Gå til innhold

Moderering av «velholden» tråden


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Siden admin har valgt å slette kommentarene mine «hvordan ble du velholden?» så flytter jeg spørsmålet over her.

Anonym i tråden hevdet hun visste at anonym jobbet i butikk pga hun hadde skrevet det i «kjærringklær» tråden. Hvordan kan hun vite det? I tillegg så finner jeg det meget interessant at i dette tilfellet klarte dere å moderere tråden stort sett rett etter jeg la ut siste spørsmålet. Driver virkelig de som sitter som admin her inne å svarer tråder anonymt for så å trå inn å modererer tråden når de driter seg ut? 

Anonymkode: 83dac...1ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

No er det vel meir sansynleg at samme person driv korstoget sitt på samme måte i fleire trådar enn at forumet har plutselig blitt overlessa med fleire  snurpfitter med samme stil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, amandine skrev:

Hun kunne vite det fordi hun fulgte med og ikke alle er anonyme selv om de ikke skriver med nick. Noen er lett gjenkjennelige.

Hadde anonym skrevet en lenger/mer utfyllende tekst, eventuelt flere svar hadde jeg skjønt det. Det ser jeg titt og ofte selv. Men, i dette tilfellet skrev anonym kun en setning, og det var i tillegg første innlegget til vedkommende i tråden, der det sto noe ala «da kan du gi bort pengene dine til de trengende». Å kunne da vite ut fra dette at vedkommende jobber i butikk pga vedkommende har skrevet det i en annen tråd på ett forum med flere titalls tusen brukere klarer jeg ikke å skjønne. 

Når admin da, som de eneste som kan se brukernavnene våre bak anonymknappen, går inn og modererer tråden rett etter at jeg postet spørsmålet mitt gjør bare at jeg stusser.

Anonymkode: 83dac...1ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hadde anonym skrevet en lenger/mer utfyllende tekst, eventuelt flere svar hadde jeg skjønt det. Det ser jeg titt og ofte selv. Men, i dette tilfellet skrev anonym kun en setning, og det var i tillegg første innlegget til vedkommende i tråden, der det sto noe ala «da kan du gi bort pengene dine til de trengende». Å kunne da vite ut fra dette at vedkommende jobber i butikk pga vedkommende har skrevet det i en annen tråd på ett forum med flere titalls tusen brukere klarer jeg ikke å skjønne. 

Når admin da, som de eneste som kan se brukernavnene våre bak anonymknappen, går inn og modererer tråden rett etter at jeg postet spørsmålet mitt gjør bare at jeg stusser.

Anonymkode: 83dac...1ef

Denne marminga om å gi bort pengane var også i kjerringtråden, då i samband med dei umoralske skoa til beef sister. 

Som sagt, det kan vere to slike i sving på forumet i samme tidsrom. Men er det sansynleg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Siden admin har valgt å slette kommentarene mine «hvordan ble du velholden?» så flytter jeg spørsmålet over her.

Anonym i tråden hevdet hun visste at anonym jobbet i butikk pga hun hadde skrevet det i «kjærringklær» tråden. Hvordan kan hun vite det? I tillegg så finner jeg det meget interessant at i dette tilfellet klarte dere å moderere tråden stort sett rett etter jeg la ut siste spørsmålet. Driver virkelig de som sitter som admin her inne å svarer tråder anonymt for så å trå inn å modererer tråden når de driter seg ut? 

Anonymkode: 83dac...1ef

Det er ingen måte å finne ut hvem noen er som anonymbruker fra tråd til tråd bortsett fra hvis de har admin tilgang, som kun jeg og forumansvarlige har (samt teknisk). Det er altså ren gjetting og ble derfor slettet. Noen er derimot veldig gjenkjennelige mtp skriftspråk, temaer, punktum o.s.v.

At tråden ble ryddet for den ble ryddet var tilfeldig. Jeg er innom her til alle døgnets tider pga turnusarbeid og rydder først og fremst rapportert innlegg (som da dette var), jeg ser verken på hvem eller når innleggen ble skrevet når jeg rydder.

Admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 10.9.2020 den 22.20, Anonym bruker skrev:

Siden admin har valgt å slette kommentarene mine «hvordan ble du velholden?» så flytter jeg spørsmålet over her.

Anonym i tråden hevdet hun visste at anonym jobbet i butikk pga hun hadde skrevet det i «kjærringklær» tråden. Hvordan kan hun vite det? I tillegg så finner jeg det meget interessant at i dette tilfellet klarte dere å moderere tråden stort sett rett etter jeg la ut siste spørsmålet. Driver virkelig de som sitter som admin her inne å svarer tråder anonymt for så å trå inn å modererer tråden når de driter seg ut? 

Anonymkode: 83dac...1ef

Det var jeg som visste at hun jobbet i butikk. Hun fortalte det selv i en annen tråd. Hennes skrivestil, samt nesten identiske innlegg i de to trådene, fortalte meg at dette var samme person. 
 

Å bruke nettvett er hver enkelt sitt ansvar. Vil du ikke at folk skal vite for mye om deg: ikke skriv om jobb, bosted, alder, naboer, personlig historie. 

Anonymkode: 26ad2...822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hadde anonym skrevet en lenger/mer utfyllende tekst, eventuelt flere svar hadde jeg skjønt det. Det ser jeg titt og ofte selv. Men, i dette tilfellet skrev anonym kun en setning, og det var i tillegg første innlegget til vedkommende i tråden, der det sto noe ala «da kan du gi bort pengene dine til de trengende». Å kunne da vite ut fra dette at vedkommende jobber i butikk pga vedkommende har skrevet det i en annen tråd på ett forum med flere titalls tusen brukere klarer jeg ikke å skjønne. 

Når admin da, som de eneste som kan se brukernavnene våre bak anonymknappen, går inn og modererer tråden rett etter at jeg postet spørsmålet mitt gjør bare at jeg stusser.

Anonymkode: 83dac...1ef

Jeg er ikke moderator på dette nettstedet. Men jeg gjenkjente damens stil. Hun bruke f eks ikke stor bokstav, verken i starten av setninger eller i egennavn. Hun hadde sin egen måte å dele opp ord på, og den var konsekvent («skryte pavene» o.l.) Hun brukte ikke punktum, men avsluttet alle setninger med ellipse. Hun brukte noen helt like formuleringer i 3 ulike tråder. Det kan man vel kun hvis man klipper og limer, eller hvis man er samme individ som uttrykker seg omkring samme tema. 

Anonymkode: 26ad2...822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...