opp med hjemmet først. Det er jo ikke så lenge til fredag - men hvilken type jakke snakker vi om, og hvor gammelt er barnet? Kan du ikke sette noen små sting i hullet hvis det er kosmetisk?
Anonym bruker Skrevet 13. september 2020 #11 Skrevet 13. september 2020 Nei, ikke sånt som er engangstilfelle. Jeg ser på helheten. Om barnet vanligvis er rent, vanligvis har rene, hele klær som passer til årstiden, vanligvis har med seg (noenlunde sunn) mat, vanligvis oppfører seg godt, vanligvis klarer seg bra på skolen osv. Jeg ser ikke på unntakene, alle har sine dager og sine ting hvor ting ikke er helt på plass. Anonymkode: c5dbe...21e
Anonym bruker Skrevet 13. september 2020 #12 Skrevet 13. september 2020 Skriv str. her, kanskje noen har.. 🙂 Anonymkode: 91afe...f8f
Anonym bruker Skrevet 13. september 2020 #13 Skrevet 13. september 2020 Nei, dette hadde jeg ikke reagert på. Det skal være flere ting som skurrer før man begynner å bli bekymret. Men du kan jo forklare saken for barnet, at det blir ny jakke snart, så barnet kan svare om noen spør om et barn hadde sagt til meg «Mamma fikset hullene med tape, men jeg skal få ny jakke på fredag», hadde jeg svart: «Så lur mamma du har, også blir det sikker fint med ny jakke!» dessuten studerer jeg ikke barnas ytterklær hver dag, er mest sånn om de trenger hjelp med glidelåsen eller noe. hilsen lærer i småskolen Anonymkode: c73a5...285
Anonym bruker Skrevet 13. september 2020 #14 Skrevet 13. september 2020 26 minutter siden, Leverpostei skrev: Det der skal du overhode ikke tenke på! Bekymring knyttet til klær og utstyr oppstår når barnet er mangelfullt kledd over tid, slik at en blir bekymret for omsorgsevnen i hjemmet. Og hvis en har en slik bekymring tar en det opp med hjemmet først. Det er jo ikke så lenge til fredag - men hvilken type jakke snakker vi om, og hvor gammelt er barnet? Kan du ikke sette noen små sting i hullet hvis det er kosmetisk? Det er en tynn boblejakke ettersom det er begynt å bli ganske kaldt ute å de er mye ute. Barnet er 9 år. Akkurat nå har jeg ikke nål og tråd her men om det ikke er for dyrt så kan jeg jo prøve å få taki det imorgen. Anonymkode: 360a4...9f3
Anonym bruker Skrevet 13. september 2020 #15 Skrevet 13. september 2020 Forøvrig så er det kun mistanker om vold og overgrep som meldes til barnevernet uten at man tar kontakt med foreldrene først. mangelen klær og utstyr ville blitt tatt opp med deg først, og etter å ha sett dette over tid. så ikke vær bekymret for det! Anonymkode: c73a5...285
Anonym bruker Skrevet 13. september 2020 #16 Skrevet 13. september 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, dette hadde jeg ikke reagert på. Det skal være flere ting som skurrer før man begynner å bli bekymret. Men du kan jo forklare saken for barnet, at det blir ny jakke snart, så barnet kan svare om noen spør om et barn hadde sagt til meg «Mamma fikset hullene med tape, men jeg skal få ny jakke på fredag», hadde jeg svart: «Så lur mamma du har, også blir det sikker fint med ny jakke!» dessuten studerer jeg ikke barnas ytterklær hver dag, er mest sånn om de trenger hjelp med glidelåsen eller noe. hilsen lærer i småskolen Anonymkode: c73a5...285 Sønnen min vet at det bare er til fredag for da får han ny jakke Hun forrige læreren hans hadde nok svart noe lignende som du sa,men nå har de fått ny lærer som vet ikke helt hvordan hun er. Anonymkode: 360a4...9f3
Hengebukksvinet Skrevet 13. september 2020 #17 Skrevet 13. september 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Altså, dersom lærere henger seg opp i midlertidig reparerte klær burde de kanskje funnet seg en jobb i kassa på Biltema. Anonymkode: e7f7e...e9d Og du burde jobbe med holdningene dine!
Hol(l)yCoW Skrevet 13. september 2020 #18 Skrevet 13. september 2020 Hvor bor du? Kanskje du kan arve en jakke av meg?
Annanym Skrevet 13. september 2020 #19 Skrevet 13. september 2020 Hvor bor du? Har endel klær som er på vei til Fretex, bla en ytterjakke. Vil tro den passer til en 9-åring.
kruttgutta4 Skrevet 13. september 2020 #20 Skrevet 13. september 2020 Om du bor i Østfold kan du få arve klær av meg. Her bugner det med klær. 🙈
Anonym bruker Skrevet 13. september 2020 #21 Skrevet 13. september 2020 1 time siden, Hol(l)yCoW skrev: Hvor bor du? Kanskje du kan arve en jakke av meg? Bergen. Så snillt av deg ❤ Anonymkode: 360a4...9f3
Anonym bruker Skrevet 13. september 2020 #22 Skrevet 13. september 2020 27 minutter siden, kruttgutta4 skrev: Om du bor i Østfold kan du få arve klær av meg. Her bugner det med klær. 🙈 Bor dessverre i bergen. Anonymkode: 360a4...9f3
Anonym bruker Skrevet 13. september 2020 #23 Skrevet 13. september 2020 42 minutter siden, Annanym skrev: Hvor bor du? Har endel klær som er på vei til Fretex, bla en ytterjakke. Vil tro den passer til en 9-åring. Så snillt av deg ❤ Vi bor i Bergen Anonymkode: 360a4...9f3
Annanym Skrevet 13. september 2020 #24 Skrevet 13. september 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så snillt av deg ❤ Vi bor i Bergen Anonymkode: 360a4...9f3 Jeg bor i Sandnes, så da må den i posten. Da er den nok ikke fremme før fredag. Kanskje noen i Bergen har en jakke til overs?
Anonym bruker Skrevet 13. september 2020 #25 Skrevet 13. september 2020 1 time siden, Hol(l)yCoW skrev: Hvor bor du? Kanskje du kan arve en jakke av meg? Bergen Anonymkode: 360a4...9f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå