Gå til innhold

Snusing, røyking og drikking, 8. klasse?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min eldste har nettopp begynt på ungdomsskolen, og forteller at det er en gutt i klassen som røyker og snuser. Han har også fortalt at han har drukket øl på fest. Hvor vanlig er egentlig dette nå? Jeg vet at det var noen i klassen som drakk øl siste året og en del som røykte i min ungdom ( #gæmlis )Trodde det var litt mindre av det nå? 
Hva vet dere andre? 

Anonymkode: 4dca0...77b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Min eldste har nettopp begynt på ungdomsskolen, og forteller at det er en gutt i klassen som røyker og snuser. Han har også fortalt at han har drukket øl på fest. Hvor vanlig er egentlig dette nå? Jeg vet at det var noen i klassen som drakk øl siste året og en del som røykte i min ungdom ( #gæmlis )Trodde det var litt mindre av det nå? 
Hva vet dere andre? 

Anonymkode: 4dca0...77b

Jeg vet at på ungdomskolen her ,  så er det ganske mange som startet med røyk,snus og sex i 8.klasse. Da de startet i 9. ble det hakket verre blandt en del av elevene, da ble det salg av alkohol og hasj på SNAP , så det ser ikke så lovende ut for våre håpefulle. Jeg er også gammel og fikk vel egentlig sjokk da jeg hørte hva enkelte av elevene her foretar seg, ikke bare på fritiden, men også på skolen.. en del av 9-10 klassingene presterer å komme bakfull på skolen midt i uken, skjønner Ikke  hvor det blir av foreldrene til disse ungdommene. 

Selvsagt, så er det ikke alle ungdommene som driver på med dette, men noen skiller seg alltid ut. Har hatt det ene informasjonsmøtet etter det andre på skolen og vi har hatt politiet på plass på møtene, men det ser ikke ut til at man klarer å få helt kontroll på dette, noen vil alltid strekke grensene mer enn andre, enten vi liker det eller ei...

 

Anonymkode: 1a20e...167

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forekommer her på skolen også. Det gjelder et fåtall, og det er ikke ansett som kult heldigvis 😅 Jeg bor «på bygda».

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ungdomsskoleelev midt i Oslo og her er det ikke sånn, bare et par stykker på trinnet og de har foreldre som gir F. 

Anonymkode: c2662...fda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har barn i 8. og 10.klasse og det er ikke vanlig i noen av klassene.

Vet ikke om noen tilfeller i klassen til yngste, men det er noen i klassen til eldste. Vanlig er det ikke da.

Bor i mellomstor by, og vet at dette endrer seg fra kull til kull.

Anonymkode: e0a63...d8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

I byer eller? Her på «bygda» er det veldig annerledes.

Anonymkode: d1c19...a54

Vi bor på bygda 

HI

Anonymkode: 4dca0...77b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor på «bygda» og her er det ganske vanlig. Mange som snuser og har begynt å smake litt på alkohol. Ingen jeg vet om som røyker da, for DET er viss harry;-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor på bygda. Har kun ei som har gjennomført u-skolen. 90% streite ungdommer som (antagelig) har sitt å stri med likevel. 10% som snuser, drikker osv. Vet et par av jentene i hennes klasse hadde kjærester som var gamle (30 år) og brukte diverse rusmidler. Så- normalt men ikke normen heldigvis. 

Anonymkode: 423c0...839

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi bor på bygda. Har kun ei som har gjennomført u-skolen. 90% streite ungdommer som (antagelig) har sitt å stri med likevel. 10% som snuser, drikker osv. Vet et par av jentene i hennes klasse hadde kjærester som var gamle (30 år) og brukte diverse rusmidler. Så- normalt men ikke normen heldigvis. 

Anonymkode: 423c0...839

Det der er jo fader ikke mye normalt!! Ungdomsskolejenter med kjæreste på 30?

Anonymkode: 504ae...641

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor på et lite sted.
Jeg vet det har blitt observert gjenger med hovedsakelig gutter nede i sentrum i alderen 13-17 hvor enkelte av den har vært fulle (snus og røyk vet jeg ikke).
Min i 8. klasse er heldigvis ikke interessert i den slags enda, han vil heller sitte hjemme og spille med vennene sine 

Anonymkode: 3442e...5e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg husker riktigfra politiets gjennomgang var der det ca 15% som hadde drukket i 8.klasse.  Innen utgangen av 10.klasse var tallet oppe i ca 80%. 

Anonymkode: 3bf4e...f0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det også! En 10 klassing kom synlig påvirket av narkotika på 10 klasseavsluttningen. De har ett fast tilholdsted hvor det skjer mye og politiet er innom flere ganger i døgnet. Der er det barn helt ned i 10-11 årsalderen som vanker.

Anonymkode: 2df4d...056

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel alltid den ene eller de to som synes de er tøffe om de røyker og drikker. De aller fleste (i alle fall her jeg bor) er ålreit ungdom men sunne vaner. Bor på bygda om der har noe å si.

Anonymkode: 87ca2...66b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo store forskjeller fra sted til sted. Jeg vokste opp i Oslo, og vi startet vel ikke å drikke og feste før vi ble 18 år, smakte alkohol første gang da jeg var 16 år. Mens på bygda der besteforeldrene mine bodde, så startet de da de var 13 år.

Vi bor i en middels stor by, og her holder de ikke på med sånt på ungdomsskolen, de starter litt med det på videregående. 

Anonymkode: ab8e8...2e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vanlig i den alderen, men det forekommer. 
Jeg begynte på ungdomsskolen i 1984, og da eksperimenterte vi litt med øl og sånt, men veldig lite. Vi hadde jo ingen penger.

Anonymkode: e9bb2...174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! jeg er en 8. klassing:) på trinnet mitt er det egt ikke så mye av sånt, det var nok mer i 7. klasse da vi prøvde å være kile og sånt. de sol går i trinnet over derimot, de gjør alt og myeee. har alle på snapchat og har blitt tilbytt sig, vape, alle type drikke, og harsj. de i 9. startet forsåvidt med det i starten av 8. klasse da! jeg vet ikke helt hvordan det er med 10. de poster lixm at de tar seg en breezer eller to på fest men ikke no spess egt. på trinnet vårt har det ikke vært noe i år som sagt, og det vi gjorde i 6-7. var å tenne på kinaputter, røyke litt osv men det stoppet i midten av 7. det var også en periode på den tiden at guttene stjal masse i butikken. tror de hadde kodeord «runke» da de skulle gjøre det, men så ble en tatt og er utesteng i 2-3 år lol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...