Gå til innhold

Ville dere hatt det slik?


Enel_89

Anbefalte innlegg

Har en gutt på 1,5år som jeg føler jeg er alene med, selv om jeg er gift med pappaen.

Vi har en avtale om at vi står opp med han annen hver dag, men i realiteten er det jeg som gjør det. Da gjør jeg alt av stell, fikser frokost og lager lunsj til han. Mannnen står opp 15 min før han skal på jobb, løper i dusjen og tripper i gangen for «jeg og guttungen er sene».. 

Jeg henter, lager middag, rydder opp etter middag og leker med guttungen ute og inne. Pappaen ligger på sofaen. 
Jeg ordner kveldsmat, bad, stell og legger. De gangene jeg spør far om å gjøre det er det alltid med mye stønn og huffing. Han er så sliten. Han nekter å bade han da han ikke gidder å sitte og se på. Han vil helst ligge på sofaen å trykke på mobilen. 
Jeg jobber som lærer, så hver kveld sitter jeg og forbereder meg til jobb neste dag. Jeg må løpe opp og ned da minstemann har en del oppvåkningen mellom 19 og 23. Pappen ligger på sofaen. Når jeg sier i fra at det er hans tur blir det igjen huffing og stønning. Det resulterer i at jeg blir veldig irritert og gjør det selv. For når han er slik går det ut over guttungen. «Kan du ikke bare sove! Hva er det du skriker for nå!?»

I helgene nekter han å ta med guttungen ut å leke, men forventer at jeg skal styre og stelle hjemme. Jeg har gitt beskjed så mange ganger at når jeg og gutten kommer inn igjen skal klærne være brettet, gulvet støvsugd, oppvaskmaskinen tømt osv. Han klarer å gjøre 30%, så gidder han ikke mer. Hver lørdag og søndag står han opp, spiser frokost og legger seg på sofaen for å sove 3-4 timer til. Da har han gjerne vært oppe til halv 1-1 for å se film...

Nå er det slik at jeg kan ikke gå på do uten at guttungen skriker sånn at han ikke klarer å puste. Det er stor sorg. Pappaen ligger da i sofaen og roper «det er ikke noe å skrike for!». Det virker som guttungen ikke vil være med pappen i det hele tatt.