Gå til innhold

Barn med utfordrende adferd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et barn som dessverre har en aggressiv adferd og som strever med sinnekontroll. Kjenner at jeg blir helt utslitt på mitt barns vegne og for min egen del. Føler meg 0 verd, vil helst ikke treffe på folk jeg kjenner (synes det er så ubehagelig å ikke ha kontroll på eget barn), kjenner på at vi er en byrde for skolen og for medelever. 

Jobber som lærer selv også, tenker mye på hva andre tenker om meg som lærer siden jeg ikke engang fikser mitt eget barn (har flere eldre barn som ikke har strevd sosialt, det er vel eneste grunnen til at jeg på sett og vis overlever nå). Føler andre det som meg? 

Anonymkode: 401f6...e4d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har et barn som dessverre har en aggressiv adferd og som strever med sinnekontroll. Kjenner at jeg blir helt utslitt på mitt barns vegne og for min egen del. Føler meg 0 verd, vil helst ikke treffe på folk jeg kjenner (synes det er så ubehagelig å ikke ha kontroll på eget barn), kjenner på at vi er en byrde for skolen og for medelever. 

Jobber som lærer selv også, tenker mye på hva andre tenker om meg som lærer siden jeg ikke engang fikser mitt eget barn (har flere eldre barn som ikke har strevd sosialt, det er vel eneste grunnen til at jeg på sett og vis overlever nå). Føler andre det som meg? 

Anonymkode: 401f6...e4d

Anbefaler å ta kontakt med helsestasjonen og få barnet inn til samtaler. Med og uten deg. Nå er jeg usikker på hvor gammelt barnet er. Anbefaler COS-PED kurs på helsestasjonen for deg. Det er utrolig hjelpsomt. 

Barnet mitt var også sånn i perioder. Men det handler om å lære barnet å takle følelsene dine, og at du lærer deg hvordan du skal møte barnet i følelsene. Dette er kjempeviktig at du tar tak i ASAP, så ikke det ødelegger mer for barnet enn det sannsynligvis allerede har. De mister jo fort venner når de holder på sånn. De blir gjerne også mobbet, fordi de andre barna synes det er gøy at de blir så fort sinte. 

Det bunner som regel i noe, og de klarer ikke å regulere de følelsene det gir dem. Hos oss, var det barnefar som skapte mange av følelsene hos barnet. Men jeg møtte også barnet feil. Rett å slett. Og det så jeg ikke før jeg var i samtaler. 

Ingen skam å ikke kunne det. Uansett om du er utdannet. Har man ikke vært borti en slik situasjon, har man jo heller ikke lært å håndtere den. Også vet alle at det er 2 helt forskjellige ting, å oppdra egne barn og andres barn. 

Masse lykke til. Her er sinnet mer eller mindre borte, på under 6 mnd. 

Skrevet

Vet hvordan det er! Sønnen min utagerte mye på skolen mot lærere og elever. Så flaut når så mange klaget på min sønn. Her sluttet han utagere etter ca 4 månender når de fikk trygget barnet mitt. Så har dessverre ingen råd til deg.

Anonymkode: 485cd...b5d

Skrevet

Hvor gammel er han/hun?

Anonymkode: 47475...19b

Skrevet

Nei, jeg har vel egentlig aldri vært plaget av skyldfølelse for at barnet mitt strever. Jeg har mistenkt diagnose siden hun var to, det har hun fått som åtteåring. Det er klart, det er ikke GØY når barnet ditt biter et annet barn i barnehagen nesten daglig - samtidig kan jo jeg som forelder faktisk ikke være den som fotfølger. 

Anonymkode: 1e171...da3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...