Gå til innhold

14 åring som bare spiser søppel


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min 14 år gamle sønn er helt grusom i matveien. Jeg lager god og variert mat så det blir både kjøtt fisk og ful i løpet av uka med masse grønt. Min sønn pirker som regel bare i maten med mindre det er ting som taco, pizza, hamburger osv. Hvert eneste måltid må jeg be han å ta grønnsaker på fatet. Han hiver i seg ris om vi har det, men jeg må faktisk sitte å be han å spise grønnsakene og mange ganger kjøttet han har på fatet også. Han kan godt hive i seg en 200 grams sjokolade, en pose potetgull og tømme en stor flaske cola på en lørdagskveld, så jeg vet at det ikke er fordi han er småspist. Jeg har lar dem ikke spise godteri eller drikke brus i ukedagene, de må spise brød eller kan få en kopp nudler om jeg føler med spandabel en kveld. Jeg juicer mye, å det liker han heldigvis. Men frukt kommer ikke på tale. Lager vi belgiske vafler i helgene har han kun melis på. Han vil ikke ha noe som helst frukt eller bær. Han er ikke undervektig, men han er ganske slank. Har dere noen tips til hvordan jeg sal få han til å spise litt bedre? Har forsøkt å forklare han dette med næring og hvor viktig det er, men det siger ikke inn. Er det noen av deres ungdommer som er sånn, hva gjør dere?

Anonymkode: ff6be...31a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Fortsetter under...

Kjøp vitaminbjørner, så slipper du å bekymre det samtidig som du kan holde leksjoner om de ulike vitaminenes nytte og hvilken mat de kommer fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...