Anonym bruker Skrevet 7. september 2020 #1 Skrevet 7. september 2020 Inspirert av tråden under. Jeg er 40 + og har en del yngre samboer. Ønsker derfor å fremstå så ungdommelig som mulig for å unngå sladder eller noen i det hele tatt skal tenke tanken om jeg kan være den ‘unge moren hans som fikk barn tidlig😅 Stilen jeg ofte kjører i dag for å virke ungdommelig er hettegensere, rocka t-shirter/singleter. Jeans/dongeriklær, korte timeglassfigur kjoler i selskap, skjorte kjoler, strikkegensere med ungdommelig preg, hippie inspirert stil til selskap (hvitt, blonder, farger, krans i håret) osv osv. Jeg er heldig med kroppsfasongen. Er godt trent og har en slank figur med ‘sprettpupper. Har dessuten siste halve året forsøkt å jukse med litt botox her og der. Noe jeg har skjønt har blitt skremmende vanlig og at jeg nærmest henger etter på dette området😅 Lurer likevel på hvor lenge jeg kan kjøre slik ungdommelig stil uten å virke rar og desperat. Husker jo selv da jeg var tenåring og ristet oppgitt på hodet av de desperate foreldrene i 50-årene som hang rundt i hettegensere som 50 åringer. Det ble nærmest sett på som litt patetisk og nå nærmer jeg meg jo kanskje der selv😆 Men mulig det er helt greit? Særlig siden kjæresten min er så mye yngre? Hva synes dere er de riktige kleskodene når en nærmer seg 50 år? Er ‘alt‘ lov i dag? Anonymkode: 84864...aa0
Anonym bruker Skrevet 7. september 2020 #2 Skrevet 7. september 2020 Jeg er snart 40, har septumpiercing og kler meg helt ulikt motebildet, samtidig er nok stilen litt «yngre» enn snittet. Hemmeligheten er at jeg gir faen I hva jeg bør. Mitt mål er aldri å være ung, gammel eller «passe». Ikke er jeg godt trent heller. Jeg kler meg som meg. Neida, jeg går ikke i miniskjørt i begravelse eller på styremøte, ellees gjør jeg som jeg har lyst til. Tilbakemeldingene er veldig positive. Mitt tips er: ikke prøv så hardt. Anonymkode: 4cee5...227
Anonym bruker Skrevet 7. september 2020 #3 Skrevet 7. september 2020 Krans i håret??? Anonymkode: 5a6db...1de
amandine Skrevet 8. september 2020 #4 Skrevet 8. september 2020 Jeg tenker dessverre at krampa tok deg allerede på " kjøre ungdommelig stil".. Men jeg tipper du tuller?
Anonym bruker Skrevet 8. september 2020 #5 Skrevet 8. september 2020 Du lurer ingen med en ‘ungdommelig stil’. Folk kan holde seg bra, men man ser jo alderen uansett. Se for eksempel på Vendela Kirsebom. Nydelig dame som holder seg bra og kjører en klassisk stil, men man ser likevel at hun er 50 år. Slik som du beskriver deg har du allerede gått i fella. Hettegenser og botox? Hva med å stole på at du blir likt og elsket for den du er uten å kle deg ut? Anonymkode: 5b199...e86
sug lut Skrevet 8. september 2020 #6 Skrevet 8. september 2020 Enten er dette tull, eller så har du det mest krampaktige forholdet til "ungdommelighet" noensinne. Og ingen, ingen, ingen under 74 kler seg "ungdommelig".
☆☆☆ Skrevet 8. september 2020 #7 Skrevet 8. september 2020 Om ungommelig 50 er ein fæl stil, så er ikkje ungdommelig 40 noko bedre. Det kan vere heilt greit med hettegenser om det er det som fell deg naturleg, men om det er eit val du tek for å virke yngre og du kombinerar det med andre "ungdomsplagg" er eg redd du ender opp som ein parodi.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2020 #8 Skrevet 8. september 2020 Jeg nærmer meg 40 og kler meg ganske klassisk, ingen tror meg når jeg forteller hvor gammel jeg er. Er også heldig med huden og ansiktet, ingen tegn til rynker. Klærne er jeans, skjorter, dressjakker, svarte bukser med fine topper/bluser. Ingen hettegensere til hverdags for å se «kul ut» her, kun hjemme og på turer i lysløypa☺️ Anonymkode: b107f...0b7
Anonym bruker Skrevet 8. september 2020 #9 Skrevet 8. september 2020 Ingen tror jeg snart er 40 heller, men spiller det egentlig noen rolle? Man bør gå kledd i det som passer en best og det man liker best. Uavhenig om det er moderne, nytt eller gammelt. Sikkert mye man kan rynke på nesa av, men om damer hadde gitt mer F hadde man sluppet forhåndsdømminga. Du er heldig som har en yngre mann, men det betyr ikke at mam må se ut som en 20 eller 30-åring. Hver alder har sin sjarm, fordeler og ulemper. Hvis man har fysiske utfordringer så er sikkert botox greit, men rynker er HELT naturlig. Man dør ikke av en rynke. Kle deg slik du vil HI. Ikke bry deg om at det kan virke ungdommelig eller ikke. Anonymkode: d00d5...f74
Anonym bruker Skrevet 8. september 2020 #10 Skrevet 8. september 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Du lurer ingen med en ‘ungdommelig stil’. Folk kan holde seg bra, men man ser jo alderen uansett. Se for eksempel på Vendela Kirsebom. Nydelig dame som holder seg bra og kjører en klassisk stil, men man ser likevel at hun er 50 år. Slik som du beskriver deg har du allerede gått i fella. Hettegenser og botox? Hva med å stole på at du blir likt og elsket for den du er uten å kle deg ut? Anonymkode: 5b199...e86 Hvorfor det, kan man ikke gå med hettegenser hvis man nærmer seg 50? Jeg prøver tydeligvis desperat å se ung ut jeg da, som både går i hettegenser/jakke og har botox i panna, det er ikke sånn at jeg aventerer at jeg ikke tar botox pga rynker. Anonymkode: 3a01f...71e
prekæs Skrevet 8. september 2020 #11 Skrevet 8. september 2020 Jeg tenker det ikke skal være så slitsomt. Selv er ikke min stil og smak forandret seg stort. Bruker jeans, college og joggesko sånn til vanlig og glimter til med kjoler mange yngre har maken til. Det jeg er redd for er at folk skal oppfatte meg som i panikkalderen. Ingen ser ut som døtrene sine og forsøk på det er bare tragisk. Å leve godt med alderen sin er det beste vi kan lære oss Har aldri likt bling, foretrekker naturmaterialer og ser ingen grunn til at det ikke skal være "meg" lenger. Det jeg ikke gjør er å bruke sort. Ingen blir slankere i sort, men det legger alder til ansiktet. Samme med hår. For mørk farge gjør folk gamle og dessuten har de færreste mulighet til å farge ettervekst hver 14 dag Det som oftest gjør folk til kjerring, er at de klipper seg som mannen sin. Når trekkene blir mer markerte, er det langt bedre å myke opp ansiktet med litt omramming av hår. Og en ting til. Det oser bare komplekser av ansikt full av botox og diverse annet. Og det syns, selv om mange påstår det ikke gjør det.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2020 #12 Skrevet 8. september 2020 Det viktigste er vel at du kler deg i det du trives best i. For noen år siden datet jeg en veldig kjekk 11 år yngre mann. Men jeg kledde meg jo som jeg alltid har gjort. Jeg bruker bare kjoler, kåper, litt klassisk stil. Og jeg tror nå at han likte den stilen jeg hadde, istedenfor jentene på hans alder med hettegenser. Han kledde seg veldig pent selv og. Anonymkode: 86a4c...1ad
Anonym bruker Skrevet 8. september 2020 #13 Skrevet 8. september 2020 Som ei over her skrev; ikke prøv så hardt! Kle deg i klær du trives i, og gå for den stilen som er DEG! Jeg har en sommerfuglstil, den flyr avgårde, hit og dit. Jeg kan gå i jeans og hettegenser, flagrende blondetopper, blomstrete kjoler, dongri shorts og kule topper, fine bukser og stramme skjorter. Ja, alt mulig rart, men kun fordi det var det jeg følte for den dagen (kler meg selvfølgelig "korrekt" på jobb, møter osv). Jeg er 45, og av og til kan jeg og min mor på 75, ha kjøpt oss noe likt, og av og til viser det seg at jeg og min datter på 25 har kjøpt like klær. Jeg blir ikke tatt for å være så gammel som jeg er, og folk tror barnebarna er mine unger, men "ungdommeligheten" kommer innenfra. Anonymkode: 8325a...768
Anonym bruker Skrevet 8. september 2020 #14 Skrevet 8. september 2020 Og en ting til! Kjæresten din er sammen med deg fordi du er den du er, ikke p.g.a hva andre tenker om deg. Vær deg selv, det er DEG han vil ha. Ikke klesstilen din. Anonymkode: 8325a...768
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå