Anonym bruker Skrevet 10. september 2020 #1 Skrevet 10. september 2020 hvor mye har dere på bufferkontoen? Anonymkode: 3f167...2b9
Anonym bruker Skrevet 10. september 2020 #2 Skrevet 10. september 2020 Har ingen egen bufferkonto, men har rundt kr 200.000,- på sparekonto som kan brukes til buffer dersom det skulle bli nødvendig. Anonymkode: c7915...495
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 10. september 2020 #3 Skrevet 10. september 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: hvor mye har dere på bufferkontoen? Anonymkode: 3f167...2b9 3*felles inntekt etter skatt
Anonym bruker Skrevet 10. september 2020 #4 Skrevet 10. september 2020 Jeg ble inspirert av et lignende innlegg her inne. Så jeg avslutta bufferkontoen på 80k og peisa det inn på fleksilånet og bruker den som buffer. Vet ikke helt enda om det var veldig lurt 😅 så har nettopp åpnet en ny bufferkonto med fast trekk på 1.500 pr mnd. Så det er bufferen min pr. i dag pluss fleksilånet, da.. Anonymkode: 6bf6c...a75
Anonym bruker Skrevet 10. september 2020 #5 Skrevet 10. september 2020 160 000kr, men ryker straks 30 000kr.. Jeg har i tillegg rammelån så kan låne 500 000kr til på sekundet om jeg vil. Usikker på om jeg skal betale ned mer på lånet med sparepengene mine slik anonym over nevnte. En god ide egentlig. Anonymkode: a28ab...6b9
Optatium Skrevet 10. september 2020 #6 Skrevet 10. september 2020 Jeg er alenemor med boliglån, studielån, 0 i bidrag og 2 barn. Har spinket sammen 50.000kr på buffer og er sinnsykt fornøyd med det. Passet godt med en hjemmesommer, sa kom jeg skikkelig i gang med sparingen. Ideelt sett ville jeg hatt litt til der, men realitetene er annerledes ☺️
Anonym bruker Skrevet 10. september 2020 #7 Skrevet 10. september 2020 57 minutter siden, Anonym bruker skrev: 160 000kr, men ryker straks 30 000kr.. Jeg har i tillegg rammelån så kan låne 500 000kr til på sekundet om jeg vil. Usikker på om jeg skal betale ned mer på lånet med sparepengene mine slik anonym over nevnte. En god ide egentlig. Anonymkode: a28ab...6b9 Kommer an på renta. Anonymkode: bd68d...171
Anonym bruker Skrevet 10. september 2020 #8 Skrevet 10. september 2020 Rett over 150, bruker de etterhvert som jeg trenger de da- oppussing, bil, utstyr. alenemor og sparer som en gal Anonymkode: a0ee4...bf3
Anonym bruker Skrevet 10. september 2020 #9 Skrevet 10. september 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kommer an på renta. Anonymkode: bd68d...171 Renta på en konto i banken slår aldri renta på lån... Anonymkode: 6bf6c...a75
Anonym bruker Skrevet 10. september 2020 #10 Skrevet 10. september 2020 Har ingen bufferkonto... Har en felles regningskonto, og betaler inn litt mer enn vi bruker hver måned så det alltid er penger der om man skulle trenge noe, kan jo skje at vaskemaskinen ryker, bilen må på verksted eller man får en ekstra dyr tannlegetime. Pleier å være mellom 10 og 20.000 der, men blir tømt innimellom når dyre regninger dukker opp. Har også flexilån, så skulle det bli helt krise på en eller annen måte har vi jo penger å ta av der. Anonymkode: 76202...d07
Anonym bruker Skrevet 10. september 2020 #11 Skrevet 10. september 2020 1 time siden, Optatium skrev: Jeg er alenemor med boliglån, studielån, 0 i bidrag og 2 barn. Har spinket sammen 50.000kr på buffer og er sinnsykt fornøyd med det. Passet godt med en hjemmesommer, sa kom jeg skikkelig i gang med sparingen. Ideelt sett ville jeg hatt litt til der, men realitetene er annerledes ☺️ Godt gjort! Inspirerende for en annen alenemor uten bidrag eller høy inntekt (meg) 😊 Anonymkode: c1de5...17c
Anonym bruker Skrevet 10. september 2020 #12 Skrevet 10. september 2020 Har også klart å spare meg opp en buffer på litt over 50.000.- Er kjempestolt av meg selv. Anonymkode: 72f1c...364
Anonym bruker Skrevet 10. september 2020 #13 Skrevet 10. september 2020 Akkurat nå, 205.000,- For en uke siden var den på 12.000,-, og summen nå er utelukkende pga en forsikringsutbetaling. Har såpass dårlig råd at jeg aldri hadde klart å spare opp til en solid buffer så ti kilo datt av skuldrene mine da forsikringsutbetalingen kom. Anonymkode: ce63a...5a3
Anonym bruker Skrevet 10. september 2020 #14 Skrevet 10. september 2020 Jeg har 12 000,- på sparekonto/ buffee. 15 000,- i fond. Mannen har 600 000,- som vi bruker av når det er store ting som må betales. Anonymkode: 3117a...7df
Anonym bruker Skrevet 10. september 2020 #15 Skrevet 10. september 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg ble inspirert av et lignende innlegg her inne. Så jeg avslutta bufferkontoen på 80k og peisa det inn på fleksilånet og bruker den som buffer. Vet ikke helt enda om det var veldig lurt 😅 så har nettopp åpnet en ny bufferkonto med fast trekk på 1.500 pr mnd. Så det er bufferen min pr. i dag pluss fleksilånet, da.. Anonymkode: 6bf6c...a75 Samme har jeg gjort 👍 Men det jeg sparte i buffer tidligere setter jeg også inn på rammelånet hver mnd. nå. Så har bare buffer gjennom coopkortet og forbrukskonto (som da fluktuerer pr mnd, men alt i alt går i null i løpet av året) som kan brukes til mindre uforutsette utgifter. Anonymkode: 789fb...18a
Anonym bruker Skrevet 10. september 2020 #16 Skrevet 10. september 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Samme har jeg gjort 👍 Men det jeg sparte i buffer tidligere setter jeg også inn på rammelånet hver mnd. nå. Så har bare buffer gjennom coopkortet og forbrukskonto (som da fluktuerer pr mnd, men alt i alt går i null i løpet av året) som kan brukes til mindre uforutsette utgifter. Anonymkode: 789fb...18a Ja jeg tenkte også på det. Men jeg er mer komfortabel med å ha et lite oppspart beløp tilgjengelig (til typ å dekke opp om jeg skal være tom på konto 3 dager før lønn eller om lampa jeg ønsker meg plutselig er på 50 %😁) Så får jeg heller bruke fleksilånet på større utgifter som oppgradering på hus, ferie etc. Det sitter lengre inne å ta ut av lånet igjen, synes jeg 🙂 Anonymkode: 6bf6c...a75
Anonym bruker Skrevet 10. september 2020 #17 Skrevet 10. september 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja jeg tenkte også på det. Men jeg er mer komfortabel med å ha et lite oppspart beløp tilgjengelig (til typ å dekke opp om jeg skal være tom på konto 3 dager før lønn eller om lampa jeg ønsker meg plutselig er på 50 %😁) Så får jeg heller bruke fleksilånet på større utgifter som oppgradering på hus, ferie etc. Det sitter lengre inne å ta ut av lånet igjen, synes jeg 🙂 Anonymkode: 6bf6c...a75 Skjønner det. Og jeg gjør jo delvis det samme selv med brukskontoen. Har til dags dato (bank i bordet) ikke måttet ta ut av lånet enda, men den dagen kommer nok 😉 Synes vi er flinke jeg 🙂 Klapp på skuldra til oss! Anonymkode: 789fb...18a
Anonym bruker Skrevet 10. september 2020 #18 Skrevet 10. september 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Kommer an på renta. Anonymkode: bd68d...171 Renta på lån 1,40%. Sparekontorenten er dårligere. Husker ikke hva den ligger på men den utgjør ingenting nesten. Anonymkode: a28ab...6b9
Anonym bruker Skrevet 10. september 2020 #19 Skrevet 10. september 2020 Har «bare» 45.000kr der nå. Mannen har vært permittert en god stund, og da ryker jo bilen. I tillegg til andre småting. Så pengene har flydd ut den siste tiden. Det er da vi har sett hvor viktig en buffer faktisk er. Så håper jeg virkelig at mannen snart får seg jobb igjen. #altMÅblibra Anonymkode: b40ee...347
Anonym bruker Skrevet 10. september 2020 #20 Skrevet 10. september 2020 Ikkeno. Har fleksilån med et par hundre tusen opp til kredittgrensen. Anonymkode: 39e73...5d9
Anonym bruker Skrevet 10. september 2020 #21 Skrevet 10. september 2020 43 minutter siden, Anonym bruker skrev: Renta på lån 1,40%. Sparekontorenten er dårligere. Husker ikke hva den ligger på men den utgjør ingenting nesten. Anonymkode: a28ab...6b9 Renta på sparekonto er sikkert nærmere null! I tillegg til at man må skatte av renteinntektene. Sikkert ikke store summene noe av dette (for de med lite lån). Men heller faktorer som gjør at jeg bruker lånet som buffer istedet for å ha en konto med dårlige betingelser. Anonymkode: 6bf6c...a75
Anonym bruker Skrevet 10. september 2020 #22 Skrevet 10. september 2020 175 000. Mannen har 185 000. Står litt ekstra på regningskontoen og, 10-15 000. Anonymkode: bdefc...529
Anonym bruker Skrevet 10. september 2020 #23 Skrevet 10. september 2020 Ingenting, men tar opp litt ekstra lån i banken hvis det blir krise 🙂. Anonymkode: 53c99...eab
Anonym bruker Skrevet 10. september 2020 #24 Skrevet 10. september 2020 6 hours ago, Anonym bruker said: hvor mye har dere på bufferkontoen? Anonymkode: 3f167...2b9 har vel ca 500.000 der nå, Akkurat arvet en del + at jeg hadde 150 000 fra før, Jeg må snart ha ny sofa, spisebord og tv så de kommer godt med Anonymkode: 49061...afc
Optatium Skrevet 10. september 2020 #25 Skrevet 10. september 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Godt gjort! Inspirerende for en annen alenemor uten bidrag eller høy inntekt (meg) 😊 Anonymkode: c1de5...17c Jeg fikk igjen litt på skatten, og så gikk årets feriepenger inn der det hjalp ☺️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå