Gå til innhold

Hva er regler ved forkjølelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg bor i et område (Indre Østfold) hvor det er mye smitte av covid-19. Barnet mitt går i klasse med et barn som er bekrefta smitta. Barnet mitt var syk, og tok test, som var negativ, hun er bedre nå. Hun har ikke vært på skolen denne uka. Jeg er nå syk, eller jeg har vondt i halsen og lett forkjøla. Er det sånn at jeg er i karantene nå? Siden jeg er småsyk.

Anonymkode: 50645...55d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hei, jeg bor i et område (Indre Østfold) hvor det er mye smitte av covid-19. Barnet mitt går i klasse med et barn som er bekrefta smitta. Barnet mitt var syk, og tok test, som var negativ, hun er bedre nå. Hun har ikke vært på skolen denne uka. Jeg er nå syk, eller jeg har vondt i halsen og lett forkjøla. Er det sånn at jeg er i karantene nå? Siden jeg er småsyk.

Ja. Bli hjemme. Ellers smitter du andre og setter større press på testeapparatet. 

Anonymkode: 4ab84...fab

Skrevet

Jeg er i eksakt samme situasjon, og dette er koronatelefonens svar.

Anonymkode: 4ab84...fab

Skrevet

Okei, var det jeg tenkte. Takk, for svar :)

Skrevet

Er kanskje ikke aktuelt å gå i butikken heller, da 🤔 Synd jeg ikke handlet i går. Får være kreativ med middagen i dag 😅

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er kanskje ikke aktuelt å gå i butikken heller, da 🤔 Synd jeg ikke handlet i går. Får være kreativ med middagen i dag 😅

Har akkurat vært i samme situasjon.
Handlet på kolonial.no

Anonymkode: 28f17...997

Skrevet

Ved forskjølese skal du holde deg hjemme til du er frisk.

Velger du derimot å teste deg kan du dra ut og på jobb mens det fremdeles er litt grums igjen. Dvs. at du skal fremdeles være hjemme så lenge du et syk, men trenger ikke vente til du er 100% frisk før du går ut.

Dette var iallfall det jeg fikk som svar da jeg ringte inn til Koronatelefonen. Så jeg valgte å teste meg.

Anonymkode: 5a96a...d5c

Skrevet
47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har akkurat vært i samme situasjon.
Handlet på kolonial.no

Anonymkode: 28f17...997

Takk! Det var smart :)

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ved forskjølese skal du holde deg hjemme til du er frisk.

Velger du derimot å teste deg kan du dra ut og på jobb mens det fremdeles er litt grums igjen. Dvs. at du skal fremdeles være hjemme så lenge du et syk, men trenger ikke vente til du er 100% frisk før du går ut.

Dette var iallfall det jeg fikk som svar da jeg ringte inn til Koronatelefonen. Så jeg valgte å teste meg.

Anonymkode: 5a96a...d5c

Okei, da ringer jeg koronatelefonen, så får jeg høre. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...