Syngensang Skrevet 6. september 2020 #1 Skrevet 6. september 2020 Kor tjukke solar på skoa kan kvinne 39 ha? Eg var med på forrige runde platåsko, nokon si tante påsto at ein ikkje kan følgje ein mote to gonger? Magekjensla mi seier at eg kan stå over dei mest "chunky bootsa", det er jo mest fordi eg ikkje syns det er fint. No brukar eg jo stort sett dei klea eg vil utan å bekymre meg så hardt om eg er for ung eller gammal. Men det hadde jo vore interessant å høyre kva de seier!
Anonym bruker Skrevet 6. september 2020 #2 Skrevet 6. september 2020 Jeg er så høy at jeg valgte å ikke bli med på forrige runde med platåsko. Men la også merke til det utsagnet om at man er for gammel til å følge neste runde en mote kommer. Det er jeg ikke helt enig i. Det stemmer nok på mer spesielle moter, men ikke litt mer generelle ting. Jeg velger ofte et noe mer klassisk snitt og det kan brukes, legges bort noen år og så hentes frem igjen og få komplimenter for. Denne sommeren har jeg brukt flere klær som er 12-17 år gamle, og fått komplimenter, spørsmål om hvor de er kjøpt osv. Så jeg er nok som deg og bryr meg ikke så veldig om hva jeg "burde" bruke eller ikke bruke lenger. Så jeg er nok ikke den rette til å svare på det første spørsmålet ditt, siden jeg ikke har tenkt å kaste meg på platåsko nå heller Anonymkode: 9e7db...361
Syngensang Skrevet 6. september 2020 Forfatter #3 Skrevet 6. september 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er så høy at jeg valgte å ikke bli med på forrige runde med platåsko. Men la også merke til det utsagnet om at man er for gammel til å følge neste runde en mote kommer. Det er jeg ikke helt enig i. Det stemmer nok på mer spesielle moter, men ikke litt mer generelle ting. Jeg velger ofte et noe mer klassisk snitt og det kan brukes, legges bort noen år og så hentes frem igjen og få komplimenter for. Denne sommeren har jeg brukt flere klær som er 12-17 år gamle, og fått komplimenter, spørsmål om hvor de er kjøpt osv. Så jeg er nok som deg og bryr meg ikke så veldig om hva jeg "burde" bruke eller ikke bruke lenger. Så jeg er nok ikke den rette til å svare på det første spørsmålet ditt, siden jeg ikke har tenkt å kaste meg på platåsko nå heller Anonymkode: 9e7db...361 Nei, hugsar eg lånte sånne med ca 10 cm platå eingong. Det var utruleg vanskeleg å gå med iallfall...og lurer litt på om ikkje akkurat platåsko er ein slik mote ein ikkje blir med på to gongar. Klassisk snitt er bra, eg irriterer meg over at eg gav vekk Levis dongerijakka mi som eg fekk då eg var 14, fordi den ikkje var sånn liten og trang som dei skulle være då eg var 25 (blir jo påvirka av moten sjølv om eg prøver å motstå). No hadde den vore midt i blinken faktisk!
sug lut Skrevet 6. september 2020 #4 Skrevet 6. september 2020 Jeg har gått hjem fra byen i tolv cm platå, åtte kilometer. Det skal jeg ikke gjøre igjen, men det handler definitivt mest om at jeg ikke har bein som tåler det lenger. Utover det tenker jeg at platå kan være så mangt og det handler mest om det totale uttrykket du ender opp med. Noe funker ikke fordi kroppen er annerledes, noe funker ikke fordi trynet kræsjer med klærne - men det er ingen absolutter her.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2020 #5 Skrevet 6. september 2020 12 minutter siden, Syngensang skrev: Nei, hugsar eg lånte sånne med ca 10 cm platå eingong. Det var utruleg vanskeleg å gå med iallfall...og lurer litt på om ikkje akkurat platåsko er ein slik mote ein ikkje blir med på to gongar. Klassisk snitt er bra, eg irriterer meg over at eg gav vekk Levis dongerijakka mi som eg fekk då eg var 14, fordi den ikkje var sånn liten og trang som dei skulle være då eg var 25 (blir jo påvirka av moten sjølv om eg prøver å motstå). No hadde den vore midt i blinken faktisk! Det jeg tenker på nå er at jeg ikke lenger er villig til å risikere helsen for å kle meg etter moten. Nå tenker jeg på risikoen for overtråkk og ankelbrudd ved bruk av platåsko Akkurat det kan nok være alderen som gjør Du høres ut som en venninne av meg, vi er helt forskjellig i kroppen. Hun kledde både levisbuksene og de vide levisjakkene, jeg så ikke ut i noen av dem, hverken da eller nå. Grøsser fremdeles ved tanken på de levisene helt uten stretch. Greide jo heller ikke å slite dem ut, så ble jo aldri kvitt dem heller Jeg fikk spørsmål på senvinteren om jeg ikke bare skulle gi tre gensere og en jakke til Fretex, ull alt. Jeg sa nei, for de kommer snart tilbake. I dag gikk jeg gjennom sentrum og så at det kommer masse gensere og jakker med det snittet og den fargen, ha-ha. Kanskje du har noen med ei gammel levisjakke som du kan overtale til å rydde på loftet? Anonymkode: 9e7db...361
Anonym bruker Skrevet 6. september 2020 #6 Skrevet 6. september 2020 12 minutter siden, sug lut skrev: Jeg har gått hjem fra byen i tolv cm platå, åtte kilometer. Det skal jeg ikke gjøre igjen, men det handler definitivt mest om at jeg ikke har bein som tåler det lenger. Utover det tenker jeg at platå kan være så mangt og det handler mest om det totale uttrykket du ender opp med. Noe funker ikke fordi kroppen er annerledes, noe funker ikke fordi trynet kræsjer med klærne - men det er ingen absolutter her. Nå lo jeg høyt her Jeg gikk over fem kilometer hjem fra en ons som ikke ble en ons fordi han sovnet fra alt. Jeg gikk på mine høyeste hæler, solen stod opp og hanen galte fra en gård jeg gikk forbi. Føltes litt som walk of shame, bare uten noen grunn til shame Anonymkode: 9e7db...361
sug lut Skrevet 6. september 2020 #7 Skrevet 6. september 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Nå lo jeg høyt her Jeg gikk over fem kilometer hjem fra en ons som ikke ble en ons fordi han sovnet fra alt. Jeg gikk på mine høyeste hæler, solen stod opp og hanen galte fra en gård jeg gikk forbi. Føltes litt som walk of shame, bare uten noen grunn til shame Anonymkode: 9e7db...361 Man skal ha noen sånne historier!
Syngensang Skrevet 6. september 2020 Forfatter #8 Skrevet 6. september 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Nå lo jeg høyt her Jeg gikk over fem kilometer hjem fra en ons som ikke ble en ons fordi han sovnet fra alt. Jeg gikk på mine høyeste hæler, solen stod opp og hanen galte fra en gård jeg gikk forbi. Føltes litt som walk of shame, bare uten noen grunn til shame Anonymkode: 9e7db...361 Ohh, eg budde så lang utenfor sentrum at enten måtte eg ta bussen heim klokka 23.45, eller tibussen heim dagen etter, ikkje så kjempekjekt å stavre seg forbi nabogardane med kjole og høge hælar medan naboene var ute å jobba🤣🤣 hadde jo som regel berre overnatta litt uplanlagt med ei venninne, så liten grunn til å skamme seg her òg, men likevel. Den eine gongen hadde eg faktisk sånn platåstøvlettar med tøyoverdel, svart lang strechstøvlett, hugsar de dei? Iallefall hadde eine solen halvegs løsna, og eg traske dei 3 km heim frå busstoppet klokka 10 på føremiddagen. Akkurat no kjenner eg det er veldig godt å være voksen og sleppe slikt😂.
Syngensang Skrevet 6. september 2020 Forfatter #9 Skrevet 6. september 2020 11 minutter siden, sug lut skrev: Jeg har gått hjem fra byen i tolv cm platå, åtte kilometer. Det skal jeg ikke gjøre igjen, men det handler definitivt mest om at jeg ikke har bein som tåler det lenger. Utover det tenker jeg at platå kan være så mangt og det handler mest om det totale uttrykket du ender opp med. Noe funker ikke fordi kroppen er annerledes, noe funker ikke fordi trynet kræsjer med klærne - men det er ingen absolutter her. Fantastisk, 8 km er ganske langt heim frå byen uansett, men så fekk du jo tilsammen 24 cm lenger steglengde, så kanskje betre enn ei millimetersolane som kom etterpå? Vart jo så utruleg sårføtte av dei!
Anonym bruker Skrevet 6. september 2020 #10 Skrevet 6. september 2020 12 minutter siden, Syngensang skrev: Ohh, eg budde så lang utenfor sentrum at enten måtte eg ta bussen heim klokka 23.45, eller tibussen heim dagen etter, ikkje så kjempekjekt å stavre seg forbi nabogardane med kjole og høge hælar medan naboene var ute å jobba🤣🤣 hadde jo som regel berre overnatta litt uplanlagt med ei venninne, så liten grunn til å skamme seg her òg, men likevel. Den eine gongen hadde eg faktisk sånn platåstøvlettar med tøyoverdel, svart lang strechstøvlett, hugsar de dei? Iallefall hadde eine solen halvegs løsna, og eg traske dei 3 km heim frå busstoppet klokka 10 på føremiddagen. Akkurat no kjenner eg det er veldig godt å være voksen og sleppe slikt😂. Ha-ha... ja, husker noen av mine venninner hadde slike platåstøvletter. Sikkert ingen av naboene som trodde du hadde sovet over hos en venninner der du kom traskende med skoene halvveis av deg Enig, godt å slippe slikt Anonymkode: 9e7db...361
Anonym bruker Skrevet 6. september 2020 #11 Skrevet 6. september 2020 12 minutter siden, Syngensang skrev: Fantastisk, 8 km er ganske langt heim frå byen uansett, men så fekk du jo tilsammen 24 cm lenger steglengde, så kanskje betre enn ei millimetersolane som kom etterpå? Vart jo så utruleg sårføtte av dei! Du har så rett! Jeg fant frem et par lekre sandaler i sommer som en gang var dyre også. Har ligget i skapet i flere år, men de har jo vært for fine til å kaste. Brukte dem én gang i sommer og husket hvorfor jeg ikke har brukt dem... millimetersåler... Anonymkode: 9e7db...361
Gjest Skrevet 6. september 2020 #12 Skrevet 6. september 2020 Platåsko er noe dritt uansett århundre eller motebølge. De er designet for å få folk til å tråkke over.
litekreativtbrukernavn Skrevet 7. september 2020 #13 Skrevet 7. september 2020 Jeg lever litt etter den samme som tanten din, at man burde ikke gå igjennom en trend to ganger. Men når det er sagt så tenker jeg heller ikke at det er en absolutt regel, for all del gå i det man vil. Eier man det så ser man jo bra ut uansett 🤘 Nå var jeg også med å rocke platåen på 90-tallet,når Buffalo hadde en storhetstid, men får ikke lyst til å gjøre det igjen. Litt fordi ryggen ikke tåler det, og litt fordi jeg ble mettet den gang. Det samme gjelder miss 60 bukser uten lommer, choker halsbånd og safa bukser med wannabe sleng ☺️ Tantes psykadilliske bluser og lærstøveletter fra 70-tallet derimot, de bruker jeg gjerne. Selv om de kan ha litt platå. Men 90-talls "baby Spice" platåen, den gir jeg gladelig videre til neste generasjon.
Kathrine. Skrevet 7. september 2020 #14 Skrevet 7. september 2020 Ball genser har eg hatt før, og vil gjerne ha igjen. 💕
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå