Gå til innhold

Matpakketips!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Lurer på om det er noen flinke mammaer og pappaer her som har tips til matpakken? Har 2 sønner på 8 og 10 år som i grunnen spiser ALT! Men nå står jeg fast og er tom for ideer 😅 Eventuelt noen som vet om en blogg, facebookgruppe eller lignende man kan hente inspirasjon fra?

På forhånd takk ❤

Anonymkode: cd3cb...ba5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare å google etter det, mye tips å finne på nett. 

Her i huset er det populært å finne noe i fryseren og putte i matboksen, da tiner det til lunsj. F.eks matmuffins, paistykker, pizzasnurrer o.l

Anonymkode: eb1ef...d1a

Skrevet

Grove pizzasnurrer,grove vafler,bananpannekaker,pasta,minipølser,smoothie med havregryn oppi så en blir mett,polarbrød.

Anonymkode: 3fa5d...aba

Skrevet

Søk på Facebook etter matpakkemamma og nistepakken. Samme på instagram.

Anonymkode: 95fc2...02b

Skrevet

Kalde, små kjøttboller er populært her😊

Anonymkode: 4656c...d4f

Skrevet

Ei tjukk skive fiskepudding som snacks er populært hos mine. Jeg pakker den i klingfilm for at den ikke skal sette lukt/smak på resten av maten.

Anonymkode: 37684...822

Skrevet

Vi har ganske enkle matpakker til barna. Vanligvis et par brødskiver med variert pålegg  litt oppskjært frukt og grønt og en liten yoghurt av typen til å klemme opp eller drikke så de ikke behøver skje. Av og til finner vi på noe fancy som påsmurte lomper, en bit omelett ol, det er gjerne når vi har rester som egner seg i matpakken. Jeg opplever at de spiser mye mer frukt og grønt når vi skjærer opp i biter enn om de får et helt eple eller gulrot med seg.  I dag har mine jenter med seg 2 brødskiver, 1 yoghurtpose og i fruktrommet i matboksen ligger det noen eplebåter, noen pærebåter, noen gulrotstaver og noen blåbær. Jeg skjærer gjerne opp 2-3 frukter og 1 gulrot i biter og fordeler i barnas og min matbokser. 

Anonymkode: f58ba...b6a

Skrevet

Jeg har tre barn, og jeg har prøvd alt. Nå har det likevel kokt ned til brødskiver med div pålegg, salami, ost, egg. Det er det de vil ha. Og et eple eller en banan til dessert. 😊

Anonymkode: 212e3...23e

Skrevet

Yougurth i klemmeposer eller en liten flaske smothie, oppskåret frukt og grønnsaker, og resten varierer jeg med brødskiver, grove vafler, matmuffins, grove pizzasnurrer. 

Enkelt sunt og godt. 

Anonymkode: 634bf...855

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Yougurth i klemmeposer eller en liten flaske smothie, oppskåret frukt og grønnsaker, og resten varierer jeg med brødskiver, grove vafler, matmuffins, grove pizzasnurrer. 

Enkelt sunt og godt. 

Polarbrød brukes og. Hender jeg sender med en liten eske rosiner, små oster innpakket eller ostestaver. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vi har ganske enkle matpakker til barna. Vanligvis et par brødskiver med variert pålegg  litt oppskjært frukt og grønt og en liten yoghurt av typen til å klemme opp eller drikke så de ikke behøver skje. Av og til finner vi på noe fancy som påsmurte lomper, en bit omelett ol, det er gjerne når vi har rester som egner seg i matpakken. Jeg opplever at de spiser mye mer frukt og grønt når vi skjærer opp i biter enn om de får et helt eple eller gulrot med seg.  I dag har mine jenter med seg 2 brødskiver, 1 yoghurtpose og i fruktrommet i matboksen ligger det noen eplebåter, noen pærebåter, noen gulrotstaver og noen blåbær. Jeg skjærer gjerne opp 2-3 frukter og 1 gulrot i biter og fordeler i barnas og min matbokser. 

Spiser hun opp alt dette da? Hørtes mye ut

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

2 brødskiver, 1 yoghurt og ca 1 frukt/grønnsak i løpet av en skoledag er da ikke mye

Anonymkode: a6162...ca8

Skrevet

2 brødskiver. E  med salamk og en med ost. Legg ved noen tykke skiver agurk eller et par små tomater.

La barna venne seg til å spise vanlig mat og bli mette. Det trenger ikke være spennende.

Anonymkode: 950db...8c0

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

2 brødskiver. E  med salamk og en med ost. Legg ved noen tykke skiver agurk eller et par små tomater.

La barna venne seg til å spise vanlig mat og bli mette. Det trenger ikke være spennende.

Anonymkode: 950db...8c0

Men mange barn blir lei kun av brødmat. Og finnes faktisk sunnere mat enn kun brød. Og frukt og grønt er viktig. 

Skrevet

Ungene mine har som regel et par brødskiver med helt standar pålegg som ost eller salami, en type grønnsak og kanskje en frukt eller en klemmeyoghurt. 

Ellers bytter vi av og til brødet ut med polarbrød, og varierer en sjelden gang med lomper/wraps med fyll, innbakte pølser, grove vafler, ost og skinkehorn/tacohorn, grove pizzasnurrer, osv. Mest populært er kjøleskapsgrøt med litt topping. Det er jo ekstremt enkelt også da det lages på få minutter kvelden før og er klart for skolesekken dagen etterpå. 

Det enkleste for litt variasjon er å sende med middagsrester. Litt pølser en gang i blant, noen små kjøttboller, litt pasta, fiskekaker, osv. Hva enn som passer. 

Men stort sett er det brødmat det går i, med variasjon noen ganger i mnd. 

Anonymkode: a62f5...374

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

2 skiver, litt frukt og en klemmeyoghurt er da ikke så mye? Det er ikke alltid de spiser opp alt, noen ganger er det litt brød eller litt frukt igjen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...