Anonym bruker Skrevet 12. september 2020 #1 Skrevet 12. september 2020 Venninna mi tilgav mannen sin da han hadde vært utro. De fikk et godt forhold igjen, og hun sa at hun levde bra uten illusjoner. Mannen virket nyforelska igjen, og i flere år var det bare hygge og glede. Han har alltid vært en god venn også av meg, så jeg klarer å se at han har flere sider og at et forhold er mer enn kun den seksuelle trofastheten. Men så gjorde han det jammen igjen. Kan man tilgi to ganger? Anonymkode: 2706b...0f9
Anonym bruker Skrevet 12. september 2020 #2 Skrevet 12. september 2020 Det kommer an på hva slags syn man har på utroskap, det er ikke alle det er like viktig for. Noen kan ikke tilgi en gang, og andre lever i åpne forhold, også har du alle sjatteringer mellom der. Hva din venninne tenker er ikke godt for meg å si, men jeg personlig ser ikke på ren sex som noen stor trussel mot ekteskapet mitt så jeg hadde kunnet tilgi. Anonymkode: 39477...b71
Anonym bruker Skrevet 12. september 2020 #3 Skrevet 12. september 2020 Nei, JEG hadde aldri kunne fortsette å leve med en som er utro. Utroskap ødelegger det fine og unike godheten et par deler. Om jeg hadde klart å tilgi hadde jeg likevel ikke klart å leve med ham. Venninnen din får gjøre som HUN vil. For meg er det helt uforståelig at de har hatt det såå bra. Tenker det er jaggu bra overfladisk "bra". Anonymkode: e78ee...4e3
Anonym bruker Skrevet 12. september 2020 #4 Skrevet 12. september 2020 Det er umulig p vite hvordan man vil reagere i en slik situasjon når man ikke har vært i den selv. Men når det er sagt, jeg tror nok jeg ville tilgitt en gang, en gang til etter veldig mange år burde jeg også kunne tilgitt, men er ikke så sikker på hvor lett det ville ha vært. Hadde nok stilt meg selv spørsmålet om at når han gjør det en gang til og vet hvor mye det såret meg første gang, hvor mange ganger har han vært utro mellom de 2 gangene som jeg ikke vet om... Anonymkode: 4a935...cf9
Anonym bruker Skrevet 12. september 2020 #5 Skrevet 12. september 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det er umulig p vite hvordan man vil reagere i en slik situasjon når man ikke har vært i den selv. Men når det er sagt, jeg tror nok jeg ville tilgitt en gang, en gang til etter veldig mange år burde jeg også kunne tilgitt, men er ikke så sikker på hvor lett det ville ha vært. Hadde nok stilt meg selv spørsmålet om at når han gjør det en gang til og vet hvor mye det såret meg første gang, hvor mange ganger har han vært utro mellom de 2 gangene som jeg ikke vet om... Anonymkode: 4a935...cf9 Enig, tror også det er vanskelig å vite hvordan man vil reagere før man ev. står i en slik situasjon selv. Før mente jeg utroskap var slutten på et forhold uansett. Så innså jeg at verden ikke er så svart-hvit. Det er mye som kan gjøre at en partner velger å være utro, og ikke alle årsakene er grunner til å ende forholdet eller at man ikke kan få et godt forhold igjen. Tilgitt ville jeg nok uansett ha gjort, for tilgivelse mener jeg er noe jeg gjør for min egen del, for ikke å bli hengende i en bitterhet som er mest skadelig for meg selv. Om jeg kunne fått tillit igjen til en mann som hadde vært utro før, det vet jeg ikke. Jeg tviler sterkt. Men jeg greier å se at det også da kan være ting som ligger bak som gjør at det ikke nødvendigvis er noe å ende et forhold for. Umulig å si, måtte det aldri skje... det er et dilemma jeg helst vil slippe å ta stilling til. Anonymkode: 75760...2ad
Anonym bruker Skrevet 12. september 2020 #6 Skrevet 12. september 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei, JEG hadde aldri kunne fortsette å leve med en som er utro. Utroskap ødelegger det fine og unike godheten et par deler. Om jeg hadde klart å tilgi hadde jeg likevel ikke klart å leve med ham. Venninnen din får gjøre som HUN vil. For meg er det helt uforståelig at de har hatt det såå bra. Tenker det er jaggu bra overfladisk "bra". Anonymkode: e78ee...4e3 Men du er vel ikke rett person å spørre, du hadde jo hivd ham ut første gangen. Anonymkode: 2706b...0f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå