Anonym bruker Skrevet 6. september 2020 #1 Skrevet 6. september 2020 Hei, jeg har ikke rørt alkohol på sikkert 10 år. Har hatt småbarn. Her en dag kjøpte jeg meg en Sommersy Sparkling Spiritz. Jeg tok et halvt glass og fikk utslett i ansikt, på hals og brystet. Det klødde og svei. Hva i alle dager? Jeg tok en allergi tablett og det roet seg litt. Så kjøpte jeg en flaske med søt hvitvin en annen dag. Jeg fikk tatt et par slurker føe jeg fikk samme reaksjoner. Er jeg allergisk mot alkohol? Ikke at jeg trenger alkohol, og med disse reaksjonene tror jeg neppe at jeg vil prøve noe igjen! Jeg prøvde egentlig bare fordi jeg har blitt kalt for prippen, noe som ikke stemmer. Jeg ville ikke røre alkohol med barn i huset, så slik ble det bare! Hva tenker dere? Glad for at jeg fikk denne reaksjonen hjemme og ikke ute blant folk! Anonymkode: 791af...be8
Anonym bruker Skrevet 6. september 2020 #2 Skrevet 6. september 2020 Det er veldig lite sannsynlig at du er allergisk mot alkohol, for det er "rent". Men det du beskriver å ha drukket inneholder jo endel andre tilsetninger som kan ha allergener du reagerer på. Se litt på dine kjente allergier og da kryssallergi. Det står endel på bla Norges astma og allergiforbund sine sider om dette, minnes jeg (fra et spørsmål fra en venninne som spurte meg om dette engang). Men du kan sikkert Google og få opp noe. Anonymkode: 1d5e9...7bb
Anonym bruker Skrevet 6. september 2020 #3 Skrevet 6. september 2020 Google noe som heter asian flush Anonymkode: b1f04...2ba
Anonym bruker Skrevet 6. september 2020 #4 Skrevet 6. september 2020 Alcohol flush reaction er det noe som heter. Googlet meg frem til det en gang. Jeg blir selv som oftest rød og varm i ansiktet når jeg drikker alkohol, skjer veldig fort! Men jeg prøver å passe på å ta en allergitablett før jeg drikker alkohol, da går det bra. 🙂 Anonymkode: 84127...ff5
Anonym bruker Skrevet 6. september 2020 #5 Skrevet 6. september 2020 Kjenner folk som er allergiske mot alkohol, ja. Så det er mulig. Anonymkode: 6caa6...a75
Anonym bruker Skrevet 7. september 2020 #6 Skrevet 7. september 2020 Har en datter som reagerer på E-stoffer og reaksjonen er ganske lik din eller prikkete fra topp til tå. Helt hva og hvorfor gidder vi ikke finne ut for det virker som det er en kombinasjon av mye, enklere å finne ut hva hun skal holde seg unna siden reaksjonen bare er prikker og kløe som gir seg, hun merker det også fort slik at det ofte holder med en slurk eller en bit og dermed klarer seg uten store reaksjoner. Nå har hun kommet i alderen der alkohol skal testes ut. Rusbrus gir reaksjoner, men vi skjønner ikke helt hva hun reagerer på der. For når vi titter på innholdet så har det ikke mye sammenheng siden de ofte har veldig likt innhold, men kan resgere på den ene som har lime og ikke den andre. Så jeg har drukket mye rart slik at hun får den ene slurken hun trenger for å sjekke. Hun vil nemlig ikke få slike reaksjoner ute med andre. Hun hadde slike reaksjoner på energidrikker, siden jeg ikke har slikt hjemme smakte hun av venner og de lo like mye hver gang hun ble prikkete fra topp til tå av en slurk. (Hørtes nesten ut som jeg drikker mye, men er nesten som deg som ikke har drukket alkohol og nå som ungene er større kan ta meg ett glass i ny og ne. Nå er begge ungene straks voksne begge to, så jeg har tiden til å ta meg ett glass om jeg vil. Aldri vært ett savn å ikke drikke alkohol, heller ikke vært ett bevist valg, jeg følte bare veldig sjelent behovet for ett glass) Anonymkode: d6e7b...ec4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå