Anonym bruker Skrevet 8. september 2020 #1 Skrevet 8. september 2020 Dette er nr 2, men det er så lenge siden første- at jeg har glemt litt hvordan hverdagen med baby er. Nå er det 2 måneder til termin og jeg/vi får sååå mange negative kommentarer. Jeg er så lei! Type "Nå kommer dere ikke til å være kjærester på lenge. Bare venner". "Sov mens dere kan, nå får dere ikke sove mer" "Ikke mer alenetid på mange år" Er det noen som har noe hyggelig å komme med? Anonymkode: 91b18...7df
Anonym bruker Skrevet 8. september 2020 #2 Skrevet 8. september 2020 Så kjekt, nyt baby tiden ! Kjekk tid du går i møte, og la alle kommentarer bare prelle av deg. Er bare slike typiske kommentarer folk sier, da de gjerne fort glemmer de gode og herlige tingene. Nyt hvert øyeblikk 😀 Anonymkode: 91b3c...0ce
Anonym bruker Skrevet 8. september 2020 #3 Skrevet 8. september 2020 Hva slags folk sier dette? 🤦🏼♀️ Jeg tror det blir kjempestas, og eldste får vel stor glede i et søsken.. 👏🏻 Lykke til med innspurten:) Anonymkode: c443b...ab0
Anonym bruker Skrevet 8. september 2020 #4 Skrevet 8. september 2020 Broren min, kom med at vi ikke kom til å være kjærester på flere år.. Jeg ble ganske sur, for han vet jo at det gikk til helvete med pappaen til førstemann- og da trenger ikke jeg å være redd for at det skjer igjen. Han har en på 5 måneder.. Har ei vennine med en på 1,5 og hun har bare negativt å si omtrent.. Svigermor. Anonymkode: 91b18...7df
Leverpostei Skrevet 8. september 2020 #5 Skrevet 8. september 2020 Nyfødt er jo magisk! Det lille dunhodet som lukter melk, mørke øyne uten bunn, den lille rosenknoppmunnen, bittesmå fingre som holder fast i din. Trilleturer på høsten med kaffe i koppen, sove midt på dagen inntil en liten bylt, tid til å lese en god bok mens du ammer eller rugger vognen litt med foten. ♥️
Anonym bruker Skrevet 8. september 2020 #6 Skrevet 8. september 2020 Du er hårsår! Det er jo ikke negative kommentarer i den forstand. Det er jo sagt med et skjevt blikk, vil jeg tro, og det er jo som det er. Nattesøvnen går til helvete, men livet går jo ikke til helvete likevel? Anonymkode: c154f...7a7
Anonym bruker Skrevet 8. september 2020 #7 Skrevet 8. september 2020 Hverdagen med baby er fantastisk! Elsker babytiden, og syns du er utrolig heldig som har den fremfor deg. Og siden du har barn fra før, slipper du den usikkerheten som gjerne følger førstemann, så du kan nyte tiden enda bedre.❤ Drit i de sure kommentarene fra bedrevitere, og bruk energien din på å glede deg, og forberedelser sammen med din kjære og det kommende storesøskenet❤ Anonymkode: 6c249...12e
Anonym bruker Skrevet 8. september 2020 #8 Skrevet 8. september 2020 Mye styrer dere jo selv, HI. Så kommuniser med mannen din, snakk sammen, bli enige om hva dere skal prioritere, hvordan dere kan fortsette å se hverandre, hvordan dere kan fordele oppgaver (slik at dere slipper krangling om selvfølgeligheter). En venninne av meg har to barn som begge sov hele nettene fra første natt. Bortsett fra ved sykdom har hun aldri hatt en eneste nattevåk, ikke ammet en eneste natt utenom når barna var syke, noe de også sjelden var. Ikke helt normalen, men det skjer Møt slike kommentarer med saklighet og hev deg litt over dem. "Vet selvfølgelig at det mest trolig blir en del nattevåk, men det vet vi jo, og etterhvert så vil vi dele litt på det. Det er sånt som hører med når man velger å få barn " "Kjærester kan vi vel være i eget hjem selv om vi har barn, det blir hva vi selv velger å gjøre det til." Og til svigermor: "Siden du bekymrer deg sånn for forholdet vårt så regner jeg med at du kanskje stiller opp som barnevakt en gang iblant slik at vi kan få litt alenetid? " Du er nok litt hårsår nå pga. hormoner også, men la det prelle av. Hva andre tenker og mener er egentlig ganske irrelevant. Det er hva du og mannen din tenker, mener og gjør som er det eneste viktige. Anonymkode: dafb7...46e
Anonym bruker Skrevet 8. september 2020 #9 Skrevet 8. september 2020 Ikke hør på sånne negative kommentarer, de vet da ingenting om hvordan du og din partner kommer til å få det med en liten baby 😊 Er kjempe koselig å kose med en liten baby, og babytiden går såååå utrolig fort! Så man må jo bare prøve å nyte den når den er der, for plutselig er den over og da savner man den selv om man ikke tenkte det der og da 😅 Er du heldig får du kanskje en sovebaby også 😉 Min gutt sov 8-9 timer i strekk hver natt siden han var nyfødt. Har selvfølgelig hatt perioder med mer hyppig oppvåkninger, men all in all har han stort sett sovet natta gjennom. Så er jo ikke sikkert du dere får så lite søvn. Ikke tenk så mye på hvordan andre har det eller hvordan andre gjør ting, det som er viktig er hvordan dere har det og hva dere vil Gjør det som funker for dere. Så lenge dere har litt tålmodighet med hverandre og støtter hverandre så går det nok helt strålende 😉 Det og ha en nyfødt baby er en liten unntakstilstand, men den varer ikke evig. Anonymkode: abea3...5f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå