Gå til innhold

Dere som har jobber hvor personalgruppa er stor...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dere fornøyd med alle kollegaene deres?

Går dere godt overens med alle?

Jeg er tidligere vant med veldig liten personalgruppe hvor vi alle gikk godt overens.

Nå har jeg begynt i ny jobb meg mange flere kollegaer og her finnes det mye rart. Mange er veldig kjekke, behjelpelige og greie, men så har vi de som forventer at jeg kan alt etter en uke i jobb. De kan være spydige i kommentarer, unnvikende og påpeke (nesten lete etter) feil jeg gjør. Kjenner det er slitsomt å være på jobb med disse. 

Hvordan er deres kollegaer? Og hvordan takler dere de dere ikke går så godt overens med?

Anonymkode: e07e8...786

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg er veldig fornøyd med kollegene mine.

Jeg vet ikke hva du mener med stor eller liten personalgruppe, men vi er vel rundt 50 stk. Går jeg godt overens med alle. Ja, jeg er voksen og det er kollegene mine også, så vi går godt overens. Det er vår plikt når vi er på jobb. (Er det alle jeg liker like godt? Nei. Er det noen jeg synes det er bedre / lettere å jobbe sammen med enn andre? Ja. Er det noen jeg ikke klarer å jobbe sammen med på en god måte? Nei. 

Jeg tillater meg ikke å tenke at det er noen jeg ikke går overens med. Noen ganger krever det mer enn ellers. Ikke fordi det trenger å være noe galt med noen, men fordi vi er forskjellige, tenker forskjellig og har andre forskjeller som gjør at det krever mer å få et godt samarbeid. Jeg trenger ikke å takle noen personer, jeg trenger å sørge for å ha en profesjonell holdning til kollegene mine, uansett hva jeg personlig synes om dem. Det handler om å akseptere at vi er forskjellige, at det er noen mennesker det er lettere å samarbeide med, noen mennesker man liker mindre enn andre...  Vi trenger ikke å like hverandre, vi skal "bare" jobbe sammen på en god måte. 

Anonymkode: d1345...d4d

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er tidligere vant med veldig liten personalgruppe hvor vi alle gikk godt overens.

Nå har jeg begynt i ny jobb meg mange flere kollegaer og her finnes det mye rart. Mange er veldig kjekke, behjelpelige og greie, men så har vi de som forventer at jeg kan alt etter en uke i jobb. De kan være spydige i kommentarer, unnvikende og påpeke (nesten lete etter) feil jeg gjør. Kjenner det er slitsomt å være på jobb med disse. 

Hvordan er deres kollegaer? Og hvordan takler dere de dere ikke går så godt overens med?

Relativt fornøyd med alle, det vil si at alle er hyggelige og går greit å samarbeide med, men det er selvfølgelig noen jeg har god kontakt og kjemi med og kommer godt overens med og andre jeg bare såvidt snakker med.

Anonymkode: b312c...48d

Skrevet

Jeg liker de aller fleste, jeg stilte et nybegynnerspørsmål senest i går, selv om jeg har jobbet der  siden nyttår. Det er et par stk jeg passer meg litt for, men de fleste er fine.

Anonymkode: 3a2e7...b22

Skrevet

Jeg jobber i et miljø med ca 80 ansatte (da inkludert tilkallingsvikarer). Jeg går godt overens med de fleste, noen funker det ikke med. Men slik er det. Noen hr jeg blitt gode venner med, også ved siden av jobb. 

Anonymkode: 2ccde...9eb

Skrevet

Jeg er veldig enig med anonym ...d4d. Jeg er voksen, og det er kollegene mine også. Selvsagt er det slik at det er noen jeg liker godt, noen har blitt mine venner, og noen fungerer jeg ikke så godt sammen med. Jeg kan likevel ikke se for meg en eneste situasjon der jeg skal bli fire år i hodet og nekte å sitte ved siden av "Kari" i lunsjen eller nekte å jobbe i team med "Petter". 

Vi er høflige og hyggelige mot hverandre, og det går helt fint an selv om vi ikke er bestevenner privat. 

Skrevet

Det vil jo alltid variere hvor godt man kommer overens med alle i en større gruppe.

Vi er rundt femti, jeg har som oftest jobbet i grupper på 40-70. Det er gjerne et par-tre unnasluntrere hvert sted, de er jo irriterende, og en dysfunksjonell leder eller to. Men det er jo ikke slik at jeg ikke kan omgås dem. 

Anonymkode: d51ba...0eb

Skrevet

Personalgruppa vår har vokst. Vi var en liten knyttet gruppe, og alle gikk godt overens. Nå er vi mye større, og dessverre blitt litt delt. De fleste går greit overens, men vi er liksom to klikker. Det går nok mye på faglige standpunkt, hvor den ene gruppa ser på ting på en måte, mens den andre gjerne har et annet synspunkt. Den klikken jeg hører med i er den minste, og sammenfaller med ledelsens synspunkt. Vi blir derfor beskyldt for å smiske med dem, og mange gode diskusjoner lar seg ikke gjennomføre. Eneste grunnen til at vi mener som vi gjør er nemlig fordi ledelsen mener der i følge dem. 
I fjor hadde vi fokus på et område vi måtte bli bedre på, og reelle eksempler ble brukt. Det ble ikke gjort rede for hvilket personal som var i de ulike eksemplene, både gode og med forbedringspotensial, men en som kjente seg igjen i et dårlig ble skikkelig krenket. Klarte dessverre også å overbevise flere om at de burde føle seg krenket, og etterhvert så lot de seg rive med...

Anonymkode: 9fb76...b96

Skrevet

Vi er 160 på min arbeidsplass, så jeg kan ikke navnet på alle en gang. De jeg har mye med å gjøre går jeg godt sammen med og de andre har jeg så sporadisk kontakt med at det ikke spiller noen rolle om vi har kjemi eller ikke. 

Skrevet
On 9/8/2020 at 10:28 PM, Anonym bruker said:

Ja veldig godt til overens :)

Anonymkode: 53a90...1de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...