Gå til innhold

Har visst blitt en sånn som drikker alene hjemme...

Anbefalte innlegg

Skrevet

I løpet av coronatiden og sommerferien har jeg fått en vane å åpne en flaske vin og drikke et glass eller to 2-3 kvelder i uken. Jeg har, før dette, ikke drukket alkohol på årevis, men koser meg skikkelig med et glass vin nå... 

Får vel stramme meg inn igjen, sånn at det ikke blir en veldig stygg uvane 😬😬 

Anonymkode: 14cb1...041

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke noe galt å kose deg litt, er du redd for at det skal skli ut kan du jo begrense det til ett glass 1-2 kvelder i uka. En flaske i uka er jo egentlig innenfor anbefalt mengde, men det høres mye ut med fire flasker i mnd. i ren kosedrikking for noen som vanligvis ikke drikker (var der selv under korona, tar max ett glass i uka nå om jeg er alene 😄). Det viktigste er at du er bevisst og ikke lar det skli ut (2-3 dager blir til 4-5, en flaske i uka blir til to osv.).

Anonymkode: 9ced4...b24

Skrevet

Jeg gleder meg til jeg også kan det igjen😅 Har baby som slettes ikke vil legge seg når babyer skal, og kosen med vinen blir liksom ikke helt den samme når du må snakke med babystemme og bysse og bære😬

Skrevet

Med mindre du føler at du er på vei til å miste kontrollen så ser jeg ikke helt problemet :) Jeg drikker ofte ett glass eller to med rødvin på kvelden. Noen ganger blir det 2-3 ganger i uka, noen ganger blir det sjeldnere og noen ganger oftere. Men føler ingen skam. Jeg kjenner meg selv og vet at dette ikke er noe problem for meg, så føler ikke noe bekymring akkurat. 

Anonymkode: 0e2a9...6be

Skrevet

Sånn er jeg og. Nyter et par glass (og en liten rus) når jeg er alene. Føler det er terapi. Kan gå lenge mellom hver gang for er svært sjeldent alene 🤣

Anonymkode: 1aa9d...a13

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

I løpet av coronatiden og sommerferien har jeg fått en vane å åpne en flaske vin og drikke et glass eller to 2-3 kvelder i uken. Jeg har, før dette, ikke drukket alkohol på årevis, men koser meg skikkelig med et glass vin nå... 

Får vel stramme meg inn igjen, sånn at det ikke blir en veldig stygg uvane 😬😬 

Anonymkode: 14cb1...041

Hva så? Så lenge det ikke er noe problem, er der bare å kose seg. Hender jeg drikker meg full hjemme alene. Jeg er singel og bor nå alene. En fredag eller lørdag av og til drikker jeg meg full eller drita alene. Men det går ikke utover jobb, familie eller venner så hvorfor ikke... 

Anonymkode: de658...d22

Skrevet
45 minutter siden, Den perfekte mor, påan igjen skrev:

Jeg gleder meg til jeg også kan det igjen😅 Har baby som slettes ikke vil legge seg når babyer skal, og kosen med vinen blir liksom ikke helt den samme når du må snakke med babystemme og bysse og bære😬

Er du full nok kommer babystemmen automatisk😂😂😂

Skrevet

Jeg drikker vin oftere enn deg, og ser ikke problemet med det. Man lever bare én gang, så hvorfor ikke nyte livet som best man kan, enten der innebærer vin, sjokolade, god mat eller hva enn som gjør deg glad?

Anonymkode: 072c3...5c8

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg drikker vin oftere enn deg, og ser ikke problemet med det. Man lever bare én gang, så hvorfor ikke nyte livet som best man kan, enten der innebærer vin, sjokolade, god mat eller hva enn som gjør deg glad?

Anonymkode: 072c3...5c8

Helt enig! 

Anonymkode: e3e55...196

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...