Gå til innhold

Sette opp kjøkken i et annet rom, erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har lyst til å flytte kjøkkenet til rommet som er vegg i vegg med nåværende kjøkken. Men har ingen kunnskap om denne type jobb selv og lurer på om noen som har gjort lignende vil dele erfaringer. Tips, hva burde vi tenke på, hva burde vi unngå, tidsperspektiv og totalpris? 

Rommet vi ønsker å ha kjøkken i er på ca 9 kvm og skal åpnes opp slik at det blir en åpen løsning mot stue. 

Takker for alle oppussingstips og erfaringer! 😊

Anonymkode: 2bdcd...af2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har laget soverom på opprinnelig kjøkken og flyttet kjøkkenet til spisestuedelen av stuen. Det er greit å tenke på hvor vannrørene går, det koster vesentlig mye mer og gir økt lekkasjerisiko om vann må flyttes langt. Jeg hadde hvitevarer, kjøpte resten på IKEA - kostet vel rundt 30,000 for et kjøkken på 8-9 kvm, og rundt 10,000 til håndverkerne (3000ish var til rørleggeren, resten for oppheng av kjøkken, fiksing av vegger, flislegging på en vegg m.m. Monterte selv, hadde hjelp til å henge opp. Det var ganske fort gjort, tok noen dager. 

Anonymkode: 4a73f...580

Skrevet
20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har laget soverom på opprinnelig kjøkken og flyttet kjøkkenet til spisestuedelen av stuen. Det er greit å tenke på hvor vannrørene går, det koster vesentlig mye mer og gir økt lekkasjerisiko om vann må flyttes langt. Jeg hadde hvitevarer, kjøpte resten på IKEA - kostet vel rundt 30,000 for et kjøkken på 8-9 kvm, og rundt 10,000 til håndverkerne (3000ish var til rørleggeren, resten for oppheng av kjøkken, fiksing av vegger, flislegging på en vegg m.m. Monterte selv, hadde hjelp til å henge opp. Det var ganske fort gjort, tok noen dager. 

Det var jo ikke så ille verken pris eller tidsbruk! Da ble jeg litt mer optimist på dette prosjektet 😅👍🏻

Anonymkode: 2bdcd...af2

Skrevet

Jeg flyttet kjøkken til rommet ved siden av, fordi det er større enn det opprinnelige kjøkkenet. Måtte da flytte vannrørene og all elektrisitet måtte ordnes. Kjøkkenet på 35 Kvm, kom totalt på 120000, dette var med nye hvitevarer , nye vegger takplater og 2 dører, men er 10 år siden, ville muligens kostet mer i dag. 

Anonymkode: 82c96...02d

Skrevet
21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette gjorde jeg også, kanskje vi bor i samme borettslag :)

Anonymkode: cccf4...dd8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...