Anonym bruker Skrevet 9. september 2020 #1 Skrevet 9. september 2020 Hva liker deres barn? Han liker kun Fiskepinner, Fiskekaker, kjøttkake, karabonden, pasta, ris, pom frites, taco, pizza og hamburgere, INGEN rene produkter Anonymkode: a8fb5...8ae
Anonym bruker Skrevet 9. september 2020 #2 Skrevet 9. september 2020 Mine liker det meste utenom kål og kokt løk. Den ene liker heller ikke sushi. Alt din liker er ganske myk mat som er lett å tygge. Kanskje problemet ikke er smak men konsistens. Da kan det hjelpe å tygge mye tyggegummi og å lære barnet å blande for eksempel kjøtt og potet i munnen for at det skal bli enklere å tygge og svelge. Anonymkode: b28c6...84e
Anonym bruker Skrevet 9. september 2020 #3 Skrevet 9. september 2020 Spiser hun andre harde ting? Knekkebrød f.eks? Det er ikke alle barn som liker ting som er vanskelig å tygge, og en del barn liker ikke blandet mat og vil ha tingene hver for seg på asjetten. Men jeg kan anbefale nettsiden Matstart, min jente elsker å velge en middag der og lage den "selv". Jeg er selvfølgelig på kjøkkenet sammen med henne og hjelper da, men hun har smakt mange nye ting pga den nettsiden. https://www.matstart.no/oppskrifter/#MIDDAG Anonymkode: 7fb50...6f1
Anonym bruker Skrevet 9. september 2020 #4 Skrevet 9. september 2020 La ham få ordentlig mat. Du lager et monster. Blir ham sulten nok spiser han. Anonymkode: eaa14...662
Anonym bruker Skrevet 9. september 2020 #5 Skrevet 9. september 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: La ham få ordentlig mat. Du lager et monster. Blir ham sulten nok spiser han. Anonymkode: eaa14...662 Dette. Anonymkode: e823a...b14
Anonym bruker Skrevet 9. september 2020 #6 Skrevet 9. september 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: La ham få ordentlig mat. Du lager et monster. Blir ham sulten nok spiser han. Anonymkode: eaa14...662 Nei, ikke alle gjør det. Min ene nevø var ekstremt kresen som barn, i stor kontrast til søsteren som spiste absolutt alt mulig, og min søster hadde den holdningen i starten. Men han spiste jo ikke, og helsesøster slo alarm og sendte ham til lege hvor det ble slått fast at han var anemisk og lett underernært. Løsningen ble å gi ham maten han faktisk likte, og så ikke lage noe større nummer ut av det. Bare lå ham få tid på seg. Nå er han 16 år og spiser faktisk ganske mye. Ikke alt, men minst 100 ganger så mange ulike ting som da han var liten og man omtrent kunne telle på én hånd hva han likte. Anonymkode: 0cd7b...4c9
Anonym bruker Skrevet 9. september 2020 #7 Skrevet 9. september 2020 7 timer siden, Anonym bruker skrev: La ham få ordentlig mat. Du lager et monster. Blir ham sulten nok spiser han. Anonymkode: eaa14...662 Å gjør mat til en kamp er aldri lurt. Anonymkode: eca49...445
Anonym bruker Skrevet 9. september 2020 #8 Skrevet 9. september 2020 Tusen takk for alle svar. og tvinge i han mat er ikke lurt, da føler jeg det blir verre. han er mest glad i brød og rundstykke og polarbrød ,ikke så mye knekkebrød. Skal prøve og lage mer variert mat Anonymkode: a8fb5...8ae
Anonym bruker Skrevet 9. september 2020 #9 Skrevet 9. september 2020 Vi har som regel at man må ha litt av alt på tallerken og snakke en liten bit av alt. Når man har smakt, bestemmer man selv om man vil spise mer eller om man vil la resten ligge. Den som lager maten sørger for at alle liker noe av maten og har mulighet for å spise seg mer. Noen ganger vil det si at man må spise seg mett på ris eller poteter, men vi å alltid smake en liten bit av det andre, vil man etterhvert like flere ting og spise mer variert. Anonymkode: 53a27...dc5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå