Anonym bruker Skrevet 10. september 2020 #1 Skrevet 10. september 2020 To stk på barnets avdeling har fått barnemark, den ene er bestevennen til mitt barn. Det har gjort at jeg har vært ekstra oppmerksom på symptomer her hjemme. I natt klaget mitt barn på kløe i tissen ca 3-4t etter leggetid. Jeg vet at kløe i tissen også er ett symptom på mark , hvertfall hos jenter. Jeg tok derfor frem lommelykt å lyste. Først var jeg litt usikker på om den var en liten tynn rest fra dopapiret som lå i endetarmen, men jeg er rimelig sikker på at den beveget seg. Bølgebevegelser. Jeg holdt pusten også for å være sikker på at ikke det var min pust som gjorde at det beveget seg, den krøyp hvertfall en cm, muligens to.  Jeg måtte Google bilde av barnemark etterpå å det så likt ut. En hvit liten sak på ca 0,7cm. Jeg tok den på en q tips å så ingen bevegelser etterpå, men mulig jeg drepte den når jeg forsøkte å få den på.  Så, jeg tror virkelig det var mark jeg så, men kan ikke være helt sikker. Jeg så også bare en. Sjekket også storebror, ingen mark der.  Ville du startet på behandling for mark? Det som stresser meg litt nå er at det er to uker til min termin. Derfor vil jeg helst ikke at dette eskalerer. De er som sagt bestevenner disse barna så sjansen er tilstede for at mitt barn er smittet . Anonymkode: adbc9...ea4
Anonym bruker Skrevet 10. september 2020 #2 Skrevet 10. september 2020 Jeg ville tatt en kur mot mark, ja. Hele familien. Anonymkode: 3dbec...c6c
Anonym bruker Skrevet 10. september 2020 #3 Skrevet 10. september 2020 Når du ser mark så vet du det. Beste trikset er å vente til kvelden stå klar med og kjapt lyse i rompa. Marken rømmer superfort inn når de møter lys. Har du sett mark er det bare å kure. Da skal resten av husstanden ha også, og barnet med mark skal holdes hjemme til kuren er startet. Anonymkode: 38f4c...ea7
Anonym bruker Skrevet 10. september 2020 #4 Skrevet 10. september 2020 Takk. Jeg gjorde kanskje feilen ved å stå å lyse konstant inn i rompa. Kanskje evt andre mark rakk å rømme inn igjen. Den på utsiden hadde ikke noe sted å gå da den lå en cm fra anus når jeg fant den. Æsj, fysj! Jeg er helt imot medisiner på gravide så fremt det ikke er nødvendig. Tenk om jeg så feil også starter jeg på behandling. Jeg vil liksom være 100% sikker før jeg inntar noe. Barna, gubben og katten skal behandles, men skeptisk på meg bare. Samtidig har jeg null sjans til å oppdage mark på meg selv. Det kribler og klør noe vanvittig i min rompe , men det kom etterpå så trolig psykisk 🤣. Men får jo ikke sjekket, høygravid å greier.  hi Anonymkode: adbc9...ea4
Anonym bruker Skrevet 10. september 2020 #5 Skrevet 10. september 2020 Ikke noe å lure på, tenker jeg. Når barnet klager på kløe og du så en liten hvit strimmel er det sikkert mark. Hvorvidt du også skal lures som er gravid får du evt høre med lege om dersom du er usikker, men sett i gang behandling på barna og kokvask alt av sengetøy og undertøy. Anonymkode: 74d9c...5f3
Anonym bruker Skrevet 10. september 2020 #6 Skrevet 10. september 2020 Ta kuren! Og du må også ta den. Ellers er dere like langt om to uker. Du trenger ikke gå til lege, snakk med de på apoteket så får du som gravid riktig kur. Jeg hadde seriøst vært mer redd for en fødsel med mark kravlende ut av endetarmen. Barnet i magen er «ferdig» om du har to uker til termin. Det er større grunn til å være skeptisk til medisiner i starten av en graviditet. Anonymkode: 24c23...55a
Anonym bruker Skrevet 10. september 2020 #7 Skrevet 10. september 2020 Behandl hele familien. De andre kan ta Vernox, men du bør ta en telefon til legekontoret. Legen vil da mest sannsynlig anbefale deg Vanquin i stedet. Anonymkode: 8e803...a15
Anonym bruker Skrevet 10. september 2020 #8 Skrevet 10. september 2020 Og for å se etter mark, kan du bruke en tapebit i rumpa i mørket. Den kan fange mark. Anonymkode: 8e803...a15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå