Gå til innhold

Dere som har jobber hvor personalgruppa er stor...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dere fornøyd med alle kollegaene deres?

Går dere godt overens med alle?

Jeg er tidligere vant med veldig liten personalgruppe hvor vi alle gikk godt overens.

Nå har jeg begynt i ny jobb meg mange flere kollegaer og her finnes det mye rart. Mange er veldig kjekke, behjelpelige og greie, men så har vi de som forventer at jeg kan alt etter en uke i jobb. De kan være spydige i kommentarer, unnvikende og påpeke (nesten lete etter) feil jeg gjør. Kjenner det er slitsomt å være på jobb med disse. 

Hvordan er deres kollegaer? Og hvordan takler dere de dere ikke går så godt overens med?

Anonymkode: e07e8...786

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg er veldig fornøyd med kollegene mine.

Jeg vet ikke hva du mener med stor eller liten personalgruppe, men vi er vel rundt 50 stk. Går jeg godt overens med alle. Ja, jeg er voksen og det er kollegene mine også, så vi går godt overens. Det er vår plikt når vi er på jobb. (Er det alle jeg liker like godt? Nei. Er det noen jeg synes det er bedre / lettere å jobbe sammen med enn andre? Ja. Er det noen jeg ikke klarer å jobbe sammen med på en god måte? Nei. 

Jeg tillater meg ikke å tenke at det er noen jeg ikke går overens med. Noen ganger krever det mer enn ellers. Ikke fordi det trenger å være noe galt med noen, men fordi vi er forskjellige, tenker forskjellig og har andre forskjeller som gjør at det krever mer å få et godt samarbeid. Jeg trenger ikke å takle noen personer, jeg trenger å sørge for å ha en profesjonell holdning til kollegene mine, uansett hva jeg personlig synes om dem. Det handler om å akseptere at vi er forskjellige, at det er noen mennesker det er lettere å samarbeide med, noen mennesker man liker mindre enn andre...  Vi trenger ikke å like hverandre, vi skal "bare" jobbe sammen på en god måte. 

Anonymkode: d1345...d4d

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev: