Gå til innhold

Barnevern

Anbefalte innlegg

Skrevet

På lørdag måtte jeg ringe barnevernsvakten, da det var fare for ett barn. Som en akuttløsning ble barnet plassert hos meg til dagen etterpå. Dagen etterpå ( søndag  ) vurderte barnevernstjenesten at barnet ikke kunne dra hjem, så barnet ble hos meg en dag til. Igår skulle barnevernstjenesten ringe lege på forelder sine vegne og ta ny vurdering, men fikk ikke legetime. Barnet måtte derfor vere hos meg til idag. Idag hadde forelder legetime og det ble vurdert slik at barnet ikke kan være hjemme. Barnevernskonsulenten ringte meg nettopp og spurte om barnet kunne være her til mandag. Jeg sa dette var greit. Forelder godtar at  barnet er hos meg. 

Grunnen til at barnet er hos meg istedenfor hos en godkjent fosterfamilie, er fordi det er lettere for bv å gjøre det slik, men og fordi at min datter går i klasse med barnet som nå er hos meg. 

Men mitt spørsmål er som følger! Får man noe kompensasjon/lønn/omsorgspenger for dette? Det er ikke derfor jeg stiller opp, bare så det er sagt. Jeg gjør dette for å være snill :) Spørsmål om penger er rett og slett fordi jeg lurer!

Anonymkode: 39f04...8b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal ha engasjementsavtale. Der skal det stå om arbeidsgodgjøring og utgiftsdekning. Bruker å være KS-satser 

Anonymkode: 044a9...5d5

Skrevet

Det er vel helst hos deg fordi det er det beste alternativet for barnet, fremfor å plasseres i et fremmed beredskapshjem? Barneverntjenesten får beredskapshjem på dagen om det er et behov, det er ikke slik at arbeidet deres lettes av at ungen er i nettverk.

Dersom du ber om det vil du nok få en kompensasjon, men jeg tror ikke du vil få tilbud om det sånn uten videre dersom det blir kortvarig. 

Anonymkode: ada15...5ea

Skrevet

Da mammaen til en jente i klassen min fikk hjerteinfarkt og havnet på sykehus var det ingen steder jenta kunne være. Enslig mor, far ukjent og ikke noe familie å snakke om.

Da ble en assistent på skolen, som jobber i den klassen pga flere ting, hastegodkjent som beredskapshjem også fikk hun være der. Da fikk hun være hos noen hun kjente, greit å komme seg til skolen osv.

Vet denne assistenten da fikk betalt for å ha henne der fordi hun kom inn i systemet som mottakshjem, vet ikke om du får noen penger om du "bare" lar venninnen til datteren din være hos dere mens foreldrene er syke.

Anonymkode: 9a06b...d1b

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Da mammaen til en jente i klassen min fikk hjerteinfarkt og havnet på sykehus var det ingen steder jenta kunne være. Enslig mor, far ukjent og ikke noe familie å snakke om.

Da ble en assistent på skolen, som jobber i den klassen pga flere ting, hastegodkjent som beredskapshjem også fikk hun være der. Da fikk hun være hos noen hun kjente, greit å komme seg til skolen osv.

Vet denne assistenten da fikk betalt for å ha henne der fordi hun kom inn i systemet som mottakshjem, vet ikke om du får noen penger om du "bare" lar venninnen til datteren din være hos dere mens foreldrene er syke.

Ikke i klassen min, men i klassen til sønnen min.

Skrevet

Om du får forespørsel om å ha jenta der videre, vil du få engasjementsavtale. De vil da gjøre en godkjenningsprosess og blant annet innhente politiattest. De kan ikke engasjere deg før dette er i boks. 

Flott at du stiller opp og godt å ha et sted å stille spørsmål. Vil dog anbefale deg om og ikke utlevere mer enn en trenger;)

Anonymkode: f5e8e...e27

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...