Gå til innhold

Sparkesykkel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor langt kan din 9/10 åring  (el) sparke sykle ? 

Er det greit å bruke det som en vanlig sykkel og la barnet bruke dette som framkomstmiddel 4-5 km? 

Eller er du mer skeptisk å la det bruke el sparkesykkel i forhold til vanlig sykkel? 

Anonymkode: d2319...8b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns ikke noe om disse el sparkesykklene. Ser for mye uvettig kjøring til st jeg syns det er greit. Unger som ikke kan trafikkregler som suser rundt og tror alle viser hensyn til de. 

Vi hadde en slik på hytta for mange år siden, den kjører i skikkelig søndagstempo i forhold til de som er nå og mine unger sier nå at de hadde aldri noe på en vei å gjøre og det hadde vært farlig (hadde den kun som en leke i hagen, mormor som egentlig hadde fått den ville ikke ha den) Eldste er straks 18år og sier disse tingene ikke burde være for barn. Hun syns det er skummelt når hun er ute og sykler, kjører moped eller øvelseskjører for unger har ikke kontroll. 

Anonymkode: 3146c...5a7

Skrevet

Liker dem ikke. Vanlig sykkel fungerer helt fint 

Anonymkode: fd729...4bb

Skrevet

En tiåring har ingenting på el-sparkesykkel å gjøre, og aldeles ikke i trafikken. Det er en del unger som har det i nabolaget her. Gjennomgående er at de kjører som svin og helt åpenbart ikke har modenhet til å forholde seg til sine medtrafikanter, det være seg de i bil, på sykkel eller fotgjengere. 

På sparkesykkel vil jeg tro min 11-åring kan komme ganske langt, men valget bruker å være vanlig sykkel for litt avstand. Sparkesykkelen benyttes mest som mellomtransport på vei til buss eller bane eller for svippturer. 

Anonymkode: d9c8c...b7b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...