Gå til innhold

Svar på korona-test


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan fungerer dette? Har egentlig fått null informasjon. En kompis som har tatt testen før sier at jeg må inn på helenorge.no for å se etter svaret. Han fikk ingen mail eller sms om at prøvesvaret var klart.

Har pr. nå logget meg på ca 20 ganger, uten å ha funnet noe prøvesvar. Har sjekket innboks og et par andre tasteklikk innpå der. Er litt lei av å logge meg på så ofte. Det koster jo også penger å logge seg på med bankid fra mobil.

Hva gjorde dere? Sjekket 1-2 ganger pr. døgn? Fikk dere beskjed om at prøvesvar var klart? Regner med de ringer om prøven er positiv, men greit å komme ut av karantene. 

Fikk kun oppmøtetidspunkt da jeg ringte koronatlf., de som tok testen sa INGENTING bortsett fra "hva heter du?"  og "åpne opp munnen". 

Har vært veldig syk frem til nå, så har ikke oppsøkt informasjon heller. 

Anonymkode: 52711...909

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæ? Koster det penger å logge seg på?

Men ja, det kommer på Helsenorge sine sider. Jeg sjekket vel 3-4 ganger for dagen. 

Anonymkode: bd7d9...8f2

Skrevet

Det koster ikke penger å logge seg på med bank-ID altså. Sønnen tok test en fredag ettermiddag, lørdag kveld var prøveresultatet klart. Han fant det med én gang han logget seg inn på helsesnorge.

Skrevet

Du får ingen beskjed, må følge med selv. Svar i løpet av 1-3 dager i Oslo sa de da jeg testet i går. 

Det koster ikke noe å logge seg på. 

Anonymkode: 7d166...55c

Skrevet

De ringer dersom prøven er positiv. Dersom testen er negativ vil det kun bli lagt ut på helsenorge.no, dette får du ikke beskjed om, du må bare logge inn å sjekke selv. Hvis du blar nedover på forsiden når du er logget inn så er det noe som heter prøvesvar, trykk deg inn der og da vil svaret komme der så fort det er klart. Da jeg testet meg tok det 3 døgn før jeg fikk svar på helsenorge

Anonymkode: b8458...28d

Skrevet
1 minutt siden, TøffiTrynet☠ skrev:

Det koster ikke penger å logge seg på med bank-ID altså. Sønnen tok test en fredag ettermiddag, lørdag kveld var prøveresultatet klart. Han fant det med én gang han logget seg inn på helsesnorge.

Ser nå at noen teleoperatører tar betalt fordi det er knyttet til sim-kort eller noe sånt. Jeg har One Call og en lokal sparebank i Eika-gruppa. Betaler ingenting ekstra. 

Skrevet

Det varierer nok hva slags beskjed man får, for vi fikk sms om negativt svar. Du skal uansett være  i karantene så lenge du har symptomer, så svaret alene vil ikke få deg ut av karantene. 

Og for noen koster det å bruke bank id på mobil, det kommer an på hva slags abonnement man har. 

Anonymkode: ddec8...3e1

Skrevet

Tok test rundt kl 10 forrige torsdag, fikk SMS rundt kl 14 på fredag om at testresultatet var klart, logget meg på helsenorge.no og så at den var negativ

Anonymkode: 7b0be...4c4

Skrevet

Telenor tar seg betalt hver gang man logger på med mobil-id. Helt utrolig at de kommer unna med det enda.

Her er det slik at når familien tester seg gjennom kommunen må de inn å sjekke på helse Norge.no. Mens når jeg tester meg gjennom jobb får jeg svar på sms (fordi det er viktig at vi ikke må vente lengere enn nødvendig).

Du må nok logge deg på helse Norge slik du har gjort. Sjekk en gang om morgenen og en gang om kvelden. Etter prosedyre skal de ringe deg om du er positiv. Men noen ganger tar det litt tid da det kan være flere å ringe. Og noen ganger kan det dessverre svikte og at ingen ringer. Derfor er det viktig å kunne følge med selv.

 

Anonymkode: aaa89...5a9

Skrevet

Merkelig at et voksent menneske ikke finner en bolk på en nettside der det står prøvesvar.

Anonymkode: 977c7...320

Skrevet

Fekk en tekstmelding med prøvesvar. Negativ. 😊

Logget på helse Norge for å se hvordan det ser ut der når svar foreligger. Via en annen side der inne (husker ikke hva jeg trykket på) fant jeg en knapp det sto prøvesvar på. Sto ingenting om der forelå svar eller ikke. Kunne trykke videre for å gi utvidede rettigheter for å få prøvesvar på flere ting? Men det hadde jeg ikke lyst til no. Så takk og pris for sms. Da er iallefall svar mottatt. 

HI

Anonymkode: 52711...909

Skrevet
53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Merkelig at et voksent menneske ikke finner en bolk på en nettside der det står prøvesvar.

Anonymkode: 977c7...320

Der er ingen prøvesvar-knapp før en har fått et prøvesvar, (tror jeg) . Har iallefall letet rundt der inne i dagevis. Nå etter jeg fikk sms om prøvesvar, da var det plutselig en knapp som heter prøvesvar der inne. Men svaret står ikke. 😂 Kanskje jeg må godkjenne et eller annet for å få det frem. 

HI

Anonymkode: 52711...909

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Der er ingen prøvesvar-knapp før en har fått et prøvesvar, (tror jeg) . Har iallefall letet rundt der inne i dagevis. Nå etter jeg fikk sms om prøvesvar, da var det plutselig en knapp som heter prøvesvar der inne. Men svaret står ikke. 😂 Kanskje jeg må godkjenne et eller annet for å få det frem. 

HI

Anonymkode: 52711...909

Jo, jeg har noe som heter prøvesvar hvor kun korona svarene legger seg.  Jeg har ikke tatt Korona prøve, men har den prøvesvar knappen selvom EC96B797-4EEA-4DF6-8623-EE78D71435ED.thumb.jpeg.b78ba53c3c3ebc7b2889168f509dd3e5.jpeg

Anonymkode: 0507e...cb2

Skrevet

Så rart. Ser ikke slik ut hos meg. 

Screenshot_20200911_195226_com.android.chrome.jpg

Screenshot_20200911_195235_com.android.chrome.jpg

Screenshot_20200911_195243_com.android.chrome.jpg

Anonymkode: 52711...909

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det varierer nok hva slags beskjed man får, for vi fikk sms om negativt svar. Du skal uansett være  i karantene så lenge du har symptomer, så svaret alene vil ikke få deg ut av karantene. 

Og for noen koster det å bruke bank id på mobil, det kommer an på hva slags abonnement man har. 

Anonymkode: ddec8...3e1

I vår kommune slipper vi å være i karantene når vi har testet negativt og fortsatt har symptomer.

Anonymkode: 67464...67e

Skrevet
15 timer siden, Anonym bruker skrev:

I vår kommune slipper vi å være i karantene når vi har testet negativt og fortsatt har symptomer.

Anonymkode: 67464...67e

Det er greit med svært milde symptomer. Om man har feber, hoste e.l er man fortsatt i karantene. Det er nasjonale retningslinjer og ikke noe enkeltkommuner kan overstyre. 

Anonymkode: 7d166...55c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...