Anonym bruker Skrevet 11. september 2020 #1 Skrevet 11. september 2020 Jeg kjenner ei som er sykt flink til å lage mat men hun blir stadig utnyttet. Vi har selv spist hos henne utallige ganger. I dag ringte jeg henne (ikke første gang) og sa at hun kunne, om hun ville, spise hos oss i morgen. Det var en fryd å høre henne så glad. Det brakte meg på andre tanker. Er det slik at dere selv passer på å gjøre gjengjeld? Har lest noen tråder her inne hvor folk blir utskjellt for å savne invitasjon. Hun her har savnet invitasjon LEEEENGE. Vi har kjent dama i 17 år og spist mye bra hos henne. Vi betaler henne for hver middag, setter pris på henne og nå inviterte vi henne altså tilbake. Hun har fotalt meg at de andre som nyter godt av hennes matlagingsevner aldri har med seg en blomst, ikke en sjokolade engang. De kommer flere ganger i uka og de gir aldri noe tilbake. Hva synes dere? Anonymkode: d9b91...558
Anonym bruker Skrevet 11. september 2020 #2 Skrevet 11. september 2020 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg kjenner ei som er sykt flink til å lage mat men hun blir stadig utnyttet. Vi har selv spist hos henne utallige ganger. I dag ringte jeg henne (ikke første gang) og sa at hun kunne, om hun ville, spise hos oss i morgen. Det var en fryd å høre henne så glad. Det brakte meg på andre tanker. Er det slik at dere selv passer på å gjøre gjengjeld? Har lest noen tråder her inne hvor folk blir utskjellt for å savne invitasjon. Hun her har savnet invitasjon LEEEENGE. Vi har kjent dama i 17 år og spist mye bra hos henne. Vi betaler henne for hver middag, setter pris på henne og nå inviterte vi henne altså tilbake. Hun har fotalt meg at de andre som nyter godt av hennes matlagingsevner aldri har med seg en blomst, ikke en sjokolade engang. De kommer flere ganger i uka og de gir aldri noe tilbake. Hva synes dere? Anonymkode: d9b91...558 Folk blir ikke utskjelt for å savne invitasjon. De blir utskjelt for å først be noen (noen de ikke liker engang!) hjem på middag to ganger, deretter skrike seg til en invitasjon i retur og deretter leite etter et påskudd for ikke å gå dit... Det er faktisk noe annet enn å bare savne invitasjon. Anonymkode: 81cac...2da
Gjest Skrevet 11. september 2020 #3 Skrevet 11. september 2020 35 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun har fotalt meg at de andre som nyter godt av hennes matlagingsevner aldri har med seg en blomst, ikke en sjokolade engang. De kommer flere ganger i uka og de gir aldri noe tilbake. Hva synes dere? Anonymkode: d9b91...558 Syns hun burde slutte å ta imot gjester hun ikke vil ha. Det er jo dumt å drive med det, hvis det bare fører til masse jobb.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2020 #4 Skrevet 11. september 2020 1 minutt siden, Pashla skrev: Syns hun burde slutte å ta imot gjester hun ikke vil ha. Det er jo dumt å drive med det, hvis det bare fører til masse jobb. Men det er jo dette hun lever for. Hun elsker jo å lage mat, servere andre, invitere andre......Hun liker bare ikke å bli utnyttet. Det er jo de samme folka som kommer 2 ganger i uka, men de har intet å tilføre henne. Jeg har fortalt det til henne mange ganger at hun bør slutte med det.Ingenting hjjelper. Tenk deg at du har en hobby; Du lager mat hele tiden. Er det ikke da gøy at andre elsker det du holder på med? De kommer og går......Hun elsker at de gjør men det er jo dyrt. det jo. Det blir som om hun driver veldedighet. Anonymkode: d9b91...558
Gjest Skrevet 11. september 2020 #5 Skrevet 11. september 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Men det er jo dette hun lever for. Hun elsker jo å lage mat, servere andre, invitere andre......Hun liker bare ikke å bli utnyttet. Det er jo de samme folka som kommer 2 ganger i uka, men de har intet å tilføre henne. Jeg har fortalt det til henne mange ganger at hun bør slutte med det.Ingenting hjjelper. Tenk deg at du har en hobby; Du lager mat hele tiden. Er det ikke da gøy at andre elsker det du holder på med? De kommer og går......Hun elsker at de gjør men det er jo dyrt. det jo. Det blir som om hun driver veldedighet. Anonymkode: d9b91...558 Ok? Men da inviterer hun jo helt feil mennesker! Hun er vel ikke dummere enn at hun lukter lunta etter 4-5 besøk?
Anonym bruker Skrevet 11. september 2020 #6 Skrevet 11. september 2020 Akkurat nå, Pashla skrev: Ok? Men da inviterer hun jo helt feil mennesker! Hun er vel ikke dummere enn at hun lukter lunta etter 4-5 besøk? Hun sier: Det er disse vennene jeg har! Jeg tolker det dithen at om hun ikke hadde lagd mat til "halve" området, hade hun heller ikke hatt besøk/. Anonymkode: d9b91...558
Gjest Skrevet 11. september 2020 #7 Skrevet 11. september 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hun sier: Det er disse vennene jeg har! Jeg tolker det dithen at om hun ikke hadde lagd mat til "halve" området, hade hun heller ikke hatt besøk/. Anonymkode: d9b91...558 Hun må «kjøpe» dem med mat? Da er de ikke så gode venner egentlig... Hun burde starte kafé. Da er det ok å kreve penger av alle.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2020 #8 Skrevet 11. september 2020 5 minutter siden, Pashla skrev: Hun må «kjøpe» dem med mat? Da er de ikke så gode venner egentlig... Hun burde starte kafé. Da er det ok å kreve penger av alle. Hun har ikke lyst til å starte kafe. Dama er pensjonist og alle vennene kommer dit dag etter dag......... Anonymkode: d9b91...558
Gjest Skrevet 11. september 2020 #9 Skrevet 11. september 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun har ikke lyst til å starte kafe. Dama er pensjonist og alle vennene kommer dit dag etter dag......... Anonymkode: d9b91...558 Ja, vi mennesker velger så forskjellig her i livet. Gratiskafé for snyltere var det hun valgte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå