Anonym bruker Skrevet 11. september 2020 #1 Skrevet 11. september 2020 Er det å alltid gå sulten og aldri kunne skeie ut? Er det vanskelig for deg? Er det verdt det? Holder selv på å gå ned i vekt. Gått ned 10 kg til nå ønsker ned 5 til. Da er jeg på midten av normalvektig skalaen. Anonymkode: e618c...ca5
Anonym bruker Skrevet 12. september 2020 #2 Skrevet 12. september 2020 Kom med noen tips a! Jeg trenger hjelp! He he. Flink du har vært da. 😊🤩 Anonymkode: 0374e...911
Anonym bruker Skrevet 12. september 2020 #3 Skrevet 12. september 2020 Det spørsmålet finnes det temmelig mange svar på. Jeg kan svare for meg. Jeg tenker ikke så veldig mye over hva jeg spiser, men har et normalt kostholdt vil jeg si, som inneholder mye grønnsaker etc. Min last er vel søtsaker, så der må jeg prøve å holde tilbake litt, og det handler ikke om vekt, men om tenner og helse. men joda, jeg skeier absolutt ut, ofte. Tar meg et glass vin eller tre, gjerne ukentlig, spiser godis, flere ganger i uken. Og vi spiser type "bedre middag"(f.eks biff og fløtegratinerte poteter) en gang i uka. Jeg har alltid vært slank, foruten om ifm svangerskap, da har jeg gjerne brukt litt tid på å gå ned, og har da måttet ta harde grep for å komme ned dit jeg ønsker, men har aldri vært noe problem å holde meg der. Anonymkode: c367d...526
Anonym bruker Skrevet 12. september 2020 #4 Skrevet 12. september 2020 Jo det skeies ut, men ikke hver dag hele uken, holdes til helgen og av og til må jeg stramme inn litt mer for å ikke gå opp. Man må følge med, ingen hodeløs fråtsing. Anonymkode: f1b20...480
Anonym bruker Skrevet 12. september 2020 #5 Skrevet 12. september 2020 Man skal aldri behøve å gå rundt å være sulten, verken når man er tykk, tynn eller slanker seg. Man bør heller ikke spise seg stappmett. Det handler om å spise akkurat passe av ting som holder deg mett lenge og som er bra for kroppen din. Anonymkode: 3121e...768
Anonym bruker Skrevet 12. september 2020 #6 Skrevet 12. september 2020 Nei går aldri å er sulten jeg spiser til jeg er mett. Spiser potetgull,sjokolade og drikker brus i helgene men holder meg forsatt slank. Anonymkode: 91f02...a4f
prekæs Skrevet 12. september 2020 #7 Skrevet 12. september 2020 (endret) Spiser, gode, smakfulle måltider. Det gjør det enklere å styre unna drittmat. Dessuten sørger jeg for å være i balanse med jevnlig trening. Har nok aldri vært direkte på slankekur, men tar grep så fort det går på et par kilo, som i ferier og høytider. Koser meg med vin, øl, kake og snop, men tenker alltid på hva jeg dytter i meg. Har gjort det hele mitt voksne liv uten å kalle det annet en bevissthet og aldri savnet noe som helst. Endret 12. september 2020 av prekæs
Anonym bruker Skrevet 12. september 2020 #8 Skrevet 12. september 2020 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Er det å alltid gå sulten og aldri kunne skeie ut? Er det vanskelig for deg? Er det verdt det? Holder selv på å gå ned i vekt. Gått ned 10 kg til nå ønsker ned 5 til. Da er jeg på midten av normalvektig skalaen. Anonymkode: e618c...ca5 Jeg er egentlig aldri sulten, og kan helt glemme å spise i sikkert 20t av gangen. Burde vært flinkere til å "tvinge" meg til bedre rutiner,men. Tenker egentlig aldri over hva jeg spiser, men prøver å spise sunt for kroppen sin skyld. Er ganske glad i hvetebagst og sjokolade, og rødvin. Har ikke noen rutiner eller fast "kosedag". Spiser når jeg er sulten/fysen, og stopper når jeg er mett. Trener ikke, så skulle ønsket meg mer muskler selv om jeg er slank. Det er godt for både hode og kropp. Men har aldri slitt med overvekt, og mitt inntrykk er at de som har slitt med overvekt og klart å gå ned må ha større fokus videre når det kommer til matvaner og livstil for ikke å gå opp igjen? Anonymkode: c5982...446
Anonym bruker Skrevet 12. september 2020 #9 Skrevet 12. september 2020 prøver å slanke meg nå, har telt kalorier og prøver å holde meg under 1500 hver dag , og ja, jeg er ofte sulten ! spesielt på kvelden. Elsker å kose meg , og synes det er ganske vanskelig. Skal holde meg til godteri på lørdager, men ryker som regel på en smell allerede på fredagen. Anonymkode: 32390...80f
Anonym bruker Skrevet 12. september 2020 #10 Skrevet 12. september 2020 Problemet er vel egentlig at enkelte kan leve av usunn mat og fremdeles være slanke, mens andre "legger på seg 10 kg bare de kjenner lukten av sjokolade". Mange av de som er naturlig slanke kan spise mer usunt enn de som er naturlig runde Anonymkode: 2f062...f6a
Anonym bruker Skrevet 12. september 2020 #11 Skrevet 12. september 2020 Men du må spise mat som er mer mettende, mye proteiner og grønnsaker. Jeg går selv ned i vekt, og spiser 1000 kalorier om dagen, og jeg går ikke rundt sulten. Det er kun hvis jeg spiser feil mat. Jeg går ned nå etter langvarig sykdom. Har jo vært normalvektig ellers, og man går ikke rundt sulten. Anonymkode: d1c35...1a6
Anonym bruker Skrevet 12. september 2020 #12 Skrevet 12. september 2020 Nei, jeg går ikke rundt sulten. Men hva vet jeg. Mulig du hadde vært sulten om du spiste det samme 🤷♀️ Sult er jo veldig individuelt. Jeg feks er stappmett etter tre tynne knekkebrød med ost til lunsj. Det er ikke min kollega. I tillegg trener Jeg mye og hardt. Anonymkode: 02b37...41d
Anonym bruker Skrevet 12. september 2020 #13 Skrevet 12. september 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Problemet er vel egentlig at enkelte kan leve av usunn mat og fremdeles være slanke, mens andre "legger på seg 10 kg bare de kjenner lukten av sjokolade". Mange av de som er naturlig slanke kan spise mer usunt enn de som er naturlig runde Anonymkode: 2f062...f6a Det er forsket på hvorfor slanke mennesker er slanke og overvektige er overvektige. Og de kom frem til at overvektige fikk i seg mer kalorier enn slanke folk. Dersom slanke folk hadde økt kaloriinntaket så hadde de gått opp i vekt. Så det er ingen hokus pokus. Slanke folk er slanke fordi de spiser mindre enn overvektige folk. Kilde: NRK dokumentar for et par år tilbake så får ikke lagt ved link, dessverre. Anonymkode: acac2...be6
Anonym bruker Skrevet 12. september 2020 #14 Skrevet 12. september 2020 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men du må spise mat som er mer mettende, mye proteiner og grønnsaker. Jeg går selv ned i vekt, og spiser 1000 kalorier om dagen, og jeg går ikke rundt sulten. Det er kun hvis jeg spiser feil mat. Jeg går ned nå etter langvarig sykdom. Har jo vært normalvektig ellers, og man går ikke rundt sulten. Anonymkode: d1c35...1a6 Kan du gi noen eksempler på hva du spiser i løpet av en dag da ? Anonymkode: 32390...80f
Anonym bruker Skrevet 12. september 2020 #15 Skrevet 12. september 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er forsket på hvorfor slanke mennesker er slanke og overvektige er overvektige. Og de kom frem til at overvektige fikk i seg mer kalorier enn slanke folk. Dersom slanke folk hadde økt kaloriinntaket så hadde de gått opp i vekt. Så det er ingen hokus pokus. Slanke folk er slanke fordi de spiser mindre enn overvektige folk. Kilde: NRK dokumentar for et par år tilbake så får ikke lagt ved link, dessverre. Anonymkode: acac2...be6 Hun du siterte skrev sunt, ikke magert. Sunt handler om mer enn kalorier. Jeg har en kollega. Hun er slank og ser sunn ut, men hun spiser (sier det selv) aldri grønnsaker og hun liker ikke frukt. Hun fleiper også med at hun er vegetarianer, for kjøtt og fisk er "kjedelig". Så hun lever på brød med ost eller nugatti, nudler og annet usunt. Hun spiser antagelig færre kalorier i løpet av en dag enn meg, men jeg vil ikke påstå at hun spiser sunt. Anonymkode: 9d4e2...897
Anonym bruker Skrevet 12. september 2020 #16 Skrevet 12. september 2020 Jeg har gått ned nesten 20 kilo og må passe på hva jeg spiser. Trener og går turer så kan kose meg innimellom og teller ikke kalorier, men måtte vært enda mer streng om jeg ikke trente. Anonymkode: 21384...70f
Anonym bruker Skrevet 12. september 2020 #17 Skrevet 12. september 2020 Ja, det er fæle greier, vi slanke folk spiser kun selleri. Neida. Joda. Anonymkode: e1235...1c8
Anonym bruker Skrevet 12. september 2020 #18 Skrevet 12. september 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det er forsket på hvorfor slanke mennesker er slanke og overvektige er overvektige. Og de kom frem til at overvektige fikk i seg mer kalorier enn slanke folk. Dersom slanke folk hadde økt kaloriinntaket så hadde de gått opp i vekt. Så det er ingen hokus pokus. Slanke folk er slanke fordi de spiser mindre enn overvektige folk. Kilde: NRK dokumentar for et par år tilbake så får ikke lagt ved link, dessverre. Anonymkode: acac2...be6 Det er også forsket på tarmflora etter at en kvinne som alltid hadde vært tynn la på seg 30 kg etter å ha fått transplantert tarmbakterier fra sin datter som var 30 kg overvektig. Den forskningen viste at overvektiges tarmflora bidrar til økt vekt. Det er også forsket på overvektig ungdom og en fant at de spiste færre kalorier enn sine normalvektige venner. Forskningen er altså ikke entydig, og overvektsproblematikk er langt mer kompleks enn folk tror. Anonymkode: e03c3...7d5
Anonym bruker Skrevet 12. september 2020 #19 Skrevet 12. september 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Kan du gi noen eksempler på hva du spiser i løpet av en dag da ? Anonymkode: 32390...80f Til frokost spiser jeg alltid 2 glutenfrie spire brødskiver med litt Philadelphia ost, hamburgerrygg og tomat. Så spiser jeg kyllingsalat gjerne 2 ganger om dagen, bruker litt rømme, da den med 10% fett og krydder for smak. Ellers spiser jeg kylling wook. Bruker bare krydder. Lompe med ost, skinke og grønnsaker. Bruker blomkål og brokkoli rett i koppen suppe, med mye blomkål, den metter mye. Husman knekkebrød med skinke og tomat eller ost og skinke. Så spiser jeg litt frukt eller bær. Anonymkode: d1c35...1a6
Anonym bruker Skrevet 12. september 2020 #20 Skrevet 12. september 2020 Jeg er slank, på grensen til undervektig. Det har jeg alltid vært. Jeg spiser akkurat det jeg vil og så mye jeg vil. Det jeg ser er at jeg alltid spiser mindre enn de fleste venner, selv om jeg spiser meg helt mett. Jeg er heller ikke veldig glad i søtsaker og spiser sjelden godteri. Hele min familie er slanke, så det har vel mer med gener å gjøre enn at jeg har en genial strategi. Anonymkode: 6298d...ff2
Anonym bruker Skrevet 12. september 2020 #21 Skrevet 12. september 2020 Jeg spiser altfor mye, men fortsatt sykelig tynn. Ribbein og hofter stikker ut. Dessverre utrolig stygt, men klarer ikke å gå opp i vekt. Tror det er gener rett og slett. Skulle ønske jeg kunne leve normalt uten å «huske på» å spise hele tiden for å unngå og havne under 50 kg. Tror ikke det finnes noen fasit på dette, noen spiser moderat og går opp i vekt, andre kan spise «hva de vil» og er tynne uansett. Anonymkode: e4ec9...085
Anonym bruker Skrevet 12. september 2020 #22 Skrevet 12. september 2020 Det er urettferdig det der. Jeg er av den som legger på meg. Og må passe på hva jeg spiser. Fortsatt lubben etter å ha gått ned de 10. Skulle rett å slett vært sånn at alle kunne spise hva de ville uten å legge på seg. Vet det blir usaklig siden det ikke er sånn, men.,, Allikevel det velvære med en slankere kropp gjør det verdt det. Så må heller forsake en del mat/snop/snack for å holde meg der jeg er på vei. Var missfornøyd med egen kropp som større. Anonymkode: e618c...ca5
Gjest Skrevet 13. september 2020 #23 Skrevet 13. september 2020 Her er en interessant artikkel på emnet: https://forskning.no/overvekt-partner-hormoner/fedme-er-en-kronisk-sykdom/282985
Anonym bruker Skrevet 13. september 2020 #24 Skrevet 13. september 2020 Føler selv jeg spiser masse, spesielt når jeg har god tid til å nyte maten eller spiser sammen med andre. Men når jeg har tenkt over det tror jeg kanskje jeg har en helt naturlig 5/2 diett eller hva det heter. Spiser sjeldent frokost og har jeg mye p gjøre en dag glemmer jeg å spise og kan komme på det rett før middag. Foretrekker også sunn mat og er veldig glad i grønnsaker. Liker veldig godt vegetarmat og forsyner meg med masse grønnsaker fordi jeg liker det. Kjøper lite godteri og vi må ofte kaste skålene med godteri som vi setter fram fordi det blir for gammelt. Samme med sjokolade og is. Går sjeldent å leter etter «noe godt» på kveldstid, da lager jeg heller noe ordentlig mat. Venner måper når vi spiser sammen, jeg bestiller gjerne tre store retter og elsker mat. I selskap er favoritten kakebordet, må smake på alt. Men totalt sett spiser jeg ganske lite. Trener også endel og har en aktiv livsstil. Alltid vært veldig slank. Anonymkode: 8e63d...274
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå