GĂ„ til innhold

Blir disse navnene for like mor og storesĂžster sitt?đŸ€”


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1. Kan lillesÞster hete Linnea nÄr mor heter Linn?

2. Kan lillesÞster hete Sofia nÄr storesÞster heter f.eks Mia Sofie, men bruker bare navnet Mia?

 

Typisk at vi har falt for disse to navnene til lillesĂžster!

Anonymkode: bc65d...cb2

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes dette gÄr helt fint.

Synes Linn og Linnea er to forskjellige navn.. Tenker aldri pÄ navnet Linn nÄr jeg sier Linnea.

Kjenner to familier der de bruker helt likt et andrenavn I familiene.. Hadde det vÊrt snakk om to sÞstre som skulle hete Sofie og Sofia hadde jeg stemt nei, men her er jo Sofia-navnet et andrenavn..

vakre navn💖

Anonymkode: b2735...5f7

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Litt rart, men det gÄr fint.

Kjenner to sÞstre som heter Oline og Oleane, helt umulig Ä huske hvem som er hvem av dem. Vi som bare er bekjente av familien mÄ alltid spÞrre "Er det den eldste?" eller "Er det den yngste?", og vi er ikke alene om det.

SÄ jeg synes ikke to sÞstre kan ha for like navn. Men hos dere blir det jo Mia og Sofia og det gÄr jo greit selv om Mia har Sofie til (ubrukt) mellomnavn.

Anonymkode: 4c1c5...6ff

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Annonse

Linnea tenker jeg gÄr - det blir jo litt oppkalling etter seg selv men men.

Sofia, nÄr storesÞster heter Mia sofie er kjemperart.

Anonymkode: ac56a...461

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

1. Kan lillesÞster hete Linnea nÄr mor heter Linn?

2. Kan lillesÞster hete Sofia nÄr storesÞster heter f.eks Mia Sofie, men bruker bare navnet Mia?

 

Typisk at vi har falt for disse to navnene til lillesĂžster!

Anonymkode: bc65d...cb2

Jeg synes ikke Linn og Linnea er like og mener det gÄr helt fint.

Det gÄr sikkert fint og kalle lillesÞster for Sofia nÄr storesÞster heter Mia Sofie, men dere bÞr tenke pÄ hvordan andre kan oppfatte navnet. For andre kan det hÞres ut som Sofia blir en miniMia Sofie. Selv om dere ikke tenker de som samme person og helt forskjellige individer kan sÄ like navn gjÞre at for andre pÄlegger egenskaper fra Mia Sofie til Sofia i underbevisdtheten sin. Jeg er skikkelig dÄrlig Ä forklare, men hÄper du skjÞnner.

Anonymkode: 144ec...b9a

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Joda, det gÄr fint. Jeg kjenner en mor Veronica med datter Victoria. En mor Siri med datter Sigrid. En mor Ellen med datter Edel. En mor Siv med sÞnn Simen. En far Kjell med sÞnn Kjetil. En far Karl-Erik med sÞnn Karl-Einar. Og sÄ videre.

Anonymkode: b1a50...6d1

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Annonse

Det gĂ„r helt fintâ˜ș 
Sofia er nydelig. Dere kan jo velge Ä stave det Sophia, for Ä skape litt visuell forskjell. 
 

Sophia-Linnea, hadde vĂŠrt flott

Anonymkode: 45c42...48e

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Linnea gÄr fint, det blir jo en oppkalling etter deg. Sofia blir for rart, det er jo teknisk sett samme navn som Sofie. Jeg synes lillesÞster fortjener et "eget" navn.

Anonymkode: 0b75d...d7a

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

On 9/11/2020 at 10:38 AM, Anonym bruker said:

1. Kan lillesÞster hete Linnea nÄr mor heter Linn?

2. Kan lillesÞster hete Sofia nÄr storesÞster heter f.eks Mia Sofie, men bruker bare navnet Mia?

 

Typisk at vi har falt for disse to navnene til lillesĂžster!

Anonymkode: bc65d...cb2

Ja det synes jeg gÄr helt fint :) SÄ lenge Sofie kun er et mellomnavn kun pÄ papiret ser jeg ikke problemet :) og Linnea er kjempe nydelig ,selvom du heter Linn, litt oppkalling bare

Anonymkode: a7767...991

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Jeg synes Linnea gÄr fint, og kan «i verste fall» vÊre oppkalling. Sofia synes jeg helt Êrlig blir litt feil nÄr storesÞster heter Sofie. Selv om det «bare» er andre fornavn, sÄ er det storesÞsters navn. Man vet heller ikke hvordan hun vil bruke det senere. Sofia er praktisk talt det samme navnet, og som noen nevner over er jeg enig i at lillesÞster bÞr fÄ sitt eget navn (og storesÞster fÄ ha sitt).

 

Kanskje lett Ä si, da, jeg synes det er sÄ mange nydelige jentenavn (mens guttenavn er mye vanskeligere). Vet at det ikke alltid er lett Ä legge bort et navn man har falt helt for.

Anonymkode: 344b8...6a9

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
×
×
  • Opprett ny...