Anonym bruker Skrevet 8. september 2020 #1 Skrevet 8. september 2020 Eller skal det være luftveisplager i tillegg? Anonymkode: 78e82...fd1
Anonym bruker Skrevet 8. september 2020 #2 Skrevet 8. september 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Eller skal det være luftveisplager i tillegg? Anonymkode: 78e82...fd1 Hvordan er forkjølelse uten luftveisplager? Anonymkode: 53896...616
Anonym bruker Skrevet 8. september 2020 #3 Skrevet 8. september 2020 Ikke her. Unødvendig. Anonymkode: 85dd1...ba7
Anonym bruker Skrevet 8. september 2020 #4 Skrevet 8. september 2020 En forkjølelse er luftveisplager så i teorien skal alle med forkjølelse testes. Tror dessverre menge ikke gjør det siden de ikke helt ser hvor de kunne ha blitt smittet, og har ikke tid til karantene Anonymkode: b167f...b68
Anonym bruker Skrevet 8. september 2020 #5 Skrevet 8. september 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvordan er forkjølelse uten luftveisplager? Anonymkode: 53896...616 Med luftveisplager tenkte jeg tett bryst og tung pust. Aldri tenkt på vanlig forkjølelse som luftveisplager. Hi Anonymkode: 78e82...fd1
Anonym bruker Skrevet 8. september 2020 #6 Skrevet 8. september 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: En forkjølelse er luftveisplager så i teorien skal alle med forkjølelse testes. Tror dessverre menge ikke gjør det siden de ikke helt ser hvor de kunne ha blitt smittet, og har ikke tid til karantene Anonymkode: b167f...b68 Karantene går fint hvis jeg må. Men tenker om alle renner ned teste-dørene for forkjølelse. Er ganske sikker på at det er det det er, men er skikkelig dårlig så føler meg litt dum når jeg går slik ute. Forkjølelse er jo vanligvis ikke egenmeldingsgrunn, men så jobber jeg hvor jeg møter masse mennesker. Anonymkode: 78e82...fd1
Anonym bruker Skrevet 8. september 2020 #7 Skrevet 8. september 2020 Jeg testet ikke yngste barnet da hun ble forkjølet 1,5 uke etter oppstart skole/sfo og akkurat da været snudde fra sommer til høst. Hun startet med typiske forkjølelsessymptomer som nysing og blank snørr. Vi har ikke vært på reise eller vært sammen med noen med symptomer eller påvist smitte og det har ikke vært påvist smitte hos noen i vår kommune siden april. Anonymkode: f76bc...b9a
soleia Skrevet 8. september 2020 #8 Skrevet 8. september 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Karantene går fint hvis jeg må. Men tenker om alle renner ned teste-dørene for forkjølelse. Er ganske sikker på at det er det det er, men er skikkelig dårlig så føler meg litt dum når jeg går slik ute. Forkjølelse er jo vanligvis ikke egenmeldingsgrunn, men så jobber jeg hvor jeg møter masse mennesker. Anonymkode: 78e82...fd1 No for tida er forkjølelse ein eigenmeldingsgrunn. Du skal halde deg heime når du er forkjøla, og ikkje gå ute blandt folk. Du bør og teste deg. Om du ikkje er coronasmitja, så utset du likevel andre for forkjølelsessmitte, og kan forårsake at fleire må bli heime og teste seg.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2020 #9 Skrevet 8. september 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Karantene går fint hvis jeg må. Men tenker om alle renner ned teste-dørene for forkjølelse. Er ganske sikker på at det er det det er, men er skikkelig dårlig så føler meg litt dum når jeg går slik ute. Forkjølelse er jo vanligvis ikke egenmeldingsgrunn, men så jobber jeg hvor jeg møter masse mennesker. Anonymkode: 78e82...fd1 Den letteste måten er å ringe koronatelefonen og spørre. Er du skikkelig dårlig så skal du testes. Du kan fint gå ute når du er i karantene så lenge du holder avstand til andre, men du kan bare gå i butikken og apotek dersom du absolutt må dersom du går på et tidspunkt med få andre der og holder avstand, kan ikke dra på jobb eller ta offentlig transport. Anonymkode: b167f...b68
Anonym bruker Skrevet 8. september 2020 #10 Skrevet 8. september 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Den letteste måten er å ringe koronatelefonen og spørre. Er du skikkelig dårlig så skal du testes. Du kan fint gå ute når du er i karantene så lenge du holder avstand til andre, men du kan bare gå i butikken og apotek dersom du absolutt må dersom du går på et tidspunkt med få andre der og holder avstand, kan ikke dra på jobb eller ta offentlig transport. Anonymkode: b167f...b68 Prøvde å ringe i sted, men de stengte faktisk 15.00 Prøver igjen imorgen. Anonymkode: 78e82...fd1
Anonym bruker Skrevet 8. september 2020 #11 Skrevet 8. september 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Med luftveisplager tenkte jeg tett bryst og tung pust. Aldri tenkt på vanlig forkjølelse som luftveisplager. Hi Anonymkode: 78e82...fd1 Tett nese, vondt i halsen , hoste osv er jo typiske luftveisplager. Luftveiene går jo helt fra nese og munn og ned i lungene. Anonymkode: 53896...616
Anonym bruker Skrevet 8. september 2020 #12 Skrevet 8. september 2020 Jeg har vært snørrete non stop i flere år, ikke fått svar på hvorfor, er utredt. Kanskje allergi. Så har ikke testet meg men gjør det om jeg blir verre. Anonymkode: 8c58a...d9d
Anonym bruker Skrevet 8. september 2020 #13 Skrevet 8. september 2020 Vi testet ikke. Jeg ringte fastlege for å spørre. Fikk da beskjed om at hvis symptomene var veldig milde, man Ikke var tett eller tungpusten og feberen var mild skulle man se det an 2-3 dager. Hvis man ble værre eller symptomene vedvarte kunne man teste. I mellomtiden skulle man være hjemme. Korona-testene er veldig sensitive. Ved Milde symptomer kan testene gi både falske positive og falske negative svar. Ideelt skal man testes to ganger med et par dagers mellomrom for p være sikker. Anonymkode: 32ee6...f2c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå