Gå til innhold

barnevakt mens man er hjemmeværende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et lite barn og er hjemmeværende og har en venninne med samme situasjon.

Hun sier at barnets mormor passer litt på gutten hennes etter hun har lagt gutten slik at hun kan få henge litt med venner. 

Her har jeg spurt om samme, ikke vær dag så klart men noen ganger i uken. Men da protesterer de at nei at jeg må være der når hun sovner også, Barnet mitt sover hele natten for og si det sånt. De mener at jeg kam invitere de hos meg isteden får men siden foreldrene mine alltid er i stuen og barnet mitt sover enda på mitt rom så er det ikke noe kjekt og ha venner over, Høres det virkelig gale om jeg er litt ute med venner etter at jeg har lagt barnet mitt? Venninnen min meiner at moren hennes ikke synes dette å passe etter hun har lagt barnet   noe stress siden hun slapper også av samtidig.  Men hos meg så høres det ut som om barnet var våkent. Hvordan hadde dere det med slik om dere har opplevd eller vert i samme situasjon?

Og beklager om jeg høres «uansvarlig» for de fleste her men jeg vil være litt mer en bare Mamma til barnet mitt uten at det går utover barnet så klart.

Anonymkode: 809a3...6a6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan selvfølgelig ikke forvente barnevakt flere ganger i uken for å henge med venner. 

Du kan ikke forvente barnevakt i det hele tatt, strengt tatt, fra noen som ikke har lyst til det. Skuffet kan du selvsagt bli om besteforeldre ikke vil hjelpe til i det hele. 

Du bor med dine foreldre? Flytt for deg selv, da, så kan du ha besøk som det passer deg. 

Anonymkode: 76269...eb3

Skrevet

Flytt for deg selv, så kan du ha venner over når du ønsker. 

Barnevakt flere ganger i uken er veldig uvanlig, 

Anonymkode: b5885...9a6

Skrevet

Bor du sammen med venninne og hennes mor? Hørtes merkelig ut.

Anonymkode: e90d2...a72

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Bor du sammen med venninne og hennes mor? Hørtes merkelig ut.

Anonymkode: e90d2...a72

Hun snakker selvsagt om sine egne foreldre 🙄

Det er jo litt rart om hi bor hjemme og foreldrene ikke trenger å gjøre noe annet enn å være hjemme med barnebarnet når de likevel er hjemme. 

Anonymkode: 4b8ef...37e

Skrevet

Er du stor nok til å ha sex og få barn er du stor nok til å flytte for deg selv og ta ansvar. 

Antakelig vis har du relativt unge foreldre med full jobb og et voksenliv, du kan ikke forvente at de skal sitte barnevakt. På tide å bli voksen.

Anonymkode: 2baa1...f97

Skrevet

Hvis du er alene med barnet, hvordan kan du da være hjemmeværende? 

Anonymkode: 59da7...14e

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er du stor nok til å ha sex og få barn er du stor nok til å flytte for deg selv og ta ansvar. 

Antakelig vis har du relativt unge foreldre med full jobb og et voksenliv, du kan ikke forvente at de skal sitte barnevakt. På tide å bli voksen.

Anonymkode: 2baa1...f97

Jeg tror ikke man skal sitte og dømme andre uten videre grunn.. 
du høres ikke særlig voksen ut heller 

tenk eldre damer på 30-40 som rakker ned på de yngre

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor utdanner du deg ikke?

Anonymkode: 4b8ef...37e

Skrevet

Hvorfor bor du der, når du helt tydelig i hvert eneste innlegg du skriver viser hvor mye du er misfornøyd med det?

Anonymkode: 2b78c...25b

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eldre damer på 30-40....😂 På tide å vokse opp kanskje, barn burde ikke få barn

Skrevet

Tipper foreldrene dine virkelig vil du skal få kjenne på hvordan det er å ha ansvar for et barn. Da kan man faktisk ikke "henge med venner" hele tiden. DU har valgt å få dette barnet, og selv om du bor hos dine foreldre så har de sikkert andre ting å gjøre enn å være barnevakt. 

Anonymkode: 0313d...c6e

Skrevet

Jeg skjønner deg litt. Å være ung alenemor er sikkert ensomt.

Men samtidig må du nok innse at barnevakt noen ganger i uken er veldig uvanlig..

Antakelig får du mer hjelp enn du aner av dine foreldre...og da vil de ikke bidra med enda mer.

Anonymkode: faa97...67c

Skrevet
42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eldre damer på 30-40....😂 På tide å vokse opp kanskje, barn burde ikke få barn

Kanskje på tide og vokse opp selv en å rakke ned på de yngre😂 20 åringer er faktiskt ikke barn om du har lest deg sikkelig opp👀

Eldre damer burde ikke fått være i slike sider spesielt om de ikke kan oppføre seg

Skrevet

Kjære vene. Du blir ikke rakket ned på, du blir realitetsorientert. 

Anonymkode: 76269...eb3

Skrevet

Flere ganger i uken? Vi har barnevakt for å gå ut med venner kanskje et par ganger i året. Aldri før barna er fylt et år. 

Anonymkode: b76a9...cf8

Skrevet

Man kan ikke forvente at andre skal sitte barnevakt, og hvertfall ikke flere ganger i uka. 

Men at foreldrene dine nekter å se til et barn som bare sover slik at du får en frikveld en gang iblant virker jo litt merkelig. 

Samtidig skjønner jeg ikke helt hvorfor du ikke kan ha venner på besøk hos deg hvis barnet sover hele natta. 

Skrevet

Hva vil det si at du er hjemmeværende? Og hvordan er situasjonen ellers? Vil det si at du er hjemme med barnet ditt og foreldrene dine jobber? 

En gang i blant kan du håpe de sitter barnevakt om du spør, men flere ganger i uka? Det er for ofte tenker jeg. Jeg vil tro de tenker du må vokse opp og ta ansvar. 

Skrevet

Kanskje på tide og vokse opp selv en å rakke ned på de yngre😂 20 åringer er faktiskt ikke barn om du har lest deg sikkelig opp👀

Eldre damer burde ikke fått være i slike sider spesielt om de ikke kan oppføre seg

Tenker vi kan moderere det til at dei fleste 20-åringar ikkje er barn. Nokre er definitivt langt unna å vere vaksne.

Skrevet

Sånn som du oppfører deg, så skulle man tro du var et barn.

Skrevet

Istedenfor å få alle pigger ut og reagere på denne måten kan du være litt ydmyk og ta til deg det som blir skrevet her.

Du aner ikke alderen på de som svarer her, men alle svarer det samme. Å forvente barnevakt flere ganger i uken er helt hinnsides og langt fra normalt.

Vi har alle vært i 20-årene, men de fleste som etablerer seg med egne barn velger å flytte hjemmefra og selv ta ansvaret for barnet. Da kan man be om barnevakt av og til, om man blir bedt bort f.eks. Har ikke barnet en far?

Anonymkode: b5885...9a6

Skrevet

Hvorfor bor du hjemme? Og hvorfor er du hjemmeværende? Går du ikke på skole/jobb?

det er relevant for det du lurer på, da jeg regner med det er en grunn til at foreldrene dine ikke vil stille opp? Regner med de kanskje var imot at du skulle ha barnet og at de har gitt klar beskjed at du må ta ansvar for eget liv?

Anonymkode: 537be...daa

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette er en 22-åring med en 2 år gammel unge, hun er altså ikke spesielt ung, og hun lager titalls innlegg her inne om hvor misfornøyd hun er med foreldrene sine som blander seg og ikke gir henne frihet. Tror nok at å be henne flytte ut er helt innafor. Og en 22-åring klarer seg normalt sett godt alene, selv med barn. Jeg var selv tobarnsmor på samme alder.

Anonymkode: 135d6...9b8

Skrevet

Hjemmeværende? Det vil si ung mor som bor hjemme og får sosialstønad? 

Anonymkode: 5dec3...20e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...