Gå til innhold

Hvorfor havnet du her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, rett og slett det.

- hvorfor havnet du her?

- når skjedde dette? 

- Ble det som forventet?

for min del:

- legen ba meg sjekke det ut da jeg var gravid med nummer to

- det var i 2007

- jeg fikk vite av legen at dette var siden der man kunne legge frem plager og gleder og andre spørsmål om svangerskap, fødsel og barn. Er ikke helt sånn nå, men var mer på den måten før. Det var flere steder man kunne legge frem ting. Savner kranglesiden med anonymknappen. Det som ble slengt ut der er vel her nå

Anonymkode: b064d...82b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husker ikke hvordan jeg havnet her, men det var i 2003. Var med i sånn gruppe der vi møttes på kafé en dag i uka. Barnimagen het det da. Ble kjent med andre gravide i byen min. 

Nå er babyen min 17 år, og jeg aner ikke hvorfor jeg kom tilbake hit for et par år siden. 

Anonymkode: 9b8e0...747

Skrevet

En venninne tipset meg om siden da jeg fremdeles trodde jeg kunne få barn. Husker ikke helt, men 10-12 år siden nå, vil jeg tro.

Anonymkode: 62574...2df

Skrevet

Jeg var 16 og gravid, og mamma hadde sikkert googlet seg hit, viste meg siden. Tror ikke helt hun visste hva hun viste meg, men det var annerledes her den gang i 2007. Ble vel som forventet. Var en del aktiv på chatten som var her da. 

Anonymkode: 8adcc...19e

Skrevet

Havnet her da jeg var gravid med nummer en i 2005. 

Var spent og lette etter et sted der jeg kunne få svar på ting jeg lurte på. Fant fort ut at BiM og DiB hadde mye mer fore enn spørsmål rundt graviditet og småunger. Mange morsomme diskusjoner, og flere ganger som jeg har lurt på om inntaket av fleinsopp har vært litt høyt. 

Var triveligere her inne 2005-2010-ish. Jeg har meldt meg ut og inn et par ganger, fordi jeg ble lei forumet og hvordan det ble styrt. Det er flere lettkrenkede mennesker her inne nå, samtidig som trådene florerer av anonymt oppgulp. Kranglesiden hadde mer substans. Allikevel kommer jeg tilbake når kjedsomheten tar meg. Jeg savner flere av de gamle traverne som var her inne tidligere. 

Skrevet

Hørte et intervju på radio med jordmor Siri i 2005. Sjekket det ut og har vært her siden da jeg ikke har noen venner ellers å småsnakk med.

Anonymkode: 3b428...c5f

Skrevet

Har vært her til og fra siden januar -06. Var blitt uplanlagt gravid med mitt eldste barn, bodde utenlands alene, 22 år gammel, googlet «alt» og havnet her, hadde ingen andre rundt meg å støtte meg på, og fant både trygghet, støtte, underholdning og tidsfordriv her. 

Anonymkode: b8300...2ba

Skrevet

Samboeren min brukte BiM for å lete etter fine navn da jeg hadde nr. 2 i magen.

Skrevet

Ei jeg jobbet sammen for 20 år siden var gravid. Begynte å gå inn selv, men tok flere år før jeg selv fikk barn.

Senere har jeg vært til og fra. Opphold på flere år innimellom.

Vært kjekt både for info. Fikk tips til barnas navn. Og en sosial greie.

Anonymkode: ae0f0...1b8

Skrevet

Googlet da jeg var ung og førstegansgravid. Var alene og følte meg ensom. Var i 2007, og jeg klarer liksom ikke gi helt slipp på forumet, selv om det er myyye rare tråder og meninger her. 

Anonymkode: d446b...932

Skrevet

Var i starten av 2011 da jeg oppdaget at jeg var gravid, ca. 1 år tidligere enn forventet 🙈

Husker ikke hvordan jeg fant frem her

Anonymkode: d715a...570

Skrevet

Jeg var den første i vennegjengen som ble gravid i 2003. Jeg var student, og bodde langt unna familie og gamle venner. Jeg var nok litt ensom på akkurat dette området, og trengte noen å «snakke» med, lufte bekymringer og finne (og gi) støtte. 

Sidene har endret seg veldig siden den tid. Da var det fødselshistorier og spedbarnsproblemer. Ammedebatt, parkdressdiskusjoner, og «hvordan er mammaen til Martine?». Nå virker det som flere av oss litt «gamle» har fortsatt å henge her, og spørsmålene dreier mer mot eldre barn, parforhold og arbeidsliv. 

Anonymkode: c64dc...d26

Skrevet

Ble gravid som 18-19 åring og ville lese meg opp på alt om graviditet og fødsel, og kom da over disse sidene når jeg googlet. Dette var i 2002/2003. Bim/dib var helt annerledes da. På trimestersidene var det stor aktivitet¨og vi som hang der inne fulgte hverandre gjennom hele svangerskapet. 

Skrevet

2010. Gravid med første og eneste barn😊

Anonymkode: 10c76...a7e

Skrevet

Jeg havnet her da jeg var gravis med første i 2006. Drev og søkte på nettet om informasjon om svangerskap og havnet plutselig her.

Jeg var mye mer aktiv for noen år siden, særlig på krangle. Hadde det veldig gøy😀

Skrevet

Snublet inn her i 2004 etter å ha googlet navnet på barnehagen jeg jobbet i. Har vært her siden. 

Skrevet

I 2008, når jeg som 19-åring nettopp hadde fått to streker og googlet meg halvt i hjel på hvordan det var å være gravid, få baby etc. Så ble jeg bare værende. 

Anonymkode: a96fe...861

Skrevet

Kom hit da jeg var gravid med første i 2012. Traff flere blivende mammaer i en termingruppe herfra, og vi har kontakt den dag i dag. Siden har jeg vært inne her jevnlig ☺️

Anonymkode: 7ffc6...49b

Skrevet

Jeg havnet her, fordi det var så mye tøys og tull på kvinneguiden. Men det er ikke så mye bedre her... 

Anonymkode: 5f814...f8a

Skrevet
8 timer siden, Plutselig_gravid skrev:

Ble gravid som 18-19 åring og ville lese meg opp på alt om graviditet og fødsel, og kom da over disse sidene når jeg googlet. Dette var i 2002/2003. Bim/dib var helt annerledes da. På trimestersidene var det stor aktivitet¨og vi som hang der inne fulgte hverandre gjennom hele svangerskapet. 

Jeg tror terminklubber og en del annen aktivitet er flyttet over til andre sosiale medier.

Anonymkode: 93df8...f0c

Skrevet

Jeg kom over denne siden da jeg var gravid i 2003, innom innimellom enda😅

det som jeg husker best fra den tiden var alle trådene med overskriften «hvem er far??» 

det er det mindre av nå😅

Anonymkode: 84a95...e62

Skrevet

Ble anbefalt siden av en venninne da jeg var gravid i 2006. Fikk forståelsen om at det var en seriøs side hvor man kunne spørre om alt. Om den var så seriøs, kunne vel diskuteres, men jeg fikk meg mang en god latter, da sametruse og ørna hadde sin storhetstid :) for ikke å snakke om Dr.yppert.

Slettet etterhvert kontoen, men laget en ny profil i 2014, da planen om en attpåklatt ble reell. 

Anonymkode: c9147...135

Skrevet

Vært her siden 2003 da jeg tidlig i tjueårene ble uplanlagt gravid og ikke kjente noen andre gravide. Fant siden da jeg googlet etter ting jeg lurte på, tror jeg. Gøy å se at vi er mange som har vært her i 17 år. 🙂

Anonymkode: e16bc...8c1

Skrevet

Vært her siden 2005. Var gravid med nr 1. Tilfeldig at jeg kom hit. Googlet litt

Anonymkode: e3312...bb9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...